Inlägg från: Liten 2018 |Visa alla inlägg
  • Liten 2018

BF Februari 2019

Farsta2014 skrev 2018-12-28 23:21:25 följande:

Inte jag iaf. Hade mycket värre med 2:an och hade förväntat mig liknande nu men det har varit färre sammandragningar denna gång och de har gjort mindre ont. Har också sluppit foglossning denna gång. Men ååh, jag vet hur jobbigt det kan vara med onda sammandragningar, hade det också flera ggr per dag med 2:an. Har du möjlighet att vila något eller behöver du springa efter barnen mycket?

Har stora barn så jag kan ta det lungt så. Men d ET kommer även om jag tar det lungt. Exempelvis sitter framåtlutad hahaha.men även i vila. Men absolut, ta det lungt bäst
  • Liten 2018
    Farsta2014 skrev 2018-12-29 23:58:05 följande:

Skulle inte sagt så, idag hade jag flera onda sammandragningar...

Liten ville bara påminna dig lite ;)
  • Liten 2018
    lillatrollet85 skrev 2018-12-29 18:18:03 följande:

Hur tänker ni... Smärtlindring? Har ni haft stor nytta av förlossningsbrevet?

Jag kommer vilja ha allt som kan erbjuds. Förlossning nr 2 sa dem, näää det här kommer gå fort. Du hinner inte epidural. Nästa 5 timmar med lustgas å morfin så var jag rätt sliten där på förlossningen. Å då hade jag skött alla de andra 7cm hemma utan nått. Blir spännande.

Bästa medicinen har varit min man som coachat mig igenom, man blir lite bäng med lustgasen hahahaha
  • Liten 2018

Varit till BM som nu bokat in mig igen till nästa vecka. Har en bebis som legat lite snett med huvudet uppåt och mycket till höger typ hela graviditeten. Hon hade hoppats på att jag skulle kunna sagt att sparkarna tydde på att han rörde sig mer. Men nähh denna krabat har legat så här så länge jag kännt han. Såååå. Om han ligger kvar så här nästa vecka ville hon att vi skulle boka in en UL och kanske ett vändningförsök om de bedömer det. Verkar vara envisa dessa februaribarn, hahahaha. Klart, han har tid å vända sig, men denna krabat har legat i denna favoritställning typ hela tiden och jag har fött före BF tidigare. Så BM ville inte vänta för länge.

Hur går det för er andra?!

• Liten 2018
    MR8692 skrev 2019-01-08 13:03:30 följande:

Kom nyligen hem efter ett lyckat vändningsförsök i morses! Jag är så lättad! Det var en komplicerad vändning och det behövdes två överläkare men huvudsaken var att det gick vägen! Tycker inte alls att upplevelsen var skrämmande överhuvudtaget, lär bli 10000gr värre att föda

Skönt att allt gick bra!

Får se nästa vecka om även jag ska bokas in för å se position å eventuellt vändningsförsök. 3 barnet så plats finns säkert. Bara att han hittat ett sätt att goa in sig på
  • Liten 2018

Fler envisa februari barn. :D

Har tid till BM i morgon för att kolla om liten vänt sig, tvärläge sist och har ju så legat hela tiden. Huvudet trycker nu under höger revben, inte skönt skvande. Rör sig lite med huvudet till vänster men avslutar alltid med att lägga sig till rätt åt höger :')

BM sa att det blir kontakt med förlossningen (UL koll å se läge) om han ligger i tvärläge på besöket i morgon.

Vårt 3 barn å de 2 innan har fixerat sig i tid men denna har en favoritplats.

Spännande tråd nu då vi alla närmar oss BF. Mitt är 23 feb.

• Liten 2018

BM besök idag. Liten hade vänt sig neråt :) Stämmer bra med de små fötterna jag misstänkt jag känt sista dygnet. Var full snurr där inne i går å efter det funderade jag om han inte snurrat. Kändes annorlunda.

Nu hoppas jag att han ligger kvar neråt. Hon kände långt ner men sa att vill han envisa så kan han snurra än. Hopas inte.

• Liten 2018

Krya på er som blivit sjuka, inge skoj.

Här blir det å skruva ihop spjälsäng nu :)

• Liten 2018
    MR8692 skrev 2019-01-18 06:30:27 följande:

Är nu i v 38 och har totalt gått upp 5kg under hela graviditeten. BMI 21 vid inskrivning. Känns så lite! Tycker ändå att jag äter som jag brukar, dvs 4 mål om dagen. Går 2h promenad med hunden varje dag och äter visserligen en hälsosam kost. Men detta oroar mig lite.

Man går upp så olika under graviditeten. Jag har gått upp ca 14kg med mina 2 tidigare graviditeter. Gått ner det mesta ganska snart efteråt, med nåt kilo kvar. Denna graviditet har jag hitintills gått upp 16 kg, V 35. Jag har varit sjukskriven nästan hela graviditeten så rörelse är nästan obefintlig pga kraftig foglossning. Aktiv träning innan graviditeten. Äter nästan mindre än vanligt pga dålig aptit. Har tanke på hälsosam kost i vardagen. Haft två korta perioder då hungern varit mer under graviditeten. Hormoner antar jag :)

Jag tänker så här. Så länge kosten är balanserad, man inte tuggar i sig massa onyttigt eller alldeles för lite och rör sig efter förmåga så är jag övertygad om att kroppen reglerar kilona som den behöver. Är du väldigt orolig kan du ju ta upp det med din BM

Men finns ju normalspann på - kilon och 30kg + efter en graviditet.

Lycka till med kommande liten som snart tittar ut <3
  • Liten 2018
    Farsta2014 skrev 2019-01-29 01:06:53 följande:

Hej tjejer! Hur mår ni? Jag mår bra men börjar bli riktigt otålig, och ändå är det 15-17 dagar kvar till Bf för mig. Jag blev ju lovad remiss till SÖS för förlossningsplanering pga. stort barn. Har inte hört något än men enligt mina efterforskningar på nätet så känns det inte alls säkert som att de gör något eftersom jag är omföderska och redan klämt ut ett stort barn utan problem. Har tid hos BM på torsdag, är då i v 39+0 enligt dem, tänkte be BM kolla mig då för att se om något hänt med tappen etc. Vet ej om hon går med på det. Ååh denna eviga väntan....

Go morgon!

Är rätt less nu. Haft så jobbigt med foglossning och sammandragningar så nu är jag sliten. Senaste veckorna har det varit förvärkar och igår kväll å inatt var det många jobbiga förvärkar. Hoppas verkligen inte gå tiden ut, phuuu. Känns som blygbenet ska öppnas sig emellanåt. 3 barnet, första föddes 3 veckor tidigt andra dagen före BF.
Svar på tråden BF Februari 2019