• Anonym (Förvirrad)

Egentid?

Läser om egentid som folk behöver när man fortfarande inte bor tillsammans.

Man orkar umgås med vänner och familj men inte med sin partner. Alltså va?

Det är väl inte egentid? Och varför umgås man inte tillsammans med vänner o familj?

Mamman och pappan man umgås med är ju ett par... vänner (om man är lite äldre typ 35+) har ju seriösa förhållanden och umgås ofta parvis.

Varför ens ha ett förhållande om man känner att man måste vara ENSAM i sitt umgänge eller hemma ofta???

Fattar inte

• Svar på tråden Egentid?
  • Anonym (Hanna)

Du behöver inte fatta, men om du tänker efter lite, så kan du kanske förstå att alla människor är olika. Vissa har mer behov av ensamtid än andra, vissa är mer  sociala än andra och vill umgås med många olika människor. Andra vill bara umgås med sin sambo/särbo.

• Anonym (.)

Ibland behöver man bara vara ensam. Varför skulle man inte få vara det?

• Anonym (Förvirrad)

Nu är man ju inte ensam om man orkar umgås med andra. Är det just partnern man behöver vara ifrån?

• Anonym (.)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 12:04:43 följande:

Nu är man ju inte ensam om man orkar umgås med andra. Är det just partnern man behöver vara ifrån?

Inget fler att vilja vara ifrån sin partner lite för att kunna umgås med sina vänner/familj själv. Bara för man har partner, sitter man inte ihop och måste göra allt tillsammans..
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (.) skrev 2018-07-03 12:08:22 följande:

Inget fler att vilja vara ifrån sin partner lite för att kunna umgås med sina vänner/familj själv. Bara för man har partner, sitter man inte ihop och måste göra allt tillsammans..

Nej men man behöver inte säga att man måste vara ensam då man egentligen bara inte vill inkludera sin partner i sitt liv
  • Anonym (Hm)
    Anonym (.) skrev 2018-07-03 11:59:39 följande:
    Ibland behöver man bara vara ensam. Varför skulle man inte få vara det?
    Det behöver man.
  • Anonym (.)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 12:09:51 följande:

Nej men man behöver inte säga att man måste vara ensam då man egentligen bara inte vill inkludera sin partner i sitt liv

Vad ska man säga istället tycker du?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (.) skrev 2018-07-03 12:08:22 följande:

Anonym (Hm) skrev 2018-07-03 12:11:05 följande:

Det behöver man.

Är de nån som läser vad jag skriver???

Egentid o vara ensam är väl när man är ensam? Nu menar jag att man orkar umgås med ANDRA men inte den man påstår sig älska
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (.) skrev 2018-07-03 12:13:19 följande:

Vad ska man säga istället tycker du?

Man kan säga att jag orkar inte umgås med dig. Du som person!

Jag vill umgås med andra utan dig
  • Anonym (.)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 12:15:15 följande:

Man kan säga att jag orkar inte umgås med dig. Du som person!

Jag vill umgås med andra utan dig

Egentid för mig är när jag gör något själv utan min partner eller barn, antingen ensam eller med någon.
Svar på tråden Egentid?