Han vägrar skriva på att dottern får mitt efternamn. Vad gör jag?
Ska försöka göra en lång historia så kort som möjligt .
Jag har 2barn sen ett tidigare förhållande dom har mitt efternamn .
Jag träffade min nuvarande sambo för 6 år sen jag var egentligen klar med barn men kände ändå att han med borde få uppleva det när och om han nu skulle vilja det. Så för 2 år sen va det dags han ville så gärna ha barn och vi fick försöka en bra stund. Han ville så gärna få bestämma namn och även föra vidare sitt efternamn och jag kände väl lite att jag har ju fått gjort det 2 gånger så att han kunde få det. Vi levde samtidigt lyckliga livet, trodde iallafall jag. Dottern föddes för 1 månad sen och han fick välja namn . Igår fick jag reda på att han varit otrogen under hela graviditeten med en tjej i våran bekantskapskrets. Och det finns ingen människa som jag avskyr mer än han just nu.
Nu till saken jag vill absolut inte att våran dotter ska ha hans efternamn längre . Men han vägrar skriva på pappret om namn väl om jag skriver mitt efternamn så vad kan jag göra ? Jag kommer att flytta . Jag har inte heller bestämt om jag vill skriva på om gemensam vårdnad . ( Jag kommer däremot låta honom träffa dottern så mycket han vill då hon inte kan styra över hans idiotiska val) så hjälp mig hur går jag tillväga?