• Anonym (Förvirrad)

Egentid?

Läser om egentid som folk behöver när man fortfarande inte bor tillsammans.

Man orkar umgås med vänner och familj men inte med sin partner. Alltså va?

Det är väl inte egentid? Och varför umgås man inte tillsammans med vänner o familj?

Mamman och pappan man umgås med är ju ett par... vänner (om man är lite äldre typ 35+) har ju seriösa förhållanden och umgås ofta parvis.

Varför ens ha ett förhållande om man känner att man måste vara ENSAM i sitt umgänge eller hemma ofta???

Fattar inte

• Svar på tråden Egentid?
  • Anonym (lea)

Ibland vill jag umgås parvis och ibland med bara mina tjejkompisar eller med min syster, utan respektive. Är det konstigt?

• Anonym (elin)

Jag älskar min pojkvän (vi är särbo) och älskar att göra grejer med honom och utan honom. Att umgås med andra ihop är jättekul och att umgås med andra utan honom är lika kul men på ett annat sätt. Och att bara få vara helt själv ibland kan vara helt underbart. 

Att man inte spenderar varje sekund av sin lediga tid ihop med sin partner tycker jag för min del är sunt. Jag har egna vänner, att få umgås med min dotter, min syster eller min bästa väninna själv är guld värt. Eller gamla vänner som man känt länge. Jag åker ofta själv och hälsar på min familj. 

Jag anar att din särbo inte bjuder med dig på allt det du önskar. Självklart ska det vara balans och känner du att du blir för mycket åsidosatt så prata med din särbo och förklara hur du känner det och fråga varför han/hon väljer att göra så.Kanske du är mer seriös i ert förhållande än din partner. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (elin) skrev 2018-07-03 12:32:50 följande:

Jag älskar min pojkvän (vi är särbo) och älskar att göra grejer med honom och utan honom. Att umgås med andra ihop är jättekul och att umgås med andra utan honom är lika kul men på ett annat sätt. Och att bara få vara helt själv ibland kan vara helt underbart. 

Att man inte spenderar varje sekund av sin lediga tid ihop med sin partner tycker jag för min del är sunt. Jag har egna vänner, att få umgås med min dotter, min syster eller min bästa väninna själv är guld värt. Eller gamla vänner som man känt länge. Jag åker ofta själv och hälsar på min familj. 

Jag anar att din särbo inte bjuder med dig på allt det du önskar. Självklart ska det vara balans och känner du att du blir för mycket åsidosatt så prata med din särbo och förklara hur du känner det och fråga varför han/hon väljer att göra så.Kanske du är mer seriös i ert förhållande än din partner. 

Om man bor 2 kilometer från varandra och ses en kväll på barnfria veckor så fattar jag inte. Då är

Man väl bara kk?

Fast ärligt så vill jag inte de heller. Har helt tappat intresset när han aldrig har tid med just MIG. Mer än när de ska liggas
  • sextiotalist
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 11:54:20 följande:

Läser om egentid som folk behöver när man fortfarande inte bor tillsammans.

Man orkar umgås med vänner och familj men inte med sin partner. Alltså va?

Det är väl inte egentid? Och varför umgås man inte tillsammans med vänner o familj?

Mamman och pappan man umgås med är ju ett par... vänner (om man är lite äldre typ 35+) har ju seriösa förhållanden och umgås ofta parvis.

Varför ens ha ett förhållande om man känner att man måste vara ENSAM i sitt umgänge eller hemma ofta???

Fattar inte

Du låter som mitt ex, som inte alls kunde förlika sig med att jag hade ett liv som han inte var delaktig i.
    Ja, egentid är tid som man styr själv över, den kan vara helt ensam, med sina föräldrar, med sin bästa vän.

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 12:04:43 följande:

Nu är man ju inte ensam om man orkar umgås med andra. Är det just partnern man behöver vara ifrån?

Ibland behöver man få träffa sina vänner och familj själv. Relationer ser annorlunda ut om man är ensam med vännerna/familjen än om partnern är med, man kan till exempel prata om saker som ens vänner och nära kanske inte hade varit bekväma med att berätta för min kille, personliga saker i deras liv, relationer eller liknande. Samma med syskon och föräldrar.

Jag personligen tycker också om att vara själv ibland.

Jag tror definitivt att det är sunt att ha ett eget liv trots att man är i en relation. Man behöver ju inte sitta ihop.
  • Anonym (Förvirrad)

Jag har haft två långa förhållanden o visst åkte man till föräldrar o vänner själv ibland men mest gör man ju saker som par. Inte att man säger att man behöver vara själv men så umgås man ändå med andra

• Anonym (Förvirrad)

Jag har haft två långa förhållanden o visst åkte man till föräldrar o vänner själv ibland men mest gör man ju saker som par. Inte att man säger att man behöver vara själv men så umgås man ändå med andra

• Anonym (.)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2018-07-03 12:44:31 följande:

Om man bor 2 kilometer från varandra och ses en kväll på barnfria veckor så fattar jag inte. Då är

Man väl bara kk?

Fast ärligt så vill jag inte de heller. Har helt tappat intresset när han aldrig har tid med just MIG. Mer än när de ska liggas

Ni kanske ska diskutera detta istället, vad ni är egentligen? Annars får du ju helt enkelt skuta träffa killen och hitta någon som passar sig bättre.
  • Anonym (elin)

Man väl bara kk?

Då tycker jag att du ska lägga ner det och hitta en pojkvän som vill umgås mer med dig och inte bara en kväll varannan vecka för att ha sex. Känns det fel så är det fel. 
  • Anonym (Tjej)

Man väl bara kk?

Det är ju en helt annan sak. Jag utgick ifrån ett förhållande där man oftast ses men ibland vill göra något själv. Jag och min särbo ses ca 5 gånger på barnfria veckan och ca 1-2 gånger med barnen på barnveckan. Du tycker jag att jag hinner med egentid med vänner också. Vissa av mina vänner har ju barn då ses vi ju på batnveckan, samma med familj.

Har det alltid varit såhär för er?
Svar på tråden Egentid?