Inlägg från: Anonym (nr4) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nr4)

Fler 40 plussare som plussat?

Hej på er alla!
    Inte riktigt 40 ännu men blir detta år och idag nu på morgonen PLUSSADE jag Hjärta
    Det senaste halvåret ungefär har vi låtit det ske om det sker...och det gjorde det visst nu Glad
    Vi har tre barn varav yngsta 7 år så detta blir lite av en sladdis!!
    Jag har alltid velat ha många barn...känns magisktSolig
    Men maken min vet inget då han är bortrest på jobbresa där han behöver ha full fokus och jag tror att detta chockar honom lite Flört så jag får snällt vänta två dagar till...om jag klararTungan ute

Kul att följas åt, stort lycka till till er alla!!
    Hjärta

• Anonym (nr4)
    Anonym (Trean) skrev 2019-02-19 20:28:45 följande:

Här är en till nyss fyllda 40 som efter 4-5 års försök nu är i vecka 8. Vi har 2 barn sen tidigare 10 och 12 år. Egentligen hade vi gett upp hoppet och ?glömt? bort det så det kom som en liten positiv överraskning. Såklart lite orolig för min ålder men vet också att många äldre får ju barn och det brukar gå bra. En kollega på jobbet fick sin första vid 46.

Grattis till plusset????härligt att det till slut blev ett litet liv i magen!

Jag har liksom du en 10 och 12 åring (eller de kommer vara det när detta syskon kommer) sen har jag också en 7åring. Så det blir ett ganska stort glapp även här???? häftigt att få uppleva en bebis när det finns så pass stora syskon...tidigare var det jutre amåbarn samtidigt????
  • Anonym (nr4)
    Anonym (nr4) skrev 2019-02-20 15:25:33 följande:

Grattis till plusset! härligt att det till slut blev ett litet liv i magen!

Jag har liksom du en 10 och 12 åring (eller de kommer vara det när detta syskon kommer) sen har jag också en 7åring. Så det blir ett ganska stort glapp även här. Häftigt att få uppleva en bebis när det finns så pass stora syskon...tidigare var det ju tre amåbarn samtidigt...

• Anonym (nr4)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2019-02-20 09:53:12 följande:

Hej allihopa!

Jag skulle passat in bra här! Är 40 år och har ett barn sedan tidigare. Har försökt få ett syskon sedan sommaren-17 och haft en massa tråkigheter på vägen, två missfall och ett sent avbrytande i vecka 20 pga missbildning som gjorde att barnet inte skulle överlevt utanför magen. Sedan i somras har jag inte lyckats bli gravid trots att vi vetkligen försökt men nu för en vecka sen så plussade jag för fjärde gången på 1 1/2 år. Överlycklig! Dock började jag blöda lite och efter någon dag lite mer. Aldrig jättemycket. Igår fick jag ett VUL och ska då enligt beräkningarna vara i vecka 5+1 men INGENTING syntes???? Funderar nu om beräkningen kan vara fel trots temperaturmätning? Vill inte ge upp hoppet även om det lät på doktorerna som om jag borde det.

Åh, jag hoppas att det bara var för tidigt för att se något! Håller tummarna för dig!!!
  • Anonym (nr4)
    Solius skrev 2019-02-22 02:02:55 följande:

Roligt med denna tråd. Jag är 49 år o nu i v 36! För mig var det heeeelt otippat att jag skulle kunna bli gravid. (Trodde utebliven mens berodde på klimakteriet) Jag o min förra man försökte när jag var 40 år. Men utan resultat. Har tre barn. 16, 18, o 20 år gamla.

Men nu överraskades vi! Det är väldigt roligt för mig o min nuvarande man. O mina barn tycker att det ska bli mycket roligt med.

Underbart!

Stort grattis <3

Då är du nära nedkomsten, hur tycker du denna graviditet varit jämfört med tidigare? Även om jag på pappret är 12 år äldre än min första känner jag mig både lugnare och starkare nu
  • Anonym (nr4)

Jag är i v 8 så inte långt gången ännu. Men jag mår ok. Trötthet har slagit till rejält de senaste dagarna och ett konstant lätt illamående ligger i bakgrunden.. men det är hanterbart och jag pluggar lite men inget jobb utifrån hemmet så jag kan ta det lugnt! 
    Så häftigt att kunna dela gravidiiteten med stora barn  

Solius skrev 2019-02-22 21:57:14 följande:
    TackGlad
    Ja, det är underbart!

Graviditeten är ganska lik mina förra graviditeter, men ännu tröttare, mer foglossning och tyngd,  nu de senaste veckorna sedan v 30. 
    Jag känner mig också lugn och stark. Men också för att jag nu lever med en man som verkligen också finns vid min sida. Och för att mina barn också ser fram emot detta barnet så mycket. Det finns så mycket kärlek redan. 
    Och allt  känns annorlunda för att man är i annan fas i livet. 

Vilken vecka är du i? Hur har du mått?
  • Anonym (nr4)

Alltså det är ju konstigt men jag kommer knappt ihåg hur jag mått de andra graviditeterna, hehe! Lätt illamående har jag haft under ca v 8-10 och trött men inget så där extremt. Jag minns dock att maken fick ta alla bajsblöjor på min ett åring när jag väntade mellantjejen, klarade verkligen inte av det under en kort period. De gånger jag blev tvungen proppade jag in bomull i näsan och tuggummi i munnen och torkade det värsta utan att titta FlörtTyst 
    Senare har jag haft diverse åkommor varje gång med allt från foglossning, karpaltunnelsyndrom (2 operationer), kraftiga åderbrock, ljumskbråck och mycket  sammandragningar med 3an. Jag var inte i någon toppform varken fysiskt men främst psykiskt och det känns som jag dessa gånger förväntade mig att det skulle vara krämpor. Sen åt jag ju massa dålig mat och hade ca 10kg mer vikt vid start än nu. 

Så denna graviditet är jag främst mycket lugnare och tryggare, dock har en enorm trötthet slagit till senaste dagarna och jag mår lätt illa mest hela dagarna. illamåendet är absolut hanterbart, men tröttheten är lite tuff just nu. Men jag känner mig rätt lugn med att det snart går över Glad 

Lite växtvärk och ömma bröst och jag tyckte det kändes som sammandragningar förra veckan (som var en hektisk sportlovsvecka med två 20 mils helgresor och magsjuka däremellan) men jag är inte säker!?

Anonym (Trean) skrev 2019-02-27 17:01:42 följande:

Hur går det för Er alla? Ni som har fött barn tidigare och det var ett tag sen har ni liknande gravidkrämpor som de tidigare graviditeterna eller skiljer de sig åt. Jag var sist gravid för 10 och 12 år sen. Skulle säga att de första två graviditeterna liknade varann med illamående tom v 11-12 och ömma bröst. Med första hade jag även mycket foglossning från typ v30 och till BF. Det var bättre med andra. Den här gången har jag varit lite mer trött, ömma bröst, mindre illamående men har väldigt mycket växtvärk. Är i v 9 och livmoder ömmar och drar ihop sig nästan som sammandragningar varje eftermiddag/kväll och även på nätterna. Det gör inte ont men känns. Hade sammandragningar med de andra två också men typ först när man hade kommit halvvägs. Känner ni skillnad?

• Anonym (nr4)
    Anonym (chock) skrev 2019-02-27 17:17:54 följande:

jag har också två barn sedan tidigare i typ samma ålder som dina. mina är av samma kön. vad jag minns så mådde jag bra förutom ömma bröst och sjuk trötthet första 12 v.

Denna gång har jag mått sjukt illa. Är inte speciellt trött (men kan iofs bero på att jag nu är van att vara vaken, då min yngsta har en sömnstörning och typ sällan sover hela nätter fast hen är 10 år och första 5 åren var typ 3-4 timmars sömn varje natt... haha)

jag känner mig mer osäker och rädd att nåt ska gå fel denna gång dock. jag har inte känt några sammandragningar, är i v 12 nu, men däremot lite växtvärk men det kommer bara då och då

Oj det låter tufft med så lite sömn!! Konstigt vad mycket man kan klara av ändå!! Hoppas illamåendet kan ge sig nu när du kommit till v12.

Vad säger barnen om ännu ett syskon? Mina är överlyckliga och längtar tills de får berätta för hela världen Hjärta Har bett dem att försöka låta bli att säga något ett par veckor till. Är ju bara i v 8..
  • Anonym (nr4)

Välkommen!
    Jag har också en 9åring som blir 10 i majGlad

Anonym (35+) skrev 2019-02-22 20:41:59 följande:

Är 35 år men har en sladdis på 9,5år. Vill följa tråden

• Anonym (nr4)

God kväll på er och kul med flera som plussat ????

Håller tummarna för att det ska gå bra för oss alla hela vägen fram????

Hur mår ni andra?

Jag hade några dagar då illamåendet lugnade sig lite och jag fick mer energi. Men igår kom det tillbaka och idag nästintill hela dagen. Blä!

Jag har lovat barnen att de får berätta i vecka 10 (går in i imorgon) men nu känns det helt plötsligt som jag gärna vill se på ul att det verkligen är en liten därinne. Detta i kombo med att maken kommer vara bortrest en del kring ul?et i vi erbjuds v12-13 gjorde att vi bokat ett privat på tisdag, så snart hoppas jag på att få se ett hjärta picka ????

Nu är den trötta mamman redo att sova????

• Anonym (nr4)
    Anonym (nr4) skrev 2019-03-13 21:30:05 följande:

God kväll på er och kul med flera som plussat ????

Håller tummarna för att det ska gå bra för oss alla hela vägen fram????

Hur mår ni andra?

Jag hade några dagar då illamåendet lugnade sig lite och jag fick mer energi. Men igår kom det tillbaka och idag nästintill hela dagen. Blä!

Jag har lovat barnen att de får berätta i vecka 10 (går in i imorgon) men nu känns det helt plötsligt som jag gärna vill se på ul att det verkligen är en liten därinne. Detta i kombo med att maken kommer vara bortrest en del kring ul?et i vi erbjuds v12-13 gjorde att vi bokat ett privat på tisdag, så snart hoppas jag på att få se ett hjärta picka ????

Nu är den trötta mamman redo att sova????

Det var ju meningen att det skulle var hjärtan och smilisar men istället kom en massa frågetecken!? Skriver i mobilen...
  • Anonym (nr4)

God morgon på er alla! Nya som "gamla". 

Verkar som vi är ett helt gäng 39-åringar Cool
    Väljer ni alla att gör testerna? Vi har faktiskt inte tänkt göra dem trots att vi får det. Jag har gjort det med två av de andra, men då gjorde jag det faktiskt bara för att få ultraljudet, dum anledning men så kände vi då. Nu erbjuds vi ultraljud i v12 i alla fall då de märkte att de flesta gjorde kub just för att få ett tidigt ul. Är inte 100% bestämda ännu, men det lutar åt att vi "bara" kikar på den lill*. 

Vi gjorde faktiskt ett privat häromdagen också då vi ville se att allt såg ok ut so far, innan barnen fick lova att "gå ut" med nyheten. Det var fantastiskt att få de det lilla trolletHjärta

Jag tänkte också passa på att fråga om någon bloggar om sin graviditet. Jag har bloggat ganska mycket förr om vårt liv (mest som dagbok och vi älskar hela familje sitta och läsa tillbaka i den) och bestämde mig för att dra igång en ny om denna graviditet. Vore kul att läsa om andra också Gravid

Här finns min iaf om nån vill kika in Solig 

gravid.heretolove.se

• Anonym (nr4)
    Anonym (chock) skrev 2019-03-21 12:16:21 följande:

Vi gjorde kub men inte nipt. Ville ha lite koll på vad ev väntar. Har två barn med andra diagnoser och kände att det vore skönt att kunna förbereda sig isf.

Jo det kan jag hålla med om! Är det något man kan förbereda sig inför vore det kanske bra att veta förstås! Har så lätt att oroa mig för saker i onödan så jag är rdd att ett lågt kub skulle skapa så mycket stress i mig innan man fått ett mer ralt svar!

Ja jag vet inte riktigt! Men det är en känsla vi båda har att det som sker det sker och det är det meningen att det ska, oavsett om vi vet nåt eller ej...att ta beslutet att ta bort ett barn tror jag aldrig jag skulle klara! Men det är jag/vi!!
Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?