-
Haha visst letar man tecken hela tiden nu när det är så nära! Jag gör det iaf. hade förvärkar i 2 kvällar i rad och man tänkte YES, nu går det åt rätt håll! men igår? INGENTING! åhh va frustrerande! Känns som om kroppen lurar en hela tiden!Iowhannah skrev 2018-06-30 23:26:27 följande:Samma här. I tre dagar har magen varit helkass nu! Men det kan lika gärna bero på värmen, jag har en rätt känslig mage även i normala fall.
-
Hahaha va lustigt! Jag hade oxå den känslan imorse när jag var trött, asså att jag insåg att man kommer ju vara sjukt trött och får gå upp på nätterna igen och sen ha ännu mer värk än vad man har nu, så sjukt att man längtar tills det igentligen haha.Iowhannah skrev 2018-07-01 10:22:07 följande:Men va?! Jag fick också den paniken i morse! Jag insåg att det är en förlossning som ska ske, inte nåt slags karnevalståg. Jag insåg att det innebär extrem smärta och vidriga eftervärkar och en kropp som vill ge upp i veckor efteråt.
Jag sover knappt som det är nu, så där är jag väl rätt förberedd. I natt sov jag i sex timmar. Knappt. Fötterna kliade, magen ömmade, sambon snarkade och halsbrännan från helvetet gjorde sig påmind. Jag hade sett fram emot en sovmorgon nu när vi har barnfritt, men ikke. Klockan 05:58 tyckte min kropp att det fick vara nog. -
Men gud, varför har du sovit på soffan under hela graviditeten? Det skulle min kropp aldrig klara av! Har en jätteskön säng men sover dåligt som fan endå! Asså min höft håller på o ta livet av mig om nätterna när jag ska vända mig om!jennie08 skrev 2018-07-01 10:39:44 följande:Men vad lustigt! Men skönt att höra att det är fler än jag som får panik emellanåt. Jag har ju legat på soffan i typ 9 månader så jag har ju inte direkt kondition för att föda egentligen. Är ju ingen elitidrottare direkt :-0 Och smärtan har jag förträngt i den grad jag kan. Men paniken gör sig påmind ibland.
Ja sömnen är ju inte den bästa just nu här heller. Men jag lyckas sova relativt bra för att vara i det skicket jag är nu. Blev så irriterad imorse bara när sambon gick upp och råkade stänga in en fluga i sovrummet som surrade runt mig hela tiden! Det var bara att stiga upp! -
Låter som det. Vill oxå att det ska hända nått!LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-01 11:42:40 följande:Godmorgon! Lite sen godmorgon när man vaknade runt 5-7 tiden men haha, hoppas på att han ligger med huvudet neråt! För mig så har jag börjat känna av små som mensvärk och värk runt om hela magen lite oftare, ibland vaknar jag utav smärtan, 14 dagar kvar tills han är beräknad så jag håller tummarna att det är på g här! Efter jag och sambon låg så började massa slemklumpar komma igen, små och ganska mellanstora slemklumpar. Hmm är det på g tro?!
-
Lustigt, det stod att du hade skrivit detta:" Men vad lustigt! Men skönt att höra att det är fler än jag som får panik emellanåt. Jag har ju legat på soffan i typ 9 månader så jag har ju inte direkt kondition för att föda egentligen. Är ju ingen elitidrottare direkt :-0 Och smärtan har jag förträngt i den grad jag kan. Men paniken gör sig påmind ibland.jennie08 skrev 2018-07-01 16:17:55 följande:Haha va? Jag har inte sovit på soffan en enda gång sen jag blev gravid :) Eller jag har nog aldrig sovit på soffan. Hihi
Ja sömnen är ju inte den bästa just nu här heller. Men jag lyckas sova relativt bra för att vara i det skicket jag är nu. Blev så irriterad imorse bara när sambon gick upp och råkade stänga in en fluga i sovrummet som surrade runt mig hela tiden! Det var bara att stiga upp!" -
Det är vanligt. Har oxå mer flytningar nu och vattniga sådana. Åkte in för några veckor sen till förlossningen för jag trodde att jag läckte fostervatten men icke, det var bara mkt flytningar.jennie08 skrev 2018-07-01 16:23:18 följande:
Jag har fått ökade flytningar också. Är det vanligt eller borde man kolla upp det? Det kliar inte eller så men jag klarar mig inte utan trosskydd (och jag måste byta ofta).
-
mm det är jobbigt när dom är så vattniga för man bir ju orolig att man läcker fostervatten.Iowhannah skrev 2018-07-01 17:46:01 följande:Jag har också väldigt vattniga flytningar. Har förvisso använt trosskydd dagligen sedan vecka 15 eller nåt sånt men nu på sistone så har det mest sett ut som vatten med lite flytning i.
-
ok hehe aa jag har heller inte varit så aktiv i min graviditet fast då borde vi ju ha mer energi igentligen.jennie08 skrev 2018-07-01 21:09:04 följande:Jahaaa. Haha ja precis som lowhanna skriver så menar jag att jag varit inaktiv och inte orkat röra på mig på 9 månader. Sorry vi missförstod varandra.
-
mm illamående verkar vanligt, jag mår oxå illa emellanåt. Idag blev jag illamående efter sexet, hahah första gången, brukar annars bli illamående efter jag druckit kaffe men kan endå inte låta bli o dricka det då det är så gott.LängtarEfterMinÄlskadeSon skrev 2018-07-02 09:56:20 följande:
Värmen är ju ingen höjdare vet jag hahah jag tål int någon värmepust jag dräps i svett direkt.. kan snart simma i mitt egna svett liksom:)
Jag hoppas det är på G mina sammandragningar kommer oftare och oftare och ?mensvärken? blir oftare nu och håller i lite längre för varje gång! 13 dagar kvar så han får mer än gärna komma!
Jag har jätte vattniga flytningar i stora mängder... O det är sjukt jobbigt för ibland tror jag vattnet har gått för det blir så blött men icke, då är det fullt med flytningar i trosan blä haha.. Nu håller jag tummarna att Lillen vill komma ut och jag slipper gå över tiden, men tvek på den! Jag har börjat mått illa ganska mycket nu i slutet är det normalt? Och äter som en häst! Gör det annars med men nu har mina matportioner ökat ännu mer, och knappt någon sömn om nätterna haha..
-
Mmm visst e det irriterande när dom tecken som man har försvinner igen! Jag blir så frustrerad!! Ok, själv e jag ganska pigg nu, sen jag gick på ledighet så har jag vänt på dygnet så jag e uppe sent på nätterna för att sen gå upp tidigt o lämna dottern till dagis, äter frukost och somnar om i 3 timmar och så håller det på. Fan inatt tror ja att jag somnade vid 3 hehe.jennie08 skrev 2018-07-02 17:10:04 följande:Eller hur :) Vi borde ju vara hur utvilade som helst!
Fast just nu ligger jag på soffan (som vanligt) och kämpar med att hålla ögonen öppna.
Idag har jag mått som vanligt igen. Inte varit på toa (än), ingen direkt molvärk eller sammandragningar. Absolut inga tecken på att förlossningen skulle vara nära...