Inlägg från: Längtansblåblomma |Visa alla inlägg
  • Längtansblåblomma

BIM 1-15/7, här samlas vi!

Ereya skrev 2018-06-22 20:31:27 följande:

Hej hej! Gör en ny tråd då det inte är så himla kul att hoppa in i en med 400 inlägg. Här är alla välkomna med BIM runtikring 1-15/7! Såklart även andra, tidigare som senare BIM.

Jag kör med rosenrot pga styrketräning och knappt märkbar ägglossning och denna månad hade jag VÄRLDENS tydligaste ägglossning 21-22/6! Kunde "bygga broar" till Finland i princip Hade sex den 19 och den 20:nde så nu håller jag mina egna tummar hårt!

Hej! Jag hoppar in här! :) Jag har BIM 11/7,så veckan som kommer nu blir till att "ligga i" bokstavligt talat, haha. 3:e gången gillt, så nu jäklar hoppas jag på ett positivt resultat! Hur länge har du/ni försökt? :) och när har du bim?
  • Längtansblåblomma
    Ereya skrev 2018-06-23 22:00:38 följande:

Åh så roligt, skickar massa positiv energi inför äl. Jag hade vääärldens tydligaste ÄL tack vare rosenrot, glad att jag köpte ett paket och testade! BIM blir sjätte eller sjunde juli. Ska testa den femte.

Vi försöker egentligen inte, men har inget skydd och tänker att händer det så händer det. Fick missfall i v.6 i maj, sen fick jag en mens och nu kom ägglossningen på dag nio. Men jag kör med Flo och tempar, skitbra verkligen för då ser man precis när man haft äl!

Tack!! :) och detsamma till dig såklart!!

Beklagar missfallet, så tråkigt att höra.... Men bättre lycka nästa gång!

Själv kör jag på natural cykles, tempar och tar ÄL-test.. Är på dag 10 och får väldigt svaga streck än, de brukar bli som tydligast dag 12-13.kände mig rätt deppig när mensen kom trots att jag tyckte vi fick till bra försök förra gången, men nu känner jag mig peppad igen, ska bli härligt att bara få hoppas igen, om så bara två veckor... Haha
  • Längtansblåblomma
    MammaKA skrev 2018-06-24 11:27:48 följande:

Jag hoppar in här också då denna grupp inte blir så stor som andra. Jag har BIM 2 juli och väntar på att tiden ska gå. Som många andra. Varför ska den gå så sakta när man väntar på BIM?!

Välkommen:) jadu, den frågan har jag också ställt mig... Tiden står så gott som stilla dagarna innan bim, man försöker att inte känna in minsta lilla grej med kroppen som skulle kunna vara ett tecken och fokusera på annat, men det går ju bara inte! Det känns ju som att man går runt och väntar på världens största present, men utan leveransdatum typ... Frustrerande!! Hoppas att du får ett plus den 2/7!hur länge har ni försökt?
  • Längtansblåblomma
    Jevi87 skrev 2018-06-24 11:58:29 följande:

Jag hoppar också in här :)

Jag har BIM 2/7! Hade ÄL den 17:e vi lyckades pricka in lite mys 4,3 och 1 dag innan så jag hoppas det räckte... Denna eviga väntan. Blir tokig. Försöker att inte tänka så mkt men man kan ju inte låta bli. Detta blir andra försöket, så vi har inte hållt på så länge. Är helt ny på allt vad man ska tänka på när man försöker bli gravid. Har läst igenom hela nätet nu känns det som.

Har ni några bra tips så mottages dom gärna! :)

Kul, välkommen:) Jag är snart inne på mitt 3e försök och håller med dig om att väntan känns som en evighet redan nu! Läste någonstans att genomsnittet att bli gravid är 7 månader, så tålamodet lär få bli ens bästa vän i den här karusellen.. Haha, men hoppas ju på att det kan gå liiiite snabbare! :) Jag har också typ redan nu googlat loss efter fakta om vad man ska tänka på. Nåt jag kan rekommendera är att lyssna till avsnittet fertilitetsförståelse i podden Hälsosant, mycket intressant och lärorikt tyckte jag:) ska hålla mina tummar för dig 2/7!
  • Längtansblåblomma
    Berolfine skrev 2018-06-24 15:49:38 följande:

Hej!!

Hoppar in här jag oxå. BM 6/7. Vi har försökt sen januari, men inget plus än. Är det möjligtvis någon som kan tyda mina ägglossningstester? Blir smått tokig när alla ser lika ut.

Lycka till alla :)

Hej! :) oj vad svårt att tyda, har du känt av några äl-symptom någon av dagarna?

Själv är jag på försök nr 3 och ska sätta fart denna veckan som kommer;) haha

• Längtansblåblomma
    MammaKA skrev 2018-06-24 15:59:01 följande:

Ja visst är det så. Väldigt frustrerande. Haha.

Det är första riktiga försöket på andra barnet. Vi har en son på 2 år och han blev till på första försöket så har förhoppning men jag tänker att det vore väldig tur om det blir. Hur är det för er?

Wow, vilket flyt ni hade då! :) det kan kännas rätt frustrerande att vänta ut veckorna fram till bim, och att sedan när mensen kommer tappa all förhoppning och börja om på ruta 1 igen, men försöker tänka att det förr eller senare kommer ta sig, förhoppningsvis... Vi är på försök nr 3 nu..
  • Längtansblåblomma
    Ereya skrev 2018-06-24 18:45:05 följande:

Jag kan verkligen rekommendera rosenrot till alla som försöker! Jag fick min första riktigt kännbara ägglossning den här månaden tack vare den. Annars har det bara varit väldigt vaga symptom och svårt att egentligen veta. Men nu hade jag behövt vara död för att inte känna av månadens äggsläpp haha! Vi fick också till det en och två dagar innan så jag hoppas på att det blev nåt.

Jag var gravid även för fem år sen men gjorde abort. Då visste jag att jag var gravid redan från startminuten, och fjorton dagar senare plussade jag väldigt väldigt tydligt. Nu är det faktiskt lite samma känsla/vetskap, inte alls som när man är skengravid utan mer... Ja, vi får se helt enkelt. Väntan är lång, men jag försöker leva i nuet och inte tänka så mycket på det. Kroppen får ta hand om det, tänker jag, och den kommer att signalera mig förr eller senare. Ni får gärna fylla i era namn i listan nedanför!

ÄL-lista:

21/6 Ereya

29/6 Längtansblåblomma

BIM-lista:

6/7 Ereya

11/7 Längtansblåblomma

Intressant, kanske kunde vara värt ett försök med rosenrot framöver då:) jag ska hålla mina tummar för er.

Hur kändes det den ggn du blev gravid? Går det ens att sätta ord på liksom? :) det blir kul att följa hur det går för alla!
  • Längtansblåblomma
    babytjejen skrev 2018-06-25 17:59:31 följande:

Fullt utslag på testerna idag så ägglossning närsom...trodde inte jag skulle få det förren på torsdag el fredag o nu verkar det ske redan ikväll kanske då testerna var ganska starka redan igår...

Kroppen spelar en ett spratt ibland, så det gäller att man kollar äl-testerna relativt regelbundet så att man inte råkar missa något:) kommer ni få till ett försök ikväll då? Ska hålla mina tummar för er! Jag har börjat få utslag på stickorna och ska göra första försöket ikväll, hoppas, hoppas! :)
  • Längtansblåblomma
    Ereya skrev 2018-06-24 19:15:46 följande:

Det tycker jag absolut! Tack, detsamma <3 Hör av dig när det närmar sig med hur du mår och känner. :) hmm, hur ska jag säga. Det var en slags vetskap. Jag bara visste. Djupt inne i mig. Jag visste att det tagit sig. Skengravid är man ju typ alltid men det har aldrig känts likadant som det gjorde då... Dåligt svar kanske, jag vet inte hur jag ska beskriva det.

Tack, det ska jag göra, och detsamma:) kan tänka mig att det kan vara svårt att beskriva känslan av tidig graviditet, men häftigt ändå att du bara visste:)
  • Längtansblåblomma
    Jevi87 skrev 2018-06-30 19:32:57 följande:

Här dök mensen upp idag, 2 dagar tidigare än tänkt. Så jäkla tråkigt trots att jag var inställd på att det inte skulle vara ngt denna månad. Nästa ÄL kmr vara när sambon är bortrest så då är det kört... jättekul att vänta hur länge som helst till nästa försök...

Lycka till ni andra, hoppas ni får ett plus! :)

Åh så tråkigt:(vet precis hur det känns. Jag kände mig jätte deppig förra månaden när mensen kom, även om jag gjort ett negativt test dagarna innan och var inställd på att det inte skulle bli nåt.. Hoppet är ju ändå det sista man har, och när det blir så defenitivt rasar världen för ett tag. Min sambo är också bortrest en del i sitt jobb, så blir det inget denna ggn heller får vi göra ett uppehåll på typ 8(evighets!!)veckor till nästa försök i augusti, Såååå segt! :/

önskar dig bättre lycka nästa gång<3
  • Längtansblåblomma
    Jevi87 skrev 2018-07-01 12:32:08 följande:

Men guud så spännande! Håller tummarna för att det är början till ett plus för er!! :)

Spännande!! Ska hålla mina tummar för ett tydligt plus inom några dagar, så kul!!!
  • Längtansblåblomma
    MammaKA skrev 2018-07-02 08:56:21 följande:

Inatt kom mensen så det blir att göra nytt försök vid äl.

Tråkigt att det inte blev nåt denna ggn.. Tålamodet lär få bli ens bästa vän i den här bebis-resan. Kämpa på och Bättre lycka nästa gång! <3
  • Längtansblåblomma
    Ejjami skrev 2018-07-03 19:48:37 följande:

Hallå tjejer!!!

Jag hoppar in här för min äl kom hela 7 dagar förtidigt!! Kan ni fatta paniken med att typ "missa" äl för den va tidig. Åh jisses! Vi hade sex på äl och 4 dagar innan. Tror ni det kan bli något fast vi haft så lite sex? Är det någon här som blivit gravid genom att ha sex en gång på äl? Känns tråkigt då vi inte "optimerat" sexet runt äl. Jag har BIM 14/7.

Ps. Jag vet att jag hade äl så tidigt för jag tempar. :)

Hej och välkommen! :)

Känner igen Det där, ibland gör kroppen lite som den vill och då gäller det att hänga i! Man vill ju inte gärna missa allt och behöva vänta en månad till..

Jag hade också tidigare lh ökning denna månad...

Med tanke på att ni fick till det på äl dagen och spermier kan överleva i 5 dygn så är det ju en chans:) hur länge har ni försökt?
  • Längtansblåblomma
    Esme08 skrev 2018-07-03 12:26:02 följande:

Oj!! Gravid 2-3 veckor... Trodde aldrig detta skulle hända! Smått chockad

Vad roligt! Stort grattis och all lycka till!! <3
Svar på tråden BIM 1-15/7, här samlas vi!