• Ereya

BIM 1-15/7, här samlas vi!

Hej hej! Gör en ny tråd då det inte är så himla kul att hoppa in i en med 400 inlägg. Här är alla välkomna med BIM runtikring 1-15/7! Såklart även andra, tidigare som senare BIM.

Jag kör med rosenrot pga styrketräning och knappt märkbar ägglossning och denna månad hade jag VÄRLDENS tydligaste ägglossning 21-22/6! Kunde "bygga broar" till Finland i princip Hade sex den 19 och den 20:nde så nu håller jag mina egna tummar hårt!

• Svar på tråden BIM 1-15/7, här samlas vi!
  • Ereya
    Längtansblåblomma skrev 2018-06-23 21:49:58 följande:

Hej! Jag hoppar in här! :) Jag har BIM 11/7,så veckan som kommer nu blir till att "ligga i" bokstavligt talat, haha. 3:e gången gillt, så nu jäklar hoppas jag på ett positivt resultat! Hur länge har du/ni försökt? :) och när har du bim?

Åh så roligt, skickar massa positiv energi inför äl. Jag hade vääärldens tydligaste ÄL tack vare rosenrot, glad att jag köpte ett paket och testade! BIM blir sjätte eller sjunde juli. Ska testa den femte.

Vi försöker egentligen inte, men har inget skydd och tänker att händer det så händer det. Fick missfall i v.6 i maj, sen fick jag en mens och nu kom ägglossningen på dag nio. Men jag kör med Flo och tempar, skitbra verkligen för då ser man precis när man haft äl!
  • Ereya
    Längtansblåblomma skrev 2018-06-24 11:01:05 följande:

Tack!! :) och detsamma till dig såklart!!

Beklagar missfallet, så tråkigt att höra.... Men bättre lycka nästa gång!

Själv kör jag på natural cykles, tempar och tar ÄL-test.. Är på dag 10 och får väldigt svaga streck än, de brukar bli som tydligast dag 12-13.kände mig rätt deppig när mensen kom trots att jag tyckte vi fick till bra försök förra gången, men nu känner jag mig peppad igen, ska bli härligt att bara få hoppas igen, om så bara två veckor... Haha

Åh, förstår att det blir deppigt då. Så jäkla trist att få den där mensen alltså... Hoppas verkligen att äl kommer runt de närmaste dagarna. Har du provat rosenrot? Alltså på riktigt det är det bästa jag gjort!!!
  • Ereya

Jag kan verkligen rekommendera rosenrot till alla som försöker! Jag fick min första riktigt kännbara ägglossning den här månaden tack vare den. Annars har det bara varit väldigt vaga symptom och svårt att egentligen veta. Men nu hade jag behövt vara död för att inte känna av månadens äggsläpp haha! Vi fick också till det en och två dagar innan så jag hoppas på att det blev nåt.

Jag var gravid även för fem år sen men gjorde abort. Då visste jag att jag var gravid redan från startminuten, och fjorton dagar senare plussade jag väldigt väldigt tydligt. Nu är det faktiskt lite samma känsla/vetskap, inte alls som när man är skengravid utan mer... Ja, vi får se helt enkelt. Väntan är lång, men jag försöker leva i nuet och inte tänka så mycket på det. Kroppen får ta hand om det, tänker jag, och den kommer att signalera mig förr eller senare.

Ni får gärna fylla i era namn i listan nedanför!

ÄL-lista:

21/6 Ereya

BIM-lista:

6/7 Ereya

• Ereya
    Längtansblåblomma skrev 2018-06-24 19:08:11 följande:

Intressant, kanske kunde vara värt ett försök med rosenrot framöver då:) jag ska hålla mina tummar för er.

Hur kändes det den ggn du blev gravid? Går det ens att sätta ord på liksom? :) det blir kul att följa hur det går för alla!

Det tycker jag absolut! Tack, detsamma <3 Hör av dig när det närmar sig med hur du mår och känner. :) hmm, hur ska jag säga. Det var en slags vetskap. Jag bara visste. Djupt inne i mig. Jag visste att det tagit sig. Skengravid är man ju typ alltid men det har aldrig känts likadant som det gjorde då... Dåligt svar kanske, jag vet inte hur jag ska beskriva det.
  • Ereya
    babytjejen skrev 2018-06-24 19:35:00 följande:

Tog ett ältest tidigare idag som gav nästan positivt utslag om inte helt positivt...men ska inte ha äl förren på torsdag-fredag...varför kommer den så tidigt? Är väl inte bra att ha äl för snabbt efter mensen, är väl sämre ägg då el? Vill inte att cykeln ska ändras nu, blir bara rädd att det är ett tecken på att klimakteriet börjar närma sig. Vet inte varför jag är så åldersnojig...

Jag har 25 dagars cykel, min kompis 24. Hon är fett gravid nu så det tror jag inte ska vara nåt problem med kort cykel :)
  • Ereya

Nu har jag mycket flytningar och molande värk tre-fyra dagar efter ÄL. Kan ägget fästa så snabbt? Iofs, första gången jag var gravid kände jag klart och tydligt ett hugg fyra dagar senare och plussade skarpt och rejält tio dagar efter det.

• Ereya
    babytjejen skrev 2018-06-24 20:18:31 följande:

Tack, känns lite lugnare nu :) ska fortsätta ta test o se om dom blir ännu starkare el svagare...får se vad tempen säger med, går den ej upp så fortsätter vi köra o testa på...

Andas och må väl. Det är meningen att man ska njuta av stunden även om man verkligen längtar ihjäl sig efter att få plussa. Jag lovar dig att ditt plus snart kommer <3
  • Ereya
    Längtansblåblomma skrev 2018-06-25 20:42:12 följande:

Tack, det ska jag göra, och detsamma:) kan tänka mig att det kan vara svårt att beskriva känslan av tidig graviditet, men häftigt ändå att du bara visste:)

Tack!! Ja, det är så... Speciellt. En känsla som överskuggar allt annat. Man bara vet. Ett slags inre lugn, en vetskap. Åh. Faktiskt så har jag en sån känsla precis just nu, ägglossningen var för fyra dagar sedan och jag kan omöjligt veta förrän om minst en vecka. Tänkte testa den femte juni, dagen innan BIM. Men... Vi får se om jag hade rätt eller inte :)
Svar på tråden BIM 1-15/7, här samlas vi!