• Anonym (Tjej)

Egentid?

Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 12:04:43 följande:

Nu är man ju inte ensam om man orkar umgås med andra. Är det just partnern man behöver vara ifrån?

Ibland behöver man få träffa sina vänner och familj själv. Relationer ser annorlunda ut om man är ensam med vännerna/familjen än om partnern är med, man kan till exempel prata om saker som ens vänner och nära kanske inte hade varit bekväma med att berätta för min kille, personliga saker i deras liv, relationer eller liknande. Samma med syskon och föräldrar.

Jag personligen tycker också om att vara själv ibland.

Jag tror definitivt att det är sunt att ha ett eget liv trots att man är i en relation. Man behöver ju inte sitta ihop.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 12:44:31 följande:

Om man bor 2 kilometer från varandra och ses en kväll på barnfria veckor så fattar jag inte. Då är

Man väl bara kk?

Fast ärligt så vill jag inte de heller. Har helt tappat intresset när han aldrig har tid med just MIG. Mer än när de ska liggas

Det är ju en helt annan sak. Jag utgick ifrån ett förhållande där man oftast ses men ibland vill göra något själv. Jag och min särbo ses ca 5 gånger på barnfria veckan och ca 1-2 gånger med barnen på barnveckan. Du tycker jag att jag hinner med egentid med vänner också. Vissa av mina vänner har ju barn då ses vi ju på batnveckan, samma med familj.

Har det alltid varit såhär för er?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 13:20:33 följande:

Ja det har de. Han påstår att han inte hinner med mig

Då har ni ju riktigt inte inlett en seriös relation än låter det som. Han verkar ju inte så intresserad av dig om han inte gör tid för dig tyvärr. För är man intresserad så hittar man tid.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 13:42:19 följande:

Ja eller hur. Och dom stackars gångerna han sover hos mig så ligger han hemma i soffan först o kommer till mig vid 21 på kvällen

Ja på det sättet hinner man ju inte lära känna varandra. Ni träffas alltså två gånger i månaden? Säger ni att ni är ihop?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 15:43:31 följande:

Vi träffas korta stunder, kanske äter lunch på veckan å så. En halvtimme hemma nån kväll. Max!

Han vill inte umgås med vänner just. Bara vara hemma själv o tittar på tv

Men säger ni att ni är tillsammans? Du svarade inte riktigt på frågan?

Det låter nämligen inte som ett förhållande. Han kanske inte heller ser det som att ni är ihop om ni aldrig pratat om det?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 16:39:03 följande:

Vi har träffats ett halvår. Från början träffades vi oftare. Jag har berättat hur jag känner. Att jag känner mig bortprioriterad, att jag inte vill ha de så här osv

Men oftast så skrattar han åt mig bara, kanske byter ämne typJo de är vi. Han som ville lägga ut på fb även

Skrattar han åt dig när du vill prata om er relation? Det låter elakt. Vill du verkligen vara ihop med någon dominerar bryr sig om dig?

Om ni nu har en seriös relation så verkar det väldigt skumt att bara ses 2ggr/månad.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 17:49:40 följande:

Ja han vill bara prata om ytliga saker som man kan prata med nån på jobbet eller i affären typ

Vad får du ut av relationen?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-04 07:36:49 följande:

Ingenting. Sällskap ibland då.

Jag berättar för honom att jag vill ha mer kärlek o att det inte känns som han är kär i mig. Han försvarar sig inte direkt utan säger mest att vi kan väl bara mysa o att jag ska tycka om honom.

När jag skrev det i ett sms så svarar han ?ok?

Varför är du med honom om du inte får det du vill i relationen?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-04 07:58:05 följande:

Det va ju så bra från början o jag försöker förklara vad jag vill ha. Tänker väl att det kanske kan bli så som det var igen

Tycker du själv att det känns som om han är kär i dig?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-04 08:12:29 följande:

Inte ett jävla dugg

Du tänker inte att du borde göra slut?

Utifrån vad du berättar så verkar han inte vara någon rolig person för dig att vara med ich er ät förhållande är ju ändå i princip obefintligt.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-04 08:54:19 följande:

Jo de gör jag. Men som jag skrev tidigare är jag så rädd o mesig.

Var en douche då och bara sluta höra av dig. Låt det rinna ut i sanden.

Du har inget att förlora på att lämna honom för ni träffas då lite och han ger sig inget av det du vill ha.
Svar på tråden Egentid?