• Anonym (Mmm)

Han vägrar skriva på att dottern får mitt efternamn. Vad gör jag?

Så bara för han var otrogen mot dig så blir han dålig pappa då eller?
    Tycker sånt är för jävligt och blanda in barnen i detta ,

• Anonym (Mmm)
    Anonym (Ozzy) skrev 2018-05-13 00:02:30 följande:

Du har ju ensam vårdnad innan du skriver på om gemensam, och kan alltså bestämma namnet själv. Så fyll du lugnt i papprena och skicka in dem utan att visa honom.

Det stämmer inte alls, eftersom barnet redan har hans efternamn måste pappan godkänna om namnbyte. Spelar ingen roll längre om man har ensam vårdnad eller inte pappan måste godkänna
  • Anonym (Mmm)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-05-13 05:16:16 följande:

Fast nu har pappan varit i stort sätt 0 intresserad av henne sen hon kom. Så jag kan till 99,9% säga att han kommer inte vara delaktig i hennes liv mer än någon dag i månaden om ens det.

Ni får tycka att jag är hur pantad som Hellst men jag vill inte att hon har hans efternamn! Jag vet inte vart jag skriver någonstans att han skulle bli en dålig pappa heller, bara för att hon har mitt efternamn?! Han kommer ALLTID ha fritt fram till att träffa sin dotter hur mycket han vill .

Tråkigt att han inte vill delta i sin dotters uppväxt ,
    Men om man läser din text TS så låter det mer som att du ville ändra dotterns namn pga varit otrogen och du vill göra det som hämnd mot honom. Förtydliga texten nästa gång så slipper du massa påhopp , det framgick inte i texten att pappan ej var delaktig , lätt för missförstående
Svar på tråden Han vägrar skriva på att dottern får mitt efternamn. Vad gör jag?