• Anonym (Fubik)

Fler här som är sambo med stora barn som bor hemma?

Jag har det så, och vi blev särbo kort efter inflyttning. pga hans vuxna barn som bor hemma.
    När vi flyttade ihop med hans och mina barn var det bra. Tills jag började känna mig mer som om jag förlorade "min del" av mitt hem. Det blev mer och mer som att jag bodde i hans hem.

Och kanske var det hur jag upplevde det hela. Men när man jobbat hela dagen, och man kommer hem till ett berg av disk, soppåsen full, och deras sovrum var så stökiga, det låg skräp, gamla matrester som luktade, sopor, kläder, sura sängkläder. Jag skämdes! Jag kunde aldrig bjuda hem mina vänner för att jag fick först prata med min sambo om att hans döttrar kunde väl städa och hjälpa till när vi ska ha gäster. Det gällde ju inte mig. Bara när han skulle ha gäster, då städade vi allihopa och hans tjejer hjälpte mer än gärna. 
    båda två gick för det mesta sysslolösa, jobbar/studerar ej. De betalar inte hem de har det så himla bra hos oss. När mina barn kom varannan vecka åt hade jag veckohandlat inför min vecka, men de länsade både frys och kyl. Ja det blev inte hållbart för mig. Särbo livet har gett oss allihopa en paus. Nu ska vi ju prova igen och det gick ju åt h-e då den ena tjejen är som en dramaqueen. vi skulle ha flyttat in  igår och hon vägrade släppa in oss. Hans dotter hade andra planer och ville inte ha en massa "skit" i sitt hem. Så sa hon till sin pappa, min sambo som är en jävla mes som inte kan stå upp för sig själv. 

Hatar detta! Jag vill ha mitt liv med min sambo! Hur mycket ska man tåla?! 

• Svar på tråden Fler här som är sambo med stora barn som bor hemma?
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Biobonus) skrev 2018-08-06 11:09:20 följande:
    Oj, jag hade nog tänkt ett varv till innan jag tog förhållandet vidare. Det här beteendet kommer inte stt sluta ens när barnen flyttar hemifrån, är pappan en mesig toffel nu kommer han att fortsätta vara det även när de flyttat hemifrån, gift sig och fått barn. Klarar du av att hans barn kommer att ha så stort inflytande på resterna v ditt liv?
    Samma här
  • Anonym (frrr)

Jag hade aldrig valt att bli sambo igen förrän döttrarna flyttat ut!

Min bonus mamma slängde ut henne just före hennes 18-årsdag. Orsak; hon var lat och odräglig. Så vi gick från att ha denna lata odrägliga tjej vh till heltid. Hon är verkligen lat, självisk och smutsig! Hennes rum stinker som en möglig soptipp, hon stinker mögel, smuts och parfym... Hon lyfter inte ett finger hemma, tycker synd om sig själv om man ber henne hjälpa till, bor gratis... Tack och lov så har hon kommit in på skola nu så hon flyttar innan månadsskiftet! Hade inte klarat en månad till.

• Anonym (Maktkamp)
    Akira Öken skrev 2018-08-06 11:13:48 följande:

Du valde att flytta ur för att det inte fungerade. Nu ska du flytta in igen utan att det skett någon förändring. Låter dumt, ogenomtänkt och som dömt att misslyckas.

Instämmer helt. Onödigt att utsätta er alla för detta. Dina barn kommer inte må bra av det heller. Av din beskrivning verkar det som att ni vuxna ger er in i en maktkamp mot hans barn. De låter ju inte trevliga, men ert sätt att genomföra den här flytten verkar inte ha föregåtts av någon konstruktiv och respektfull dialog med barnen heller utan ni sänker er till deras nivå. Självklart kommer de att se dig och dina barn som inkräktare. Omoget hanterat.
  • Anonym (m)

Det funkade ju inte förra gången så varför skulle det funka nu?
    Väldigt klokt att bli särbos när man ser att det inte funkar.
    Mannen kan väl flytta hem till dig så kan döttrarna bo kvar?
    Tror inte det funkar ens om döttrarna flyttar hemifrån då de pissar in in revir så aggressivt.
    Ni måste skaffa en bostad som bara är er.

• Anonym (euhm..)

Din särbo är alltså den som varit med och misslyckats i uppfostran av barnen(det fungerar inte att skylla på att den andre föräldern är si eller har gjort så och att man själv har varit sååå maktlös) och låtit dig blivit utkastad första gången, låter inte som en bra pappa eller partner eller en miljö för dina barn.

Hans döttrar låter som askungens styvsystrar men din man låter som grodan som bara sitter och kväker.

• mamaleona

Förklara gärna ts, hur o varför du tror det kommer att fungera nu? Och hur du tror att detta inte har en negativ inverkan på dina barn? För jag - levt nyfamiljsliv över femton år - VET att detdär håller inte, ger det på sin höjd 6mån. Alla måste vara överens o gilla läget, annars blir det pannkaka. ELLER så bör mannen slå ner näven o göra klart ett o annat. I nget mer att kommentera, men förstår verkligen INGENTING av ert tankesätt.

• Anonym (Fubik)
    Cat71 skrev 2018-08-06 11:44:00 följande:

Såg nu: "studerar ej/jobbar ej"..

Låter som att det är dags att släppa taget. Om jag vore mannen hade jag övervägt att skaffa helt nytt boende till sig och därmed "tvinga" döttrarna till att skaffa eget boende. Om det är en större hyresrätt, byt till två mindre (eller en mindre och en större tillsammans med dig). Om en bostadsrätt, sälj och köp tillsammans med dig och om det går, hjälp döttrarna med en liten insats för billigaste tänkbara boende om de inte har sparat ihop pengar själva.

Jobb får de skaffa sig helt enkelt. Är de över 18 och inte studerar har pappan inte längre försörjningsplikt.

Och det låter som han gör dem en stor björntjänst just nu som "tillåter" deras slapphet och beteenden.

Hans tjejer varken studerar eller jobbar. Han skaffade jobb åt de bägge, det gick sådär med det. Och där är de nu, ser på tv serier, sover hela dagen, bidrar med noll kr. Han lägger ut för dem. Jag knep igen när han köpte mat och körde runt som en taxichaufför. Det var när vi var sambo.

Och att han skulle släppa taget, aldrig.

Vi har olika syn på föräldraskap och uppfostran, hans barn är klara. Jag kan inte ändra något men vill heller inte infinna mig vad skit som helst! Det var ju mitt hem också.

Har lärt mig under tiden som särbo att inte uttrycka mig för mycket om mina åsikter för att han går alltid i försvar. På riktigt han klarar inte av MINA åsikter och jag får aldrig att höra att ?jag hade rätt? utan ? vi ser olika på det?
  • Pope Joan II
    Anonym (Fubik) skrev 2018-08-08 11:28:39 följande:
    Hans tjejer varken studerar eller jobbar. Han skaffade jobb åt de bägge, det gick sådär med det. Och där är de nu, ser på tv serier, sover hela dagen, bidrar med noll kr. Han lägger ut för dem. Jag knep igen när han köpte mat och körde runt som en taxichaufför. Det var när vi var sambo.

Och att han skulle släppa taget, aldrig.

Vi har olika syn på föräldraskap och uppfostran, hans barn är klara. Jag kan inte ändra något men vill heller inte infinna mig vad skit som helst! Det var ju mitt hem också.

Har lärt mig under tiden som särbo att inte uttrycka mig för mycket om mina åsikter för att han går alltid i försvar. På riktigt han klarar inte av MINA åsikter och jag får aldrig att höra att ?jag hade rätt? utan ? vi ser olika på det?
    Har du tvingat dig tillbaka nu då? Eller hur gick det med planen att ställa dit dina saker och hoppas på att stämningen skulle bli positiv efter det tilltaget?
  • Anonym (Maktkamp)

Och på vilket sätt tror du att ert liv blir bättre av att du flyttar in igen och då hävdar att detta är ditt hem också, upp ur soffan med er osv osv osv. Det kommer bara bli bråk. Och en man som har en så menlös och kraftlös attityd till sina barn så att de i princip har uppfostrats till att bli socialfall låter väldigt oattraktivt. Det verkar ju du också tycka. Låter som en annalkande katastrof.

• smulpaj01

Förstår inte hur du tänker? Det kommer självklart bli ett ännu större h-vete om du flyttar tillbaka. Särskilt efter dotterns tilltag i första försöket.
    Nej tänk på att dina ungar också vill ha ett harmoniskt hem, men det kanske inte betyder något för dig?

Svar på tråden Fler här som är sambo med stora barn som bor hemma?