Anjav8 skrev 2018-05-11 11:52:29 följande:
Hej hallå!
Hoppar in i denna tråd, kanske känns väntan mindre ensam då? Väntar mitt första barn, BF imorgon och inga tecken på att det är på g. Jag håller verkligen igång men nada...
Att inte veta vad man väntar på är så jobbigt. Är inte helt säker på hur en sammandragning känns.. men lär inte missa när det väl drar igång. Heja oss ????????
Välkommen Anjav8!
Med min första så hade jag inte heller någon som helst förkänning förrän det kom igång. Mådde bra och kunde röra mig obehindrat. Tycker förvärkar/värkar känns som ett band/dovt men lite skarpare än menssmärta nertill i magen. För mig blev det aldrig ryggsmärta men vet att det är vanligt. Det som tyder på att det är riktiga värkar och inte förvärkar/pinvärkar är väl att det blir regelbundet och mer och mer ont. Minns att jag förra grav tillslut
inte kunde röra mig hemma och grät om inte min sambo stod och andades vid sidan om mig.
Nu andra graviditeten är det väldigt annorlunda! Har haft sammandragningar sedan flera veckor som vissa gör ont, andra inte. Tänker att ont under tiden och lätt molvärk efter är förvärkar/pinvärkar? Sammandragningar ej smärtsamma men känns som om någon trycker ihop din mage och när du känner på den är den hård överallt, kolla formen under tiden med! Under sammandragning tycker jag magen får en spetsig utstickande och lite osymmetrisk form (beror på hur bebis ligger). Är svårt att förklara men såhär ungefär är det för mig. Men är nog lite olika för alla!
Lycka till och välkommen igen till tråden!