• Anonym (Förvirrad)

Egentid?

Läser om egentid som folk behöver när man fortfarande inte bor tillsammans.

Man orkar umgås med vänner och familj men inte med sin partner. Alltså va?

Det är väl inte egentid? Och varför umgås man inte tillsammans med vänner o familj?

Mamman och pappan man umgås med är ju ett par... vänner (om man är lite äldre typ 35+) har ju seriösa förhållanden och umgås ofta parvis.

Varför ens ha ett förhållande om man känner att man måste vara ENSAM i sitt umgänge eller hemma ofta???

Fattar inte

• Svar på tråden Egentid?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-07-03 13:13:08 följande:

Det är ju en helt annan sak. Jag utgick ifrån ett förhållande där man oftast ses men ibland vill göra något själv. Jag och min särbo ses ca 5 gånger på barnfria veckan och ca 1-2 gånger med barnen på barnveckan. Du tycker jag att jag hinner med egentid med vänner också. Vissa av mina vänner har ju barn då ses vi ju på batnveckan, samma med familj.

Har det alltid varit såhär för er?

Ja det har de. Han påstår att han inte hinner med mig
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-07-03 13:13:08 följande:

Det är ju en helt annan sak. Jag utgick ifrån ett förhållande där man oftast ses men ibland vill göra något själv. Jag och min särbo ses ca 5 gånger på barnfria veckan och ca 1-2 gånger med barnen på barnveckan. Du tycker jag att jag hinner med egentid med vänner också. Vissa av mina vänner har ju barn då ses vi ju på batnveckan, samma med familj.

Har det alltid varit såhär för er?

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 13:20:33 följande:

Då har ni ju riktigt inte inlett en seriös relation än låter det som. Han verkar ju inte så intresserad av dig om han inte gör tid för dig tyvärr. För är man intresserad så hittar man tid.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-07-03 13:33:15 följande:

Då har ni ju riktigt inte inlett en seriös relation än låter det som. Han verkar ju inte så intresserad av dig om han inte gör tid för dig tyvärr. För är man intresserad så hittar man tid.

Ja eller hur. Och dom stackars gångerna han sover hos mig så ligger han hemma i soffan först o kommer till mig vid 21 på kvällen
  • The sea refuses no river
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 13:20:33 följande:
    Det är ju en helt annan sak.

Jag och min partner umgicks typ 3-4 kvällar i veckan när vi fortfarande var särbo, träffade vänner typ 2-3 gånger i veckan och 1-2 gånger i veckan var jag själv. Det tror jag är en ganska vanlig och en mer balanserad variant.

Vet att det finns människor som trivs i relationer där man ses typ en gång i veckan, men tror det är rätt ovanligt och det kräver nog att man är med någon som vill leva på samma sätt då. Kanske är det fallet med din partner.
  • Anonym (behov)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 11:54:20 följande:

Läser om egentid som folk behöver när man fortfarande inte bor tillsammans.

Man orkar umgås med vänner och familj men inte med sin partner. Alltså va?

Det är väl inte egentid? Och varför umgås man inte tillsammans med vänner o familj?

Mamman och pappan man umgås med är ju ett par... vänner (om man är lite äldre typ 35+) har ju seriösa förhållanden och umgås ofta parvis.

Varför ens ha ett förhållande om man känner att man måste vara ENSAM i sitt umgänge eller hemma ofta???

Fattar inte

Man har väl de behov man har? Sen får man försöka jämka ihop det med andras behov när man vill ha en relation. Man har ju en relation även med vänner och familj och den ska underhållas på olika sätt.

Jag har stort behov av att vara ensam. Jag umgås också gärna på tu man hand med vänner, min syster, mamma etc. En partner som vill vara i en relation med mig behöver acceptera mina behov och jag behöver acceptera hans behov. Om det inte går att bådas behov kan tillfredsställas så är vi kanske inte rätt för varandra. Men om man är rätt för varandra så kan man acceptera både varandras behov av ensamtid och behov av samvaro och jämka ihop det så att båda blir nöjda. 
  • Anonym (yuiop)

Det låter mer som en kk-relation än något seriöst. Hur länge har ni träffats? Kanske dags att ta tjuren vid hornen, berätta vad du känner och fråga honom vad han vill?

Spontant gissar jag på att bara dumpa honom vore enklast.

• Anonym (.....)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 12:14:25 följande:

Nej men man behöver inte säga att man måste vara ensam då man egentligen bara inte vill inkludera sin partner i sitt livÄr de nån som läser vad jag skriver???

Egentid o vara ensam är väl när man är ensam? Nu menar jag att man orkar umgås med ANDRA men inte den man påstår sig älska

Egentid och att vara ensam är en sak. Att man själv utan sin partner önskar att ungås med sina vänner och familj är en helt annan sak. Dessa två sakerna är inte synonymt med varandra.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 13:42:19 följande:

Ja eller hur. Och dom stackars gångerna han sover hos mig så ligger han hemma i soffan först o kommer till mig vid 21 på kvällen

Ja på det sättet hinner man ju inte lära känna varandra. Ni träffas alltså två gånger i månaden? Säger ni att ni är ihop?
Svar på tråden Egentid?