-
ok men hade du bokad en tid då för hinnsvepning eller hade du ett inbokat besök på mvc där så gjorde hon det på samma gång eller? Hur går det annars då? Nån bebis?Iowhannah skrev 2018-07-13 14:08:28 följande:Det var på mvc jag gjorde den. På förlossningen låg jag mest uppkopplad till ctg-maskinen och sen gjorde bm en vaginal koll för att se om det gick att ta hål på hinnorna eller så.
-
ok borde vara så överallt tycker man.Iowhannah skrev 2018-07-13 17:08:36 följande:Det var ett vanligt bm-besök. I mitt landsting erbjuds alla hinnsvepning i v 41.
-
va kul! hur går det?LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-13 11:37:08 följande:
Helloooo! Bra nyheter här ifrån också! Öppen med 2cm! Haft kraftiga värkar sen 2:30 inatt! Åh jag är så nevös och rädd!!
-
Iowhannah skrev 2018-07-13 11:38:30 följande:
Vi blev hemskickade. Det är för mycket kvar av tappen för att de skulle kunna göra nåt för att hjälpa till. Nu hoppas jag bara på att hinnsvepningen gjorde någon nytta och att jag slipper gå flera dagar till.
Så sjukt besviken.
Ok fan va tråkigt! förstår att du e besviken, skulle jag oxå bli men nu som sagt så har jag ställt in mig på nästa lördag och att allt annat är en bonus! E trött på mig själv nu som bara klagar hehe, hjälper ju inte iaf. Men jag tycker endå det e konstigt att det inte händer nått, ja menar vad väntar kroppen på. Men tänk såhär: du e ju redan öppen 4-5 cm så det e NÄRA nu! Sen när våra små kommer så kommer vi ju tycka att all denna väntan var värt!va kul! hur går det?LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-13 11:37:08 följande:Helloooo! Bra nyheter här ifrån också! Öppen med 2cm! Haft kraftiga värkar sen 2:30 inatt! Åh jag är så nevös och rädd!!
-
japp ja vet, det gäller o försöka tänka på annat, även fast d e svårt. Värst tycker jag e när man har haft förvärkar på kvällen (som jag har nu, fast svaga) o sen när man vaknar på morgonen så är det borta igen, då känns det som gått fram ett steg för att sen backa ett steg tillbaka.Iowhannah skrev 2018-07-13 20:07:13 följande:Jo så är det förmodligen, men just nu känns varje timme som alldeles för länge!
-
Väntar och väntar! 41+0 idag och 1 v kvar till att bli igångsatt, för jag tror faktiskt inte att den här lilla krabaten kommer vilja komma ut frivilligt! På måndag ska jag på det sista ultaljudet för att kolla hur mkt fostervatten som finns. Räknade ut att jag har varit på 5 ultraljud den här gången! herregud, med dottern var jag bara på RUL.jennie08 skrev 2018-07-14 15:04:10 följande:Åh Grattis, vad härligt för dig :) Tänk att det ändå är så häftigt att föda barn. Trots smärtan.
För mig tog det 50 minuter att krysta ut nr 1 och 15 minuter att krysta ut nr 2 så 3 timmar var tufft gjort - utan bedövning och allt :) Grattis Grattis <3
Mår ni bra annars?
Här händer inte mycket. Trodde något eventuellt var på G igår men sen somnade jag och allt försvann. Idag känner jag ingenting. Mår precis som vanligt.
Hur går det för er andra? -
Samma här! Fan att det ska vara så segt!!!Iowhannah skrev 2018-07-14 15:10:30 följande:Det går knappt alls. Jag har haft småvärkar från och till hela dagen men det tar aldrig riktigt i. Litar inte på min kropp längre.
-
Asså jag ska på UL på måndag, det e drop in tid o sen på tisdag skulle Mvc ringa mig för att meddela tid för igångsättning och det blir ju senast nästa lördag för då e jag på 42+0 o dom går tydligen inte över det. Asså när hon såg hur besviken jag blev att man inte kunde bli startad tidigare så sa hon att ja behöver ju inte vänta till en vardag att bli startad om ja byter vecka på helgen, vilket jag gör på lördag. Fan dom skulle bara våga låta mig vänta ännu längre hehe. Det räcker så gott med dessa 2 veckor.Iowhannah skrev 2018-07-14 18:57:44 följande:Har du fått alla tider inbokade redan? För jag fick ingen ny mvc-tid i går, bm på förlossningen frågade om jag hade fått det och sa att jag borde ha det.
Usch, jag vill inte bli igångsatt men som det är nu så verkar det inte bli annat än så :/ Konstigt att vi inte bokade nån tid för igångsättning... Jag ska ringa mvc på måndag (om inget hänt innan dess) och fråga hur jag ska göra.
Ja det var ju konstigt att dom inte bokade in det, men ring du på måndag o kolla. -
jennie08 skrev 2018-07-14 19:36:34 följande:
Kanske lika bra att räkna med att gå så länge. Det innebär alltså två veckor till för mig. Vad ska man göra, bebisen trivs bra där inne helt enkelt. Mina två andra kom ju båda i vecka 39+4 vilket alltså passerats nu.
Jobbigt med värkar lowhannah om det inte händer något. Då känns det så meningslöst. Men å andra sidan så hade du ju öppnat dig 4-5 och det är ju riktigt bra. Förstår inte att man kan öppna sig så mycket egentligen utan att förlossningen drar igång på riktigt?!
Kellie13, skönt ändå att ha några datum att kunna se fram emot. Mysigt med ultraljud också. Men du känner inte av några förvärkar?
Jag ska till bm på måndag fast jag bestämt sa till henne sist att då är han född! Hon bokade in mötet ändIgår och tidigt imorse innan jag hade gått o lagt mig hade jag liite starkare förvärkar än vanligt o jag kände att YES! Det e på G.!! Vaknade nu för en stund och allt e borta! SUCK! Våra bebisar verkar trivas bra därinne! Tänk att man blir glad och lättad när man får lite ont i kroppen hehe. Jo ultraljud e mysigt men man ser ju inte så mkt nu när han e så stor i magen, o sen blir jag nervös över att det ska vara nått fel, typ för lite fostervatten eller nått annat.
-
Hur går det för dig? Här händer inget. Men ska ju på UL imorn så det blir spännande o se vad dom säger.Iowhannah skrev 2018-07-14 21:44:12 följande:Det bästa med att han sover borta är att jag slipper tänka att jag måste sova på nätterna, jag kan lika gärna ta tupplurar under dagen (i dag somnade jag utomhus två gånger, det var mysigt). Kommer det värkar i kväll med så tänker jag inte sova!