Inlägg från: fixaochdona |Visa alla inlägg
  • fixaochdona

Vi som har bf April 2019

Hänger gärna på här :) Har bf slutet av april och väntar fjärde barnet. Mår extremt illa och är oerhört trött!! Har för mig att det förut blivit bättre runt v 12-14.

Annars känns det kul och spännande!

• fixaochdona
    gammelpysen skrev 2018-09-22 14:00:00 följande:

Hej alla! Hoppas någon vill hänga kvar här. Jag är i alla fall inte sugen på någon fbgrupp... kanske för gammal

8+5 idag och mår betydligt bättre än för en vecka sedan. Någon som känner igen sig?

Jag vill inte heller hänga på fb :)

Är i vecka 9 och mår dag för dag lite lite bättre. Från trötthet och illamående från h-lvetet kan jag nu känna att de flesta dagarna går att överleva haha!
  • fixaochdona
    gammelpysen skrev 2018-09-22 16:44:59 följande:

Då är vi väldigt lika i både tid och symtom 8+5 idag.

Kul!
  • fixaochdona

Kul med kub! Vi har det om 2 veckor. Då tänkte vi kanske också börja berätta för några.

• fixaochdona
    stjärnasomärdin skrev 2018-10-08 18:01:42 följande:

19/4 men gissar på att vi blir flyttade en del på KUB i morgon! Fick några veckor tidigt förra graviditeten så är inställt på det denna gången med ;)

Får man datum på kub? Jag minns inte :)
  • fixaochdona
    stjärnasomärdin skrev 2018-10-08 20:35:58 följande:

Tror det kan vara olika? Vid min förra graviditet erbjöds inte de under 35 KUB i vårt landsting men de betalade för det om man utförde det i annat landsting. I det landstinget bestämde de graviditetslängd vid KUB och inte RUL, vi fick dock ett bytt datum igen vid RUL eftersom de här bestämde efter RUL. Nu bestämmer de efter KUB alternativt vanligt UL i vecka 13 om man väljer det istället.

Okej!
  • fixaochdona
    julle92 skrev 2018-10-09 19:45:33 följande:

Länge sedan jag var inne här och skrev, men känner att jag behöver dela med mig. Idag var det dags för kub, lite nervös och pirrig över att se bebis för första gången såklart, men gissa chocken när man kommer in och nästan de första hon säger är att det är två bebisar där inne. Enäggstvillingar dessutom, litegrann att smälta nu under dagen.

Åh wow!
  • fixaochdona
    Niluth skrev 2018-10-10 09:20:07 följande:

Hej!

Hittade precis denna tråd och tänkte hoppa in här.

Är 36 år och gravid med mitt andra barn, har en dotter på 9 år sedan innan så var ett par år sedan man var gravid sist. Nästan så att man har glömt av hur det känns 

Har BF 19/4 enligt KUB. Egentligen avslöjas BF först på RUL i min stad, men råkade se vilken dag jag var i på skärmen när barnmorskan bläddrade förbi.

Kul att du såg :)
  • fixaochdona

Gjorde kub idag. Hon sa ganska fort att allt såg bra ut. Sen fick vi vänta liten stund när datasystemen skulle räkna ut risken. Fick dock inget datum bara att det var drygt v12.

• fixaochdona

Någon mer som börjat känna rörelser? Är i v15 och inbillar mig lite ?fladder? någon gång per dag eller varannan dag :)

• fixaochdona

Ja det är kul!

Tigeeerrr skrev 2018-11-04 05:11:10 följande:

Ja jag känner oxå. Vissa säger att jag säkert inbillar mig,men jag jag är säker på att det är lillen som jag känner vecka 15+5 här :D

Jätte häftigt ba njut av de,så klart man kan redan känna, speciellt när man är så medveten om vad som händer

• fixaochdona

Ser framemot att också börja känna mer regelbundet!

siiaa skrev 2018-11-04 07:49:13 följande:

Jag började känna i slutet av vecka 18, är i v 19 och känner nästan hela tiden :) men jag har moderkakan i framvägg så är säkert därför jag kände senare.

• fixaochdona

Lätt hänt att tro det är tarmarna eller lift i magen som hoppar lite :)

stjärnasomärdin skrev 2018-11-04 07:53:50 följande:

Yes! I vecka 15 visste jag att jag kände också. Förra graviditeten mycket senare men då reflekterade jag nog inte över det på samma sätt. Skall bli spännande att se hur moderkakan sitter denna gång :)

• fixaochdona

Jag ser också fram mot rul och hoppas jag oroar mig lite mindre efter det...

Eloons skrev 2018-11-04 09:39:56 följande:

Jag har nog upplevt det lite tidigare ja, är osäker trots att det är andra barnet men ganska säker på att jag känt iallafall litegrann dock är livmodern bakåtlutad så vi får sen när de ordentliga sparkarna kommer, hoppas på snart! Blir så jäkla nojig när man inte känt något under dessa spökveckor förutom molvärk och bröstont, vill bara ha rul nu så man får se den lilla

• fixaochdona

Härligt! :)

Gurkan25 skrev 2018-11-05 12:42:42 följande:

Vårat RUL i fredags visade att tvillingarna mådde bra och växter som de ska. Vi valde att inte ta reda på könet denna gång. Får se om vi lyckas hålla oss eller om vi bokar in ett privat könsultraljud senare!

• fixaochdona

Åh va kul!

Jahajaa skrev 2018-11-08 16:31:47 följande:

Var på RUL idag. Allt såg fint ut och där låg en liten tjej och hade det bra ;) Datumet stämde så beräknad BF är 10:e April

Svar på tråden Vi som har bf April 2019