enola skrev 2019-01-22 09:24:21 följande:
41 år, bf den 16:e maj. Ett helt oplanerat barn och ett bevis på att pessar är ett kasst preventivmedel :)
Jag har två barn sen tidigare, 14 och 17 år och var väldigt bestämd om att jag inte skulle ha några fler, men när det nu blev så ändå så bestämde vi oss för att behålla det och det känns som helt rätt beslut. Min sambo är 12 år yngre än jag och har inga egna barn. Han kände att han skulle klara sig bra ändå, barn var inte så viktigt, men nu är han överlycklig :)
Spännande och lite läskigt att börja om efter så lång tid, och mycket oro på grund av min ålder och eftersom jag äter mediciner som kan (väldigt liten risk dock) orsaka missbildningar, främst läpp- och gomspalt. Tyvärr måste jag äta dem så att sluta med dem under graviditeten är inte ett alternativ. Men än så länge (i vecka 24) ser allt bra ut, peppar peppar...
Nu kanske jag tar över tråden här med orelevanta frågor, läste av en slump bara trots att jag inte alls passar in här :p Jag undrar bara vad för pessar du använde och om du vet varför du ändå blev gravid? :)