Inlägg från: Liten 2018 |Visa alla inlägg
  • Liten 2018

BF Februari 2019

Emhy89 skrev 2018-09-11 13:21:58 följande:

Åååh så roligt! Har du en känsla av vad det kan vara då?

Vi har redan bestämt, han ska heta Arthur :)

Känsla är tjej... En Alva eller Alvin tänker vi. Men Arthur va fint.
  • Liten 2018

Var till läkaren idag, stod inte ut med foglossningen längre. Har varit till sjukgymnasten fått TNS och övningar. Går med fogbälte å sitter på en sittkil på jobbet. Alternera stå med matta och sitta men nä, de är olidligt å vara igång minst 8h på jobbet. Så, det blev sjukskrivning 50% till BF. Han ville mer men jag vill ju inte bara vara hemma. Ska försöka hålla ut ett tag till. Hoppas ni andra klarar er

• Liten 2018
    LeyasMamma skrev 2018-09-11 18:34:17 följande:

Detta med foglossning är inte nådigt när man väl för problem, jag har som tur är bara haft lättare foglossning mina graviditeter, men bälte hjälpte mig mycket. Och att tänka mig mycket för hur jag rör mig, inte ta för långa steg, dubbelgrepps upp i trappan osv. Har just nu mest ont i främre fogen men känner av dom bakre på kvällen.

Tredje graviditeten med samma symtom. Blir inte bättre för varje gång har jag märkt. Helt sjukskriven från V 18 förra graviditet. Som du säger, tänka sig för underlättar. Kan liksom inte göra annat. Sista graviditeten vart det kryckor mot slutet. Hoppas kunna jobba 50% så länge det går. Men kroppen bestämmer ju detta åt mig. Inatt sov jag inge bra, ont att vända sig å vaknade då. Helt otroligt vad kroppen gör å ställer om. Blir ju bra sen när liten kommer.
  • Liten 2018
    Corneliass skrev 2018-09-13 10:59:38 följande:

Ja jag har oxå dåligt tålamod och skulle nog aldrig kunna hålla mig 5 månader till att inte få veta haha.. Har RUL idag 15.30 och förhoppningsvis så får vi reda på könet idag :) 

Spännande, hur gick det?
  • Liten 2018
    Corneliass skrev 2018-09-13 18:54:23 följande:

Allting såg jättebra ut och det visade sig vara en pojke <3 

Grattis till å se liten å glädjande besked
  • Liten 2018

Fler som vuxit snabbt om magen sista veckorna? Redan 5kg, vägde 69kg innan, tror 2kg ligger på bysten. Nästan gått upp 2 stl på BH. Kommer skrämma mitt barn med dessa matkanoner när den kommer ut hahaha. Magen är stor, min tredje men ändå. Jobbet frågade igår om jag är säker på att det är 1 där inne och inte 2 :D

• Liten 2018
    Emma9090 skrev 2018-09-15 20:13:04 följande:

Har gått upp ca 4 kg. Mamma mia...Är i vecka 17 nu. Hade lite mage sedan innan men nu ser man att det är en bebismage som ligger bakom haha. Är så glad att jag sluppit gå upp i kupstorlek. Behövde endast köpa sådan förlängning till omkretsen liksom.

Jag har livmodern bakåt så min mage lägger väl sig framåt snabbt :) Men att bysten vuxit så snabbt är inge skoj. Har även varit så hungrig sen 3 veckor tillbaka men nu ska jag stabilisera det, känner själv att det börja lugna sig. Man måste ju inte äta massor för man väntar liten hahahha. Men märks på magen också att jag haft nån tillväxt spurt. Har gått upp ca 14kg med båda graviditeterna innan.
  • Liten 2018
    Farsta2014 skrev 2018-09-19 20:03:38 följande:

Var på RUL idag och allting såg fint ut. Vi väntar en pojke vilket känns lite kul då vi har två tjejer. Gick direkt och handlade några blåa pyjamasar... Jag räknar också ner tills halva tiden gått, några dagar kvar nu... Mår ganska bra och känner bebben röra sig mer och mer nu för varje dag som går...

Mysigt å se liten, å grattis till vetskap om en liten kille. Verkar vara riktig grabbmånad. Ska på RUL på måndag, får se vad vi väntar då. Spännande.

Nån här inne som vet att de väntar tjej?
  • Liten 2018

Allt såg så bra ut på RUL idag. Beräknad BF den 23 februari kommer vår liten ut som med 99% säkerhet är en pojke. En pojke som troligen kommer heta Alwin

Så sött var att han ofta hade handen vid minnen och såg ut att suga på tummen :)

• Liten 2018
    LeyasMamma skrev 2018-09-25 18:10:15 följande:

Imorgon är det dax för rul, måste erkänna att jag är lite nervös inför det, som alltid. Har ju än så länge inte känt några sparkar eller rörelser så tankarna spökar ju lite med en och man svävar iväg till om det faktiskt är något levande där inne. Tycker ju även att min livmoder ligger väldigt högt upp (ovanför naveln) så oron om 2 finns ju där med :D visst är man konstig ibland?

Kommer säkert gå så bra. Lycka till
Svar på tråden BF Februari 2019