• Ereya

BIM 1-15/7, här samlas vi!

Hej hej! Gör en ny tråd då det inte är så himla kul att hoppa in i en med 400 inlägg. Här är alla välkomna med BIM runtikring 1-15/7! Såklart även andra, tidigare som senare BIM.

Jag kör med rosenrot pga styrketräning och knappt märkbar ägglossning och denna månad hade jag VÄRLDENS tydligaste ägglossning 21-22/6! Kunde "bygga broar" till Finland i princip Hade sex den 19 och den 20:nde så nu håller jag mina egna tummar hårt!

• Svar på tråden BIM 1-15/7, här samlas vi!
  • Esme08

Hej!

Hoppas dt är ok att jag hoppar på här oxå!?

Har bim 1/7.. Oklart när/om jag hade äl denna omgång. Ser att många testar rosenrot.. någon som testat munkpeppar? Har beställt hem en burk och tänkte testa nästa omgång om dt inte hänt ngt den här gången så är det någon som har testat lr vet någon som har så skriv gärna vad ni tycker

• babytjejen

Fullt utslag på testerna idag så ägglossning närsom...trodde inte jag skulle få det förren på torsdag el fredag o nu verkar det ske redan ikväll kanske då testerna var ganska starka redan igår...

• Längtansblåblomma
    babytjejen skrev 2018-06-25 17:59:31 följande:

Fullt utslag på testerna idag så ägglossning närsom...trodde inte jag skulle få det förren på torsdag el fredag o nu verkar det ske redan ikväll kanske då testerna var ganska starka redan igår...

Kroppen spelar en ett spratt ibland, så det gäller att man kollar äl-testerna relativt regelbundet så att man inte råkar missa något:) kommer ni få till ett försök ikväll då? Ska hålla mina tummar för er! Jag har börjat få utslag på stickorna och ska göra första försöket ikväll, hoppas, hoppas! :)
  • Längtansblåblomma
    Ereya skrev 2018-06-24 19:15:46 följande:

Det tycker jag absolut! Tack, detsamma <3 Hör av dig när det närmar sig med hur du mår och känner. :) hmm, hur ska jag säga. Det var en slags vetskap. Jag bara visste. Djupt inne i mig. Jag visste att det tagit sig. Skengravid är man ju typ alltid men det har aldrig känts likadant som det gjorde då... Dåligt svar kanske, jag vet inte hur jag ska beskriva det.

Tack, det ska jag göra, och detsamma:) kan tänka mig att det kan vara svårt att beskriva känslan av tidig graviditet, men häftigt ändå att du bara visste:)
  • Jevi87

Åh va spännande! Håller tummarna för dig! :)
  • Jevi87

Åh va spännande! Håller tummarna för dig! :)
  • Ereya
    Längtansblåblomma skrev 2018-06-25 20:42:12 följande:

Tack, det ska jag göra, och detsamma:) kan tänka mig att det kan vara svårt att beskriva känslan av tidig graviditet, men häftigt ändå att du bara visste:)

Tack!! Ja, det är så... Speciellt. En känsla som överskuggar allt annat. Man bara vet. Ett slags inre lugn, en vetskap. Åh. Faktiskt så har jag en sån känsla precis just nu, ägglossningen var för fyra dagar sedan och jag kan omöjligt veta förrän om minst en vecka. Tänkte testa den femte juni, dagen innan BIM. Men... Vi får se om jag hade rätt eller inte :)
  • Jevi87
    Ereya skrev 2018-06-25 20:54:33 följande:

Tack!! Ja, det är så... Speciellt. En känsla som överskuggar allt annat. Man bara vet. Ett slags inre lugn, en vetskap. Åh. Faktiskt så har jag en sån känsla precis just nu, ägglossningen var för fyra dagar sedan och jag kan omöjligt veta förrän om minst en vecka. Tänkte testa den femte juni, dagen innan BIM. Men... Vi får se om jag hade rätt eller inte :)

Så häftigt att då en sådan känsla som verkligen stämmer. Kul att du fått likadan känsla denna gång också. Håller tummarna för att din känsla stämmer! Hur underbart isf! :)

Jag har aldrig varir gravid tidigare så jag har ingen aning hur man ska känna och vad för sympton man kan ha. Vissa känner ju ingenting, vissa har massa sympton. De ända jag känner nu är lite svullna bröst samt att dom är ganska ömma. Lite molande värk i nedre magen, typ lite inflammationskänsla. Kan ju vara typiska Pms sympton såhär en vecka innan mensen ska komma. Har en känsla att det kommer ta lång tid för mig att få ett plus...
  • Ereya
    Jevi87 skrev 2018-06-25 21:07:06 följande:

Så häftigt att då en sådan känsla som verkligen stämmer. Kul att du fått likadan känsla denna gång också. Håller tummarna för att din känsla stämmer! Hur underbart isf! :)

Jag har aldrig varir gravid tidigare så jag har ingen aning hur man ska känna och vad för sympton man kan ha. Vissa känner ju ingenting, vissa har massa sympton. De ända jag känner nu är lite svullna bröst samt att dom är ganska ömma. Lite molande värk i nedre magen, typ lite inflammationskänsla. Kan ju vara typiska Pms sympton såhär en vecka innan mensen ska komma. Har en känsla att det kommer ta lång tid för mig att få ett plus...

Lita på kroppen <3 Ta det lugnt, gör saker du mår bra av medan. Om du inte har tydlig ägglossning så rekommenderar jag verkligen rosenrot, om du inte plussar nu. Den stabiliserar och gör ägglossningen extra tydlig, jag hade brutaaaal ÄL nu före helgen. Gick liksom inte att missa. Lita som sagt på kroppen! Jag hade molvärk innan jag plussade minns jag, svullna bröst och fick cravings tidigt. Och humörsvängningar nåt så jävulskt! Plussade extremt tydligt på äl +14. :)
  • babytjejen

Ingen tempökning idag men vaknade i var alldeles öm i tjejmagen så kanske släppte ägget nu på morgonen...Hur brukar ni känns det runt äl??

Svar på tråden BIM 1-15/7, här samlas vi!