Alltså det är ju konstigt men jag kommer knappt ihåg hur jag mått de andra graviditeterna, hehe! Lätt illamående har jag haft under ca v 8-10 och trött men inget så där extremt. Jag minns dock att maken fick ta alla bajsblöjor på min ett åring när jag väntade mellantjejen, klarade verkligen inte av det under en kort period. De gånger jag blev tvungen proppade jag in bomull i näsan och tuggummi i munnen och torkade det värsta utan att titta
Senare har jag haft diverse åkommor varje gång med allt från foglossning, karpaltunnelsyndrom (2 operationer), kraftiga åderbrock, ljumskbråck och mycket sammandragningar med 3an. Jag var inte i någon toppform varken fysiskt men främst psykiskt och det känns som jag dessa gånger förväntade mig att det skulle vara krämpor. Sen åt jag ju massa dålig mat och hade ca 10kg mer vikt vid start än nu.
Så denna graviditet är jag främst mycket lugnare och tryggare, dock har en enorm trötthet slagit till senaste dagarna och jag mår lätt illa mest hela dagarna. illamåendet är absolut hanterbart, men tröttheten är lite tuff just nu. Men jag känner mig rätt lugn med att det snart går över
Lite växtvärk och ömma bröst och jag tyckte det kändes som sammandragningar förra veckan (som var en hektisk sportlovsvecka med två 20 mils helgresor och magsjuka däremellan) men jag är inte säker!?
Anonym (Trean) skrev 2019-02-27 17:01:42 följande:
Hur går det för Er alla? Ni som har fött barn tidigare och det var ett tag sen har ni liknande gravidkrämpor som de tidigare graviditeterna eller skiljer de sig åt. Jag var sist gravid för 10 och 12 år sen. Skulle säga att de första två graviditeterna liknade varann med illamående tom v 11-12 och ömma bröst. Med första hade jag även mycket foglossning från typ v30 och till BF. Det var bättre med andra. Den här gången har jag varit lite mer trött, ömma bröst, mindre illamående men har väldigt mycket växtvärk. Är i v 9 och livmoder ömmar och drar ihop sig nästan som sammandragningar varje eftermiddag/kväll och även på nätterna. Det gör inte ont men känns. Hade sammandragningar med de andra två också men typ först när man hade kommit halvvägs. Känner ni skillnad?