Anonym (Trean) skrev 2019-02-27 17:01:42 följande:
Hur går det för Er alla? Ni som har fött barn tidigare och det var ett tag sen har ni liknande gravidkrämpor som de tidigare graviditeterna eller skiljer de sig åt. Jag var sist gravid för 10 och 12 år sen. Skulle säga att de första två graviditeterna liknade varann med illamående tom v 11-12 och ömma bröst. Med första hade jag även mycket foglossning från typ v30 och till BF. Det var bättre med andra. Den här gången har jag varit lite mer trött, ömma bröst, mindre illamående men har väldigt mycket växtvärk. Är i v 9 och livmoder ömmar och drar ihop sig nästan som sammandragningar varje eftermiddag/kväll och även på nätterna. Det gör inte ont men känns. Hade sammandragningar med de andra två också men typ först när man hade kommit halvvägs. Känner ni skillnad?
jag har också två barn sedan tidigare i typ samma ålder som dina. mina är av samma kön. vad jag minns så mådde jag bra förutom ömma bröst och sjuk trötthet första 12 v.
Denna gång har jag mått sjukt illa. Är inte speciellt trött (men kan iofs bero på att jag nu är van att vara vaken, då min yngsta har en sömnstörning och typ sällan sover hela nätter fast hen är 10 år och första 5 åren var typ 3-4 timmars sömn varje natt... haha)
jag känner mig mer osäker och rädd att nåt ska gå fel denna gång dock. jag har inte känt några sammandragningar, är i v 12 nu, men däremot lite växtvärk men det kommer bara då och då