Inlägg från: Kellie13 |Visa alla inlägg
  • Kellie13

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Iowhannah skrev 2018-07-19 11:29:04 följande:

Ligger på förlossningen nu. De verkar helt inställda på igångsättning i dag! :D Äntligen ska vi få vår bebis, och jag ska få slippa vara gravid mer!

Heja bebisen och heja mig!

Grattis! Nu e det på G! Lycka till!
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-19 18:38:30 följande:
    Ja det är möjligt. Det är ganska rinnande men ändå inte... ska nog ta och ringa snart. Nu är det ca 7 minuter mellan värkarna. Men de är hanterbara även om de känns ganska rejält när de når toppen.
    Fast varför väntar du med att ringa? Jag hade ringt direkt och rådfrågat dom. Inte kul o komma in för sent. Jahapp då e det snart bara jag kvar som väntar på bebis hehe. En dag kvar, på lördag kommer han!
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-19 22:28:05 följande:

17:29 kom vår dotter ut i ett huj. 4325 gram tung och 53 cm lång. Förlossningen gick snabbt och superbra! Jag är en jävla QUEEN! Klarade hela skiten på enbart lustgas (och ett kort bad).

Nu är vi på bb och bebis ligger och myser med pappa. Mamma sitter och småäter och saknar sonen, det ska bli spännande att se hur han reagerar på att det är en bebis hemma sen. Vi ringde och pratade med honom tidigare i kväll och då lät han iaf exalterad :)

Grattis!!!! o starkt jobbat med bara lustgas!!
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-20 11:22:04 följande:
    Ja, det gick ju undan så jag hann knappt ha riktigt ont. Jag var öppen 5-6 cm, tappen bibehållen 1,5 cm, när vi kom in och när hon hade tagit hål på hinnorna så tog det en timme innan jag var öppen 7 cm och tappen helt utplånad. Jag bestämde mig för ett bad, vilket var helt fantastiskt, all smärta bara försvann! Efter 15-20 minuter i badet så ändrade värkarna karaktär och jag fick krångla mig upp och sätta mig på pilatesbollen. Det var först då jag kände att jag behövde lustgas (var då öppen 9 cm utan några kanter kvar). När krystvärkarna sen satte igång så insåg jag att jag ville föda i sängen och låg sedan och skrek i lustgasen nästan konstant tills hon nästan bokstavligen flög ut.

BM uppmanade mig hela tiden att bara fortsätta att lyssna på kroppen och andas, det fick mig att känna att jag ändå hade någorlunda kontroll hela tiden. Sedan var jag uppe och gick så fort de hade sytt klart, och kände mig som en hjälte :)
    Du ÄR en hjälte! Skitbra jobbat och du ska verkligen vara stolt över dig själv. Hoppas allt går bra för mig imorn. Shit asså börjar bli nervös men mest otroligt förväntansfull!
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-20 15:39:18 följande:
    Ja, det hoppas jag med! När har du tid? Eller skulle du ringa på förmiddagen och få en tid? Hoppas det går lika smidigt som det gjorde för mig!
    mm ja ska ringa imorn mellan 8 o 9 få tid. Hoppas på en tidig tid.
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-20 19:04:51 följande:

Grattis lowhannah, skönt att det gick så bra Mår ni bra?

Jag fick också min lilla sötnos inatt. Han föddes 02.43. Det hela gick bra men jag var öppen 10 cm en bra stund innan han kom ut. Han låg för högt upp och kom inte ner som han skulle. Dessutom fick jag inga krystvärkar, förmodligen för att han inte åkte ner tillräckligt vilket gjorde att jag fick krysta av egen kraft. Han kom ut till slut och min bm var helt fantastisk som guidade mig så jag inte fick en enda bristning. Jag är öm såklart men slapp stygn iaf. Har mer ont i rumpan efter att ha fått hemmorojder. Haha

Jag är redan hemma då BB-hotellet var fullt och de andra vårdavdelningarna tog in förstföderskorna främst. Så vi stannade några timmar på en gynavdelning pch den fick vi åka hem. Känns riktigt skönt faktiskt!

Hur går det för er andra?

Grattis!! Ja min prins får jag träffa imorn då ja blir igångsatt! Längtar så!!! För att inte tala om storasyster! hehe.
  • Kellie13
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-21 00:13:03 följande:

gud vad roligt att vi är några som har fått träffa våra efter längtade små gosungar!

Och önskar all lycka te er nu!!

Och Kellie13 hoppas allt kommer gå bra! Skriv efter hur det går, lycka te nu anale nervöst haha!

Grattis Jennie08!!

tack! japp d ska ja göra!
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-21 10:56:13 följande:

Tack alla :) Känns så underbart att ha honom här.

Lycka till nu Kellie13. Ska bli så roligt att få höra hur det gått. Snart har du din lilla bebbe i famnen. Tänker på dig <3

Tack tack! jag uppdaterar hur det gått.
  • Kellie13

Halloj tjejer! Här kommer min historia:

Jag kommer in för igångsättning i lördags o ja blir kollad om jag är öppen nått, då är jag öppen bara 1 cm (2 veckor över tiden) dom beslutar sig för att ge mig en tablett som mjuknar upp tappen o en sån ska man ta varannan timme, sen sätter dom ctg på mig varannan timme. Fick första tabletten kl 19.30 och fick sen små värkar vid kl 02. Vid kl 04 så hade jag extrema värkar som kom med inte ens varannan minuts mellanrum o jag hade bett få lustgas mkt tidigare men inte fått för att det är för "tidigt". För tidigt för lustgas?! Till slut fick jag 2 alvedon och 1 oxynorm som inte hjälpte ett piss och berättade det och sa att nu orkar jag inte längre! Ge mig nått! DÅ beslutade dom att ja skulle få lustgas. Efter 12 timmar från när ja kommit in så har ja öppnat mig 3 cm så jag är alltså öppen då 4 cm o skriker att jag vill ha epidural! Jag vill gå på toaletten! Ställer mig upp och hänger på min karl och DÅ går vattnet! SPLASH! En pool på golvet! Lägger mig ner igen och fortsätter att krysta för det känns som om ja ska "skita" ut ett barn! Lägger mig ner igen (då det känns som om ja inte behöver gå på toa längre) Skriker igen att jag vill ha epidural och får då veta att jag e öppen 7 cm o att  ja hinner föda innan ja ens fått bedövning. (detta sa min bm då) Jag födde alltså utan bedövning och jag trodde fan att ja skulle dö! Men det gjorde jag inte! Ut kom världens finaste lilla kille som jag hade väntat på i 9 månader!

Innan jag fick dom starkaste värkarna så spelade jag in en video där jag förklarar för kameran att jag aldrig mer kommer att föda barn, bara som en påminnelse för mig själv hehe. Men jag e riktigt stolt över att jag "överlevde" utan bedövning och han föddes 07.35 och kl 17 samma dag åkte vi hem, så vi var inte ens på BB utan bara på förlossningen. Det som jag blev mest stolt över var att ja födde utan bedövning och sen sa min bm 4 timmar senare: "starkt jobbat!, och jag måste säga att du ser väldigt pigg ut för att nästan precis ha fött"

Sorry tjejer att detta blev långt men ja kände att ja ville berätta allt precis hur det var! Som sagt: Inga mer barn säger ja bara haha! även fast ja fick världens finaste kille man nånsin kunde önska sig! Han var värd allt slit och pin!

• Kellie13
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-25 19:15:07 följande:
    Åh grattiiiiis! Som jag har väntat o höra ifrån dig! Vad bra att allt är okej med dig och sonen din.

Jag fick lustgas när jag var öppen 10cm.. Dom ökade för varje gång för mina värkar var hemska. Jag bad också om epudiral o sa att jag orkar int mer men då var det försent men jag fick ju ut honom och det är jag glad över hahah. Hur går amningen då? Hur mår du nu efter några dagar?
    Jorå jag tycker amningen har funkat från start! tack o lov! Med dottern var det annorlunda men det var ju första barnet o man var oerfaren. Ja asså helt ok känner jag mig väl inte efter förlossningen, jag ser nog piggare ut än jag e. Jag har ju foglossningen kvar o den gör sig påmind på nätter och morgonen, haltar typ till toaletten. Sen har jag fått såna svullna fötter så det e sjukt! Asså visst jag har haft svullna fötter som gravid men jag trodde sånt skulle försvinna efter förlossningen o sen har jag fått hemorojder från helvetet som till o med gör ont när ja går så just nu känns det som om all smärta går runt i kroppen, har jag inte ont här så har jag ont där men det e väl inte så konstigt kanske att man inte känner sig tip top 5 dagar efter förlossning. Hur mår du själv?
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-27 18:08:23 följande:
    Åh vad härligt att höra från dig och att allt gått bra. Starkt jobbat att föda utan bedövning. Jag had nog dött litegrann utan min lustgas. .

Skönt också när man mår så pass bra att man kan gå hem samma dag. Jag har också mått oförskämt bra efter förlossningen och förutom hemorrojderna så har jag nästintill varit i toppskick ;)
    Jasså du har oxå hemorojder! Skönt att man inte är ensam! Fan det är INTE skönt asså haha.
  • Kellie13
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-28 01:46:53 följande:
    Hoppas de är bra annars! Skönt att amningen funkar!!

Jodu som tur är att stygnen börjar lossna så det ondaste har försvunnit, så jag mår bra o njuter av en efterlängtad öl nu när Nikolaij sover!
    mm tack o lov att man kan dricka öl igen som e så gott. (hehe är ölälskare)
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-30 11:32:36 följande:
    Jag har druckit alkoholfri öl genom hela graviditeten men i går tog jag första alkoholölen och det var SÅÅÅ gott! :D

Mvh, en till ölälskare
    Jo men det har jag oxå gjort, druckit alkoholfri öl men den med alkohol är ju godast hehe.
  • Kellie13
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-31 02:52:20 följande:
    Men fan va underbart att jag int är ensam hahah tog en öl o någon cider igår kväll och njöt av en dusch i lugn o ro. Längtat som fan efter ölen mvh ölälskare här med hahah
    mm det e så jävla gott med en stor stark på en resturang på en uteservering när det e så varmt så det har jag verkligen längtat efter! har gjort det 2 gånger nu, hoppas jag inte får några moralkakor nu!
  • Kellie13
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-08-01 15:12:21 följande:
    Du, vi förtjänar det! 9-10 månader utan en öl och kämpat? Klart vi ska dricka? Vi är ju int mindre värd det pga vi är mammor ;)
    Nä det har du fan rätt i! Skönt att det inte bara jag som tänker så!
  • Kellie13
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-08-03 13:30:52 följande:
    Många är så töntiga idag, hör hela tiden men du ska ju int dricka när du ammar? Jo det kan jag, har både frågat bvc och Amningshjälpen på Facebook och även läst på mycket om de. Så ser folk en som att man är en dålig mamma för det? Nej alltså folk måste börja läsa på mer om gamla myter och bara tabu.
    Eller hur! Gud va skönt att det finns folk som tänker som jag! Ja att folk inte är mer pålästa kan man ju tycka e konstigt! Anledningen till att det står på nätet att man bara kan dricka 1-2 enheter när man ammar e ju för att dom e rädda att omdömet försvinner, inte för att det går över i bröstmjölken. Men herregud man sitter väl för fan inte o ammar o e dyngfull! Bara om man har riktigt stora problem!
  • Kellie13
    LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-08-04 09:44:16 följande:
    Exakt! Om man har kontroll på sitt drickande och sina gränser så kan man dricka medans man ammar, men om man har problem med alkohol ska man gärna avstå för då har man inga gränser och vad som kan hända om mamman tappar kontrollen på sig själv.

Folk tror på allt dom läser på internet, och då är det såklart sidor som int är pålitliga alls :D
    Ja exakt! Hoppas folk ändrar uppfattning snart angående det! En annan grej som borde uppröra mer är när man ser mammor gå med sina barnvagnar när det e varmt o sen har dom täckt över vagnen med en filt. Asså e folk dumma i huvet liksom! Då kan du lika gärna stoppa in barnet i en kokhet bil! samma sak! Äh sånt blir jag tokig på!
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?