• Ereya

BIM 1-15/7, här samlas vi!

Jevi87 skrev 2018-06-25 21:07:06 följande:

Så häftigt att då en sådan känsla som verkligen stämmer. Kul att du fått likadan känsla denna gång också. Håller tummarna för att din känsla stämmer! Hur underbart isf! :)

Jag har aldrig varir gravid tidigare så jag har ingen aning hur man ska känna och vad för sympton man kan ha. Vissa känner ju ingenting, vissa har massa sympton. De ända jag känner nu är lite svullna bröst samt att dom är ganska ömma. Lite molande värk i nedre magen, typ lite inflammationskänsla. Kan ju vara typiska Pms sympton såhär en vecka innan mensen ska komma. Har en känsla att det kommer ta lång tid för mig att få ett plus...

Lita på kroppen <3 Ta det lugnt, gör saker du mår bra av medan. Om du inte har tydlig ägglossning så rekommenderar jag verkligen rosenrot, om du inte plussar nu. Den stabiliserar och gör ägglossningen extra tydlig, jag hade brutaaaal ÄL nu före helgen. Gick liksom inte att missa. Lita som sagt på kroppen! Jag hade molvärk innan jag plussade minns jag, svullna bröst och fick cravings tidigt. Och humörsvängningar nåt så jävulskt! Plussade extremt tydligt på äl +14. :)
  • Ereya
    MammaKA skrev 2018-06-28 16:30:24 följande:

Hur går det för er?

Här känns det som att mensen ska komma närsomhelst men när jag är på toa är det inget blod. Dessutom har jag småvärk i magen, vilket jag aldrig brukar ha. Det känns som vid förra graviditeten men man vet aldrig.

Att tro att mensen kommer när som helst var min mammas första symptom när hon väntade mig! Jag är på äl +7, har också småvärk i livmodertrakten och lätt sjukdomskänsla. Vilken dag är du på?
  • Ereya
    MammaKA skrev 2018-06-29 06:30:10 följande:

Ja jag tror det är ett vanligt tecken sen vet man ju inte om det är hjärnan som spelar ett spratt.

Okej, vi håller tummarna. Jag har BIM på måndag.

Håller tummarna!
  • Ereya
    Esme08 skrev 2018-06-29 15:28:36 följande:

Någon som känner sig öm i hela kroppen innan bim? Har bim imorgon eller sön och känner mig smått flunsaöm varm o trött.. imorse visade temp på 36.9 så ingen "feber" direkt

Feberkänsla är definitivt ett graviditetstecken! Håller tummarna för dig!!! Jag har BIM på fredag och har nu haft mensvärk i två dagar, började lite smått i förgår men nu har det hållit i sig hela dagen. Inte riktigt på samma nivå som mensens mensvärk, mer som... Växtvärk. Åh vad jag vill testa snart!
  • Ereya
    Esme08 skrev 2018-06-29 16:10:53 följande:

Ereya

Aah ja nä knappt så man vågar hoppas längre känns som dt är nya grejer varje månad haha

Ååh sedär ja men hoppas på att det bakas på för dig!! Håller tummarna :)

För mig har det varit så, när man vet så vet man. Då blir alla symptom plötsligt "riktiga" symptom, man känner liksom i hela kroppen att något är annorlunda. Men skengravid är jag ändå typ alltid haha!

Jag har såååån växtvärk nu i livmodern, pratade med mamma idag och hon hade precis samma när hon väntade mig. Ååååh kan det bli typ onsdag snart så jag kan testa!!!! :) När har du bim??
  • Ereya
    Elsaida skrev 2018-06-29 21:19:23 följande:

Hej hej!

Hoppar in här, har bim någon gång mellan 7:e och 10:e juli, äl var 5 dagar tidig denna månaden vilket var väldigt skönt, är så segt med lång cykel.

Hur går de för er alla?

Välkommen <3 Hur lång cykel brukar du ha? Jag har 25 dagar så det går undan... Förutom nu när jag verkligen tror att det skett, känns som en evighet tills jag kan testa :) ÄL+8 idag! Bim-7...... Blä.
  • Ereya
    Esme08 skrev 2018-06-30 07:38:27 följande:

Ereya!

Ja nä när jag var gravid sist för 6 år sedan (gjorde abort då jag och föredettan höll på gå isär) så va jag i vecka 9 när jag märkte att ngt va knasigt.. Va väl förmodligen pga alla bråk osv så tänkte inte alls på några symtom..

Jag har bim idag eller imorgon...

Ååh va spännande att bara känna dt på sig!!

Åh, beklagar att du var tvungen att gå både genom abort och ett sådant förhållande :( du är stark.

. Men gud, ska du testa dig snart då?! Nu får jag ju glädjas åt dig ett par dar innan jag själv sätter mig i test-båten, hade visst fem test kvar av RFSU's Testa Ofta så jag tänkte köra en om dagen från BIM - 2 eller nåt.
  • Ereya
    Elsaida skrev 2018-06-30 19:13:35 följande:

Tack! :)

Vanligtvis 31 dagars cykel, men har haft 28 och 42 dagars med. :-/

Ja de är segt, när ska du testa? Brukar du vänta till bim?

Åh fy, jobbigt att aldrig riktigt veta! För mig funkade rosenrot jättebra, den stabiliserande ägglossningen rejält och gick inte att missa. Ett tips :)

Brukar och brukar, vi försöker inte aktivt men jag FÖRSÖKER hålla mig till dagen innan BIM i alla fall men det är dösvårt speciellt nu den här månaden när det nästan känns som att det är nåt där inne. Ska försöka vänta tills tisdag morgon i alla fall :) BIM-3... Testade negativt på BIM-5 och jättepositivt på BIM-1 första gången jag var gravid. Vi stannar däremellan då så ska det förhoppningsvis synas om det är nåt :)
  • Ereya

Testade idag, kunde inte hålla mig. ÄL+10, BIM-5. Det var inte helt blankt men så supersvagt så det ibland inte ens gick att se. Nu håller jag ut till tisdag och testar igen, och om det inte visar nåt så på fredag, dagen innan beräknad mens :)

• Ereya
    Esme08 skrev 2018-07-01 10:24:03 följande:

Åååh va sjukt spännande!!! <3

Här sitter man bara o väntar på att mensen ska komma igång.. känns som den kom för en stund sen men va bara vattnig flygning.. skumt brukar nog inte ha dt på bim men kroppen är ju tydligen lite olika varenda gång.. kommer säkert igång i em.. räknar knappt med annat längre

Jaaa, nu blir jag ju ännu mer taggad inför nästa vecka!

Men du, min mammas första symptom med mig var att hon kände att "Uh oh, nu fick jag mens" hela tiden men när hon gick på toa så var det inte alls mens. Så hoppet lever ju definitivt för dig!!! <3
    MammaKA skrev 2018-07-01 11:41:08 följande:

Denna väntan är så jobbig, speciellt när man är ledig. Och idag känns det verkligen som att mensen kan komma när som helst. Trist. Kom och gå så vi kan försöka igen! Haha.

Har ni semester än? Jag jobbar en vecka till.

Kolla vad jag skrev ovan, att man tror att man precis ska få mens är ett rätt schysst graviditetstecken ;) håller tummarna för dig!

Och här har vi en som INTE har nån semester i sommar, började precis på ett nytt jobb så jag tar inte ut någon i år, haha. Det är ok. Har fem minuter till jobbet, kan cykla hem varje lunchrast och har nära både till strand och stadskärnan. Så nog hinner jag njuta också :)
  • Ereya
    Ölandstoka skrev 2018-07-01 19:03:02 följande:

Hakar på. Vårt andra försök på första barnet.

Tempar och blev förvirrad denna cykel. Hade indikationer på bim både onsdag 27 juni och imorgon, 2-3 juli. Fick upp hoppet ordentligt men testade negativt i fredags, så nu hoppas jag att det var det senare datumet som stämde och att det var för tidigt för att testa (äl +11). Hade lite spottings i fredags men de gick över. Är lite spännande :)

Kn det ha varit nidblödning i fredags? Ibland hoppar mensen över en månad och det kan ju vara så för dig också, men vi hoppas såklart på ett plus!!
  • Ereya

Fett negativt idag, BIM-3.

Lever på hoppet och testar igen på torsdag.

Får nog hem mina känsliga tester från Gravidkollen idag, kanske kör med ett sånt också imorgon... För det visar absolut ingenting på bim-3 med vanligt test.

• Ereya
    Ölandstoka skrev 2018-07-03 08:29:32 följande:

Tråkigt! Hoppas mendeländet håller sig borta för dig! :)

Jag har låg temperatur, hemsk mensvärk och ökande spottings så räknar med att mensen kommer när som helst.[/quote

[quote=78851204][quote-nick]Periksson90 skrev 2018-07-03 09:58:28 följande:[/quote-nick]Jag hade blanka test igår (BIM -2/-3) och fick svaga tydliga sträck idag så kan absolut dyka upp något imorgon på testen för dig :) håller tummarna för dig!

Tack för pepp, håll tummarna tills helgen om ni orkar :) Jag hoppas verkligen att testerna med hög känslighet visar på nåt och att de ligger i brevlådan när jag kommer hem. Då ska jag testa imorgon bitti. Ååh denna väntan, jag gillar det inte haha.

Stort grattis till plus, äntligen. Du gör att hoppet lever. Fira och mys ordentligt nu ikväll, nu börjar livet <3
  • Ereya
    Hörni tjejer, fram med luppen!

Vad har ni alla för symptom?

Min inre visshet har liksom vissnat bort och jag tror inte längre att jag är gravid där längst in i själen. Men när jag tänker efter så finns det en hel del symptom där - om de är premenstruella eller gravidrelaterade är en annan fråga

*Kissnödig

*Gasig... Prrrft!

*Väldigt trött om eftermiddagarna

*Lite molvärk men inte lika mycket som förra veckan

*Ojämnt humör

*Könslighet för dofter, höll just på att spy när jag öppnade sopskåpet

*Ett djuriskt sug efter kidneybönor!!! MUMS

Annars är jag lika normalstörd som vanligt
  • Ereya

Och jo, har inte alls ont i eller ömma bröst. Brukar ALLTID ha det innan mens, tre fyra dagar upp till en vecka innan men ingenting alls nu... Åhhh man vill ju så gärna tro.

Svar på tråden BIM 1-15/7, här samlas vi!