BF Februari 2019
Vecka 19 nu å håller med, tiden går snabbt. Jobbar halvtid pga foglossning och fick idag gå hem efter 2,5h så det blir till å känna tiden som kvar :'( Men värt allt för att få se vår liten i februari :)
Vecka 19 nu å håller med, tiden går snabbt. Jobbar halvtid pga foglossning och fick idag gå hem efter 2,5h så det blir till å känna tiden som kvar :'( Men värt allt för att få se vår liten i februari :)
[quote=79090121][quote-nick]LeyasMamma skrev 2018-09-26 20:04:22 följande:[/quote-nick]Vad ni är söta! Allt gick bra och vi fick se en liten vilda där inne :) kommer bli triss i tjejer för vår del, vi hade ju lite hoppats på en pojk men lika glada för en frisk och pigg tjej till :) nu är bara problemet namn då vi verkligen hade hittat killnamn som vi gillade, men inte ett enda förslag på tjejnamn. Våra tjejer som vi har heter Leya och Saga.
Visst är det kul å se den lille. Vi har tvärtom med namn, tjej klar men svårt med killnamn. Vi väntar en grabb. Tjejnamn hade vi Alva eller Agnes.
Hej allihopa!
Tänkte bara höra med er om hur mycket ni känt av rörelser i vecka 19? Jag är beräknad till slutet av februari, är idag i v 18+4 (tredje barnet).
Jag har känt svaga rörelser/fladder men inte mer än så. Minns inte hur mycket jag kände av de andra barnen vid denna tidpunkten...
Ska på UL nästa vecka så det ser jag fram emot, att få se bebisen igen, i och med att den inte gör så mycket liv ifrån sig än så länge :)
På UL ska vi även se om vi kan få veta kön. Sambons tonårsdotter vill göra det till en överraskning, tex om BM kan ge oss info om vilket kön bebisen har på en lapp som sedan bara hon får se, så vill hon fixa någon överraskning som är vanligt utomlands, tex en tårta där färgen på innehållet avslöjar om det är en pojke eller flicka. Har ni gjort något sånt eller känner någon som har?
Rul igår (20+2) allt med bebis ser bra ut.. Vi väntar en dotter... Är nog fortfarande lite i chock tror jag.., :) men väldigt lycklig...
Min moderkaka ligger rätt lågt.. Så ska in i vecka 30-32 igen å kolla hur den ligger.. Å få beslutas om de blir kejsarsnitt eller inte..
Fick äntligen ett vettigt svar på varför jag mått så otroligt dåligt det senaste.. . De kändes skönt.. Då kan jag acceptera det på ett annat sätt..
Förhoppningsvis hinner ja jobba 25%-50% om några veckor innan de är dags å söka gravidpenning...
Blir lite naturligt att vilja boa omkring sig nu. Går in i vecka 22 idag och mår lite skit pga mycket foglossning. Sjukskriven 50% sen v 17 men ta en allvarlig funderare om jag verkligen fixar mina 50% länge till. Har oftast ont å orkar inget när jag jobbat klart och sen har jag ofta ont de 4h jag gör. Börja känns inte så värt just nu att prioritera jobbet. Mentalt är de också jobbigt att acceptera tanke att säga till jobbet att det inte funkar. Finns ingen som kan ta över heller just nu. Så huvet mår sådär av det. Men så mysigt å känna vår lillebror som ofta sparkar och trycker där inne. Som när man sitter i bilen å kör å han buffar å säger jag finns :D
Hoppas ni andra har det bra med växande magar.
Usch, ja jag har oxå börjat få foglossning! Kan tipsa dig om ett foglossningsbälte. Vet dock inte vart man kan köpa en sånt för att jag fick mitt av min syster, men testa ett sånt.
Näää då blir jag hemma 100% till liten kommer. Foglossningen blir bara värre. Kan bara göra nåt en liten stund sen vila. Tur jag har hund som håller mig sällskap om dagarna, annars hade jag nog blivit knäpp av ensam tiden.
Hoppas ni andra mår bra, är ju annars en bra period nu, inte såå tung och otymplig och illamående släppt för de flesta.
Fler som har bebisar som lyckas sparka på blåsan redan? Min lilla har lyckats ett par ggr denna vecka, inte så skönt.
Min kutar ut nåt ibland, rygg eller nåt. Spänner som bara den då långt ner. Hujja. Men annars är det bara mysigt.
Att inte kunna röra sig är ju inte så skoj å inte för vikten. Ganska smal innan å gått upp ca 14kg de två andra graviditeterna. Men då kroppen är 10år äldre innan å jag är mer inmobil så är det lite av en kamp. Försöker ta det med ro men tycker det är jobbigt ibland. Har fasiken gått upp 1,5 nästan 2 stl på BH, hahaha.
Hallå alla!
Bebisen bökar runt som bara den men lite lugn får jag. Hittar ofta blåsan. 100%sjukskriven sen 3 veckor tillbaka, foglossningen är hemsk. Flytningar å irritation är så drygt, har haft en del besvär att få PH bra där nere. Och på detta har jag nu drabbats av urinvägsinfektion, antibiotika i 5 dagar. Inte skönt att behöva kissa hur ofta som helst, ont som fan, en rygg som tar kål på mig och helt slut i kroppen pga infektionen. Så här känns det riktigt skit just nu.
Men tanken på liten och hans sparkar får mig å må lite bättre.
Influensa vaccinera er, vad har er BM rådit er? Jag tror jag tar det också när jag mår bättre efter antibiotikan. Ska kolla med min BM.
Lider med dig! Måste vara hemskt att ha uvi och foglossning på samma gång. Tur att du fått 100% sjukskrivning ivf. Hoppas det blir bättre snart!