erikaABC skrev 2018-04-28 23:09:18 följande:
Starkt gjort av din sambo att prata med sin mamma. Inte alla män vågar det. Det är din sambo som ska ta konflikten med sin mamma..
Nu måste ni vara konsekventa och visa i handling att det han sa gäller. Ni måste visa det så många gånger som det behövs. Det är en klassiker bland gränslösa personer att man börjar gråta när man konfronteras och sedan struntar man ändå i att ändra sig. Så det räcker inte bara med att säga en sak till henne, varje gång det sker måste ni visa att det han sa faktiskt gäller.
Blir det jobbigt får man ses mer sällan, annars orkar man inte. Hela er tillvaro ska inte kretsa kring svärmor.
Man kan ju glömma att hon skulle följa era instruktioner som barnvakt om hon inte ens gör det när ni är med.
Ja det är skönt att han vågar det!
Jag har dragit ner på tillfällerna vi träffas på senaste tiden, eftersom jag tycker det är jobbigt att säga till henne så struntar jag helt enkelt i att ses så slipper jag konfrontera henne. Jag är nog lite rädd att det ska bli en diskussion, då hon gjort de förr..
Jag hade hemsk foglossning och ansökte om havandeskapspenning, och sa till henne att även om jag inte blir beviljad så kommer jag få hem tidigare från jobbet, då jobbet är krävande och jag hade så ont varje dag, då fick jag en utskälling om att jag minsann inte bara kan gå hem, riktigt arg blev hon.. väldigt stöttande.. spydde även dom 20 första veckorna och fick höra konstant att graviditet inte är en sjukdom.. usch nu vill jag bara spy på henne när jag tänker på allt..
Men för att återgå till frågan - hur tycker du man ska göra gällande fingrarna i munnen, hittills har hon aldrig gjort de när min sambo sett på, så han har aldrig haft möjlighet att säga till. Ska man tala om i efterhand att det inte är OK, eller vänta o se om hon nån gång gör så och då får min sambo vara med o säga till?