Inlägg från: Liten 2018 |Visa alla inlägg
  • Liten 2018

BF Februari 2019

Farsta2014 skrev 2018-08-16 19:15:46 följande:

Ja, jag tror det. Jag äter gravidtabletter som även innehåller andra vitaminer så fortsätter ta dem lite sporadiskt.

Min BM sa dock att de nya råden säger att man ska börja äta järn tidigare nuförtiden så ska börja ta järntabletter redan nu. Inte full dos men lite förebyggande.

Köpte vitaminer för gravida nu. Kan ju bara vara bra :)
  • Liten 2018

Nån som vet nåt om minifom i samband med graviditet, erfarenhet? Står ok på dass å apotekaren sa ok.

Har IBS innan å dessa raser med uppsvälld mage är inte nådig ibland

• Liten 2018

Får se om jag kan få ordning på min uppblåsta mage nu. IBS är nog ingen bättre kombo. Idag åkte mammabyxor på, så skönt kan jag tillägga. Miniform var lugnt att ta sa både apoteket å BM. Sen laktulos om man har trög mage å problem. Hejja långsam tarm när man är gravid, hahaha

• Liten 2018
    Emma9090 skrev 2018-08-21 18:23:59 följande:

Mammatights och byxor är inköpta och används trots att de är liiite för stora än haha. Det är plågsamt att försöka ha andra kläder, typ jeans. 

Hur har ni det med gravidbesvär där ute? Mår ni illa fortfarande? Jag tror jag har börjat få foglossning - REDAN - liksom?!? Och ibland låser sig min höft. Så knäppt att gå igenom alla dessa besvär så tidigt i graviditeten haha. Om tre dagar är det dags för KUB-testet och jag längtar så <3

Gravkläder är himmelriket nu :)

Jag har känt av foglossning lite redan i V7. Haft mycket besvär 2 tidigare graviditet så jag är i riskzonen tyvärr (sjukskrivningar tidigt). I söndags smällde jag nästan av så ont de gjorde i ryggen. Ryggslutet å höger höft. Tips foglossningsbälte är bra. Själv ska jag till sjukgymnast nästa vecka, hitta övningar för att inte få så ont, förhoppningsvis. Är v 15 nästa vecka.

Så det kan komma tidigt, för mig nästan samma som pluset på stickan tyvärr.

Hoppas du klarar dig!
  • Liten 2018
    Jojjans skrev 2018-08-22 13:26:45 följande:

Förut var jag illamående om jag inte åt, blev jag bara lite hungrig kom svimningskänslor och illamående. Nu mår jag istället illa när jag ätit, och tappar matlusten mer och mer. Vill bara ha frukt och färska svenska tomater, juice, saft. Friska sötsyrliga smaker.

Har inte haft någon molvärk innan men nu börjar växtvärken komma mer och mer. Och nån lite ilande känsla i magen. Påminner om känslan när man petar i naveln fast svagare. Kan det vara rörelser?

Brösten har börjar växa igen och magen syns svagt, men har ändå inte gått upp något i vikt. Märkligt!

Har också börjat få huvudvärk som alvedon inte biter på...någon annan som kanske har några tips?

Hur är det för er andra? Är symptomen annorlunda?

Ganska lika här. Magen putar mer denna vecka. Chefen som fick veta förra vecka sa, växer snabbt ;)

Haft molvärk denna vecka så det växer väl på där inne :)

Illamående har lagt sig, phuuu magen fortfarande bökig med luft å står still. Trött som bara den fortfarande. Somnar ofta mellan 20 och 21 hahaha. Annars har 2 dagar varit lite dryg med foglossning tyvärr.

Nån som känt av liten därinne än? Kan ju kännas tidigare när man varit gravid tidigare.
  • Liten 2018
    Anonym (Virrevera) skrev 2018-08-22 18:51:24 följande:

BF 24/2 - Första barnet

Då ligger vi nära 23/2 eller om de var 24/2 men vårt tredje barnet.
  • Liten 2018

Hur mår ni, någon som känner något fladder därinne? Det här är min tredje graviditet och jag har känt av nått fladder denna vecka. Men längtar till de riktiga "här är jag" puffarrna.

• Liten 2018

Är det första kan de ju dröja innan man känner/förstår känslan. Tredje för mig å livmodern ligger bakåt vilket underlättar å känna lite. Men de är så mysigt

• Liten 2018
    Anonym (35-åringen) skrev 2018-08-30 15:19:54 följande:

Japp, sedan v.12. Kände tidigt med de andra två också.

Imorgon är det RUL för min del ska bli spännande att se.

Spännande med RUL, får ni veta kön om ni vill?
  • Liten 2018
    Jojjans skrev 2018-09-01 14:14:55 följande:

Är så ledsen nu.

Igår vid lunch (15+0) märkte jag extremt tunna vattniga flytningar som inte gav med sig och efter ett tag insåg jag att det måste vara fostervatten. Gynakuten ville inte ta emot oss pga att jag inte blödde eller hade ont men vi åkte in ändå och överdrev molvärken för att bli undersökta.

Bara lite fostervatten kvar så mina misstankar stämde - blev inlagda direkt.

Än är jag fortfarande gravid, och fostret rör sig och hjärtat slår, men prognosen är inte så god. Väldigt liten chans att hinnorna läker och vattnet fylls på på nytt... Varför varför varför :(

Nej va tråkigt. Tur du kunde stå på dig, sjukvården hmmm. Hoppas det blir bättre nu så du kan slappna av å njuta igen. Styrkekramar från mig till er @ - - >
Svar på tråden BF Februari 2019