• EhxJ

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

40 år och jobbar på nr 3 skrev 2018-05-09 15:22:56 följande:

Jag fick min andra hinnsvepning av bm idag, fick inte lika starka molvärkar som första gången (för 6 dgr sen) men hade mer värk nedåt i bäckenet och blygdbenet idag.

Jag blev dock väldigt trött och sov typ 1 1/2 timme efteråt.... laddar inför förlossning kanske *hoppas*!!!

Är typ 3 cm öppen mot 2-3 cm förra veckan. Tappen var kortare denna gång men inte så mycket mer framgång hade det inte blivit. Men skam den som ger sig ;)

Spännande! Berätta sen hur det går! Vilken vecka är du i nu?
  • EhxJ

STORT GRATTIS till alla er som fått era små hjärtan!

Här har känslan pendlat snabbt från att vilja till att verkligen INTE vilja att förlossningen ska starta pga förkyld så in i bomben! Tät näsa, slemmig trög hosta, jätteont i halsen så jag inte kan sova + tappat rösten helt... Man vill ju vara fit for fight när förlossningen drar igång!

Annars så verkar livmodern retas mer och mer med krafiga förvärkar så fort jag ändrar läge i till och med liggande och slemproppen som lossnar dagligen sedan 3 dagar tillbaka. Men inget regelbundet än så hoppas jag hinner bli frisk!

Vilka är vi som är kvar i tråden som väntar? Och vilka BF har ni? Vorde kul att sammanställa tänker jag (men så många härliga kommentarer i denna tråd så tar tid att gå tillbaka och sammanställa).

• EhxJ
    Inga bekymmer skrev 2018-05-11 09:43:23 följande:

Förstår att du vill bli frisk! Jag var jätteförkyld, verkligen sjuk, i 6 dagar och igår var första dagen som förkylningen släppte sitt grepp, vilken lättnad!! Så drygt att bli sjuk när man är höggravid dessutom, krya, krya, krya nu!! Bara vila så mkt du kan, dricka ingefärste och sådär:)

Hur sammanställer vi? Bara här i inlägg eller kan man göra på nåt annat sätt?

Jag har BF 20 maj! Ganska mkt förkänningar och en del av slemproppen tror jag kom ut igår!:)

Just nu verkar honungste bara vara det som går ner i halsen! Skönt att du blivit frisk igen!

Jag vet inte hur man sammanställer bäst? Kan första inlägget av marsen redigeras i efterhand så ser man ju där? Har aldrig själv startat en tråd så vet inte hur det fungerar. Jag kan skriva upp och sammanställa i ett inlägg här sen med om det inte går på annat vis. Kanske vore kul att skriva vilka förkänningar man har med (eftersom det är det tråden handlar om) så ser vi vad som är tecken och inte (kanske hehe..)
  • EhxJ
    marsen skrev 2018-05-11 10:18:28 följande:

Ja men ta på dig att skriva ner för hand du då så kan jag redigera trådstarten sen :)

Jag har BF 23/5. 12 dagar kvar.

Jag har redan börjat lite smått! Haha, mvh sjuk och uttråkad på serier och läsa bok.

Du ska inte be om hinnsvepning hos BM idag då? Se om det kommer igång? Förstår stress med plugget!
  • EhxJ
    Anjav8 skrev 2018-05-11 11:52:29 följande:

Hej hallå!

Hoppar in i denna tråd, kanske känns väntan mindre ensam då? Väntar mitt första barn, BF imorgon och inga tecken på att det är på g. Jag håller verkligen igång men nada...

Att inte veta vad man väntar på är så jobbigt. Är inte helt säker på hur en sammandragning känns.. men lär inte missa när det väl drar igång. Heja oss ????????

Välkommen Anjav8!

Med min första så hade jag inte heller någon som helst förkänning förrän det kom igång. Mådde bra och kunde röra mig obehindrat. Tycker förvärkar/värkar känns som ett band/dovt men lite skarpare än menssmärta nertill i magen. För mig blev det aldrig ryggsmärta men vet att det är vanligt. Det som tyder på att det är riktiga värkar och inte förvärkar/pinvärkar är väl att det blir regelbundet och mer och mer ont. Minns att jag förra grav tillslut

inte kunde röra mig hemma och grät om inte min sambo stod och andades vid sidan om mig.

Nu andra graviditeten är det väldigt annorlunda! Har haft sammandragningar sedan flera veckor som vissa gör ont, andra inte. Tänker att ont under tiden och lätt molvärk efter är förvärkar/pinvärkar? Sammandragningar ej smärtsamma men känns som om någon trycker ihop din mage och när du känner på den är den hård överallt, kolla formen under tiden med! Under sammandragning tycker jag magen får en spetsig utstickande och lite osymmetrisk form (beror på hur bebis ligger). Är svårt att förklara men såhär ungefär är det för mig. Men är nog lite olika för alla!

Lycka till och välkommen igen till tråden!
  • EhxJ

SAMMANSTÄLLNING:

Har försökt sammanställa oss idag, har kanske glömt någon (har inte gått tillbaka och läst alla kommentarer) så ni får säga till om ni saknas eller något är fel! Det som står inom parantes är vad vi har för olika symptom. Ni som redan fått barn är i en egen lista längre ner.

Hoppfullhet - BF 10/5 (förvärkar, ryggont)

40 år och jobbar på nr 3 - BF 10/5 (förvärkar, hinnsvepningx2)

Anjav8 - BF 12/5

RJEL - BF 13/5

pandoraDiem - BF 15/5 (förvärkar)

lillainna - BF 16/5 (sammandragningar)

Linnet1976 - BF 17/5

Lanza2017 - BF 19/5 (sammandragningar, förvärkar)

Inga bekymmer - BF 20/5 (förkänningar, slempropp)

marsen - BF 23/5

EhxJ - BF 25/5 (förvärkar, slempropp)

LakritsMatte - BF 26/5 (förvärkar, hinnsvepning)

Lussebulle - förlossning 9/5 (slempropp släpper successivt 1 v innan, vattenavgång)

Jacqueline - förlossning 10/5 (förvärkar som ändrade karaktär till ljumskar/svank, blodig flytning, spänning i brösten)

Neysie - förlossning 10/5 (började med värkar)

• EhxJ

Idag har jag nya tecken/känningar med smärta i underlivet, mellangården samt vid blygtbenet i samband med förvärkar? Någon annan som har det? Men förvärkarna blir inte så starka och inte fler eller värre... i övrigt är jag mer förkyld än någonsin och hostar en massa slem. Helt slut. Så hoppas verkligen INTE förlossningen startar de närmsta dagarna för vet inte huuuur jag skulle orka isf!

• EhxJ

Så stort grattis till er alla som fått! Här är det ju 10dagar kvar till BF, så lär kanske vara den som hänger längst kvar i tråden ????

Har mer och mer förvärkar, men inget mer. Förkylningen börjar släppa, men kvar är en rethosta från helvetet. Får inte sova, och när jag hostar får jag sammandragningar. Har varit förkyld i över en vecka nu! Mardrömmen känns just nu om jag skulle ha kvar denna hosta efter förlossning? Men är väl bara att vänta och se, både på bär det drar igång och när hostan ger med sig. Heja alla ni andra!! Jag följer med spänning!

• EhxJ

Hej alla! Här har ni en som håller på att bli galen, litar inte alls på min kropp längre! Igår fick jag ?riktiga? värkar som verkligen tryckte på, gjorde ont i svanken och jag var tvungen att andas och gråta igenom. Mådde illa och har fått gå på toa (nr2) 5ggr! Men ingen diarré utan bara körig mage efter värkarna. Har inte sovit ngt på natten förutom fläckvis mellan värkarna. Började kl 22. Vid 03-04 var de 3 min mellanrum. Tänkte jag skulle ringa förlossningen och åka in på morgonen... MEN då började värkarna komma med först 10min mellanrum, sedan 20min, sedan 1h. Idag har det kanske varit varannan timme? Men så starka att jag inte kunnat gå, gråtit och knappt kunnat andas. Nu har det inte kommit ngn värk på 3h!?!? Så känns som det stannat av. Alltså varför gör kroppen såhär??? Man blir ju helt slut! Och jag litar inte på något nu.. hur när blir det på riktigt?

Någon annan som känner igen sig? Tror ni det är snart på g eller ska jag räkna detta till hopplösa pinvärkar/förvärkar med? Kändes verkligen riktigt...

• EhxJ
    Lanza2017 skrev 2018-05-20 19:21:00 följande:

Jag känner igen mig så, håller på o bli galen vetinte vad min kropp håller på med längre, förvärkar eller värkar sammandragningar som gör ont trycker på o ont i ryggen, svanken till och med låren värker... samt fram rejäll mensvärk och så håller det på i timmar för att sen typ avta nästan helt.. blir galen snart och är på bf+1 så känns så där seeegt trodde verkligen inte jag skulle gå över tiden med alla förvärkar o sammandragningar jag haft sen veckor tillbaka, slemproppen har släppt i ett par dagar och igår var den blodig så jag hoppades verkligen, men icke sa nicke :))

Hoppas verkligen det sätter igång för alla oss snart håller tummarna ;)

Åh låter ju verkligen likt som det varit för mig! Gjorde ont ner mot låren oxå för mig. Hur länge har dina förvärkar/värkar/onda sammandragningar känts så? Är det varje dag?

Jag har ju oxå haft onda sammandragningar / förvärkar innan men de var mer som mensvärk. Detta var ju precis som jag minns (och så som min sambo minns när han ser mig) under förra förlossningen. Nu med nr 2 tänkte jag det inte skulle bli långdraget.. men som sagt. Känns som jag inte vet ngt längre. Är BF - 5
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?