• Jinxedqueen

Vi som har bf April 2019

Hejsan!

Jag är en kvinna på unga 28 år boendes i Kista med min sambo.

Bara av en slump kände jag på mig att det var dags att kissa på den berömda stickan. 4 dagar till BIM.

Vi blev gravida även förra månaden men tyvärr växte den knackigt och blev ett tidigt missfall.

(Nu hoppas jag bilden syns och att det VERKLIGEN inte är ett spökstreck)

Men 4 april ska denna snutt kika ut.

Nu undrar jag, är vi fler? Vilka är ni? Har ni vågat testa?

Kram!
  • Svar på tråden Vi som har bf April 2019
  • Eloons
    jaktenpaflow skrev 2018-09-23 20:09:06 följande:

Åh vilken ?lyx? att få se bebben två gånger på två veckor:) Var det första ultraljudet? Ja det har du rätt i.

Nej det var andra gången faktiskt, men första gången var det bara en klump med ett tickande hjärta... sjukt att de växer så fort för nu såg man allt
  • Thorax
    jaktenpaflow skrev 2018-09-23 20:10:41 följande:

Ja superkonstigt, tycker de iaf kunnat svara på mina frågor om NÄR blodprovet samt ul skulle göras. Men men.

Vad kul då är vi väldigt lika:) Hur känner du dig?

Ja men precis, det borde de veta utantill.

Roligt att vara lika där, skönt också när man inte är ensam i slutet av månaden :). Mår helt okej nu, fram till v10 var jag riktigt illamående men de släppte där runt. Så skönt att kunna leva igen. Dock väldigt trött. Hur mår du?
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • jaktenpaflow
    Thorax skrev 2018-09-24 10:23:17 följande:

Ja men precis, det borde de veta utantill.

Roligt att vara lika där, skönt också när man inte är ensam i slutet av månaden :). Mår helt okej nu, fram till v10 var jag riktigt illamående men de släppte där runt. Så skönt att kunna leva igen. Dock väldigt trött. Hur mår du?

Ja verkligen! När har du BF?:) Jag har mått väldigt bra faktiskt, lite dålig aptit i början och gick lätt avsmak på mat. Ville ha mycket frukt och sallad. Annars lite spända bröst och växtvärk till och från. Inte alls lika trött som i min första grav!
  • fixaochdona
    gammelpysen skrev 2018-09-22 16:44:59 följande:

Då är vi väldigt lika i både tid och symtom 8+5 idag.

Kul!
  • Sofieee

Jag var på Kub idag. Kändes som en milstolpe stt komma över. Fick 1/4500 (minns en exakt men över 4000 iaf) på downs syndrom och 1/20000 på andra kromosomavvikelser. I min kommun blir alla gravida erbjudna kub. Hur går det för er andra? Har ni berättat för anhöriga? Börjar det synas?

• Thorax
    jaktenpaflow skrev 2018-09-24 20:17:13 följande:

Ja verkligen! När har du BF?:) Jag har mått väldigt bra faktiskt, lite dålig aptit i början och gick lätt avsmak på mat. Ville ha mycket frukt och sallad. Annars lite spända bröst och växtvärk till och från. Inte alls lika trött som i min första grav!

19/4 enligt tidigt vul, men jag är mer säker på 22/4

Härligt att höra, tröttheten är ju nästan lika illa som illenåanse, de liksom förlamar en helt.
  • Thorax
    Sofieee skrev 2018-09-26 22:20:45 följande:

Jag var på Kub idag. Kändes som en milstolpe stt komma över. Fick 1/4500 (minns en exakt men över 4000 iaf) på downs syndrom och 1/20000 på andra kromosomavvikelser. I min kommun blir alla gravida erbjudna kub. Hur går det för er andra? Har ni berättat för anhöriga? Börjar det synas?

Vilka bra odds, då kan ni verkligen slappna av nu :) nej vi väntar med att säga tills efter RUL. Allt för många i min andra grupp har fått mf efter v12, har själv fått de i v16 som senast. Så tar de säkra före de osäkra. Svullen har jag vart länge men bebis syns inte än på väldigt länge :)
  • Eloons
    Sofieee skrev 2018-09-26 22:20:45 följande:

Också vart på kub, fick låg sannolikhet på alla men inte samma siffror. Jag mår bra i graviditeten, väldigt ömma bröstvårtor och växtvärk konstant men det tycker jag bara är skönt

Vi har berättat för våra familjer och några vänner, vi ska berätta mer öppet nu för våra vänner men inte gå ut ?offentligt? än, kan hålla på det då jag ändå inte har någon mage än
  • fixaochdona

Kul med kub! Vi har det om 2 veckor. Då tänkte vi kanske också börja berätta för några.

Svar på tråden Vi som har bf April 2019