• Anonym (Förvirrad)

Egentid?

Läser om egentid som folk behöver när man fortfarande inte bor tillsammans.

Man orkar umgås med vänner och familj men inte med sin partner. Alltså va?

Det är väl inte egentid? Och varför umgås man inte tillsammans med vänner o familj?

Mamman och pappan man umgås med är ju ett par... vänner (om man är lite äldre typ 35+) har ju seriösa förhållanden och umgås ofta parvis.

Varför ens ha ett förhållande om man känner att man måste vara ENSAM i sitt umgänge eller hemma ofta???

Fattar inte

• Svar på tråden Egentid?
  • Tiina87
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 12:44:31 följande:

Om man bor 2 kilometer från varandra och ses en kväll på barnfria veckor så fattar jag inte. Då är

Man väl bara kk?

Fast ärligt så vill jag inte de heller. Har helt tappat intresset när han aldrig har tid med just MIG. Mer än när de ska liggas

Eller så har man en helt normal relation där man inte behöver hänga ihop dygnet runt.

Bara för att man är tillsammans med någon aå behöver man inte umgås 24/7.
  • Anonym (behov)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 12:44:31 följande:
    Om man bor 2 kilometer från varandra och ses en kväll på barnfria veckor så fattar jag inte. Då är

Man väl bara kk?

Fast ärligt så vill jag inte de heller. Har helt tappat intresset när han aldrig har tid med just MIG. Mer än när de ska liggas
    Varför skriver du "man" när det handlar om dig och en specifik person? Man indikerar att det är något generellt och vanligt förekommande, men i själva verket handlar det ju om din och den här mannens relation och den är ju varken generell eller vanligt förekommande utan unik för just er.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (behov) skrev 2018-07-03 15:32:32 följande:

Varför skriver du "man" när det handlar om dig och en specifik person? Man indikerar att det är något generellt och vanligt förekommande, men i själva verket handlar det ju om din och den här mannens relation och den är ju varken generell eller vanligt förekommande utan unik för just er.

Läste andra trådar om det här först.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-07-03 15:31:03 följande:

Ja på det sättet hinner man ju inte lära känna varandra. Ni träffas alltså två gånger i månaden? Säger ni att ni är ihop?

Vi träffas korta stunder, kanske äter lunch på veckan å så. En halvtimme hemma nån kväll. Max!

Han vill inte umgås med vänner just. Bara vara hemma själv o tittar på tv
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (yuiop) skrev 2018-07-03 15:09:34 följande:

Det låter mer som en kk-relation än något seriöst. Hur länge har ni träffats? Kanske dags att ta tjuren vid hornen, berätta vad du känner och fråga honom vad han vill?

Spontant gissar jag på att bara dumpa honom vore enklast.

Vi har träffats ett halvår. Från början träffades vi oftare. Jag har berättat hur jag känner. Att jag känner mig bortprioriterad, att jag inte vill ha de så här osv

Men oftast så skrattar han åt mig bara, kanske byter ämne typ
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 15:43:31 följande:

Vi träffas korta stunder, kanske äter lunch på veckan å så. En halvtimme hemma nån kväll. Max!

Han vill inte umgås med vänner just. Bara vara hemma själv o tittar på tv

Men säger ni att ni är tillsammans? Du svarade inte riktigt på frågan?

Det låter nämligen inte som ett förhållande. Han kanske inte heller ser det som att ni är ihop om ni aldrig pratat om det?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (yuiop) skrev 2018-07-03 15:09:34 följande:

Det låter mer som en kk-relation än något seriöst. Hur länge har ni träffats? Kanske dags att ta tjuren vid hornen, berätta vad du känner och fråga honom vad han vill?

Spontant gissar jag på att bara dumpa honom vore enklast.

Vi har träffats ett halvår. Från början träffades vi oftare. Jag har berättat hur jag känner. Att jag känner mig bortprioriterad, att jag inte vill ha de så här osv

Anonym (Tjej) skrev 2018-07-03 16:37:44 följande:

Men säger ni att ni är tillsammans? Du svarade inte riktigt på frågan?

Det låter nämligen inte som ett förhållande. Han kanske inte heller ser det som att ni är ihop om ni aldrig pratat om det?

Jo de är vi. Han som ville lägga ut på fb även
  • Anonym (.)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 15:45:59 följande:

Om han inte bryr sig om hur du känner så är det kanske dags att bryta upp med honom och hitta en ny?
  • Anonym (.....)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 16:39:03 följande:

Men oftast så skrattar han åt mig bara, kanske byter ämne typJo de är vi. Han som ville lägga ut på fb även

Låter mer som att han har sig som älskarinna och enbart för sexet skull.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 16:39:03 följande:

Men oftast så skrattar han åt mig bara, kanske byter ämne typJo de är vi. Han som ville lägga ut på fb även

Skrattar han åt dig när du vill prata om er relation? Det låter elakt. Vill du verkligen vara ihop med någon dominerar bryr sig om dig?

Om ni nu har en seriös relation så verkar det väldigt skumt att bara ses 2ggr/månad.
Svar på tråden Egentid?