• fyrapunktnoll

Gravid i Stockholm med bf nov/dec/Jan 2018-19

Om det finns några fler som är gravida i Stockholmsområdet under vintern och vill följas åt är det här tråden för oss. Jag är 37 år och har barn sedan tidigare men det är in sambos första barn. Har ett par missfall i bagaget och hoppas på tredje gången gillt nu. Vågar inte riktigt vara glad än. Hoppas hitta fler gravida som så småningom vill ses under föräldraledigheten.

• Svar på tråden Gravid i Stockholm med bf nov/dec/Jan 2018-19
  • frestelsen
    trollungenr3 skrev 2018-05-16 06:43:08 följande:

Hej ??,

Jag är 37 år och väntar mitt 4;e barn, dock första med ny sambo :)!

Jag bor på Värmdö och är i v 9+.

Detta blir första gången som jag blir hemma under mamma ledighet (har bott utomlands väldigt mycket) så det vore kul att träffa andra blivande mammor i samma område.

Värmdö här med:)

Är du med i fb-gruppen?
  • Nelliki
    Nelliki skrev 2018-05-16 10:44:25 följande:

Hej, plussade idag. Jag bor i Tyresö, någon mer som gör det? 

Just det skulle tillägga att jag e 27 och gravid med första.
  • fyrapunktnoll
    trollungenr3 skrev 2018-05-16 06:43:08 följande:

Hej ??,

Jag är 37 år och väntar mitt 4;e barn, dock första med ny sambo :)!

Jag bor på Värmdö och är i v 9+.

Detta blir första gången som jag blir hemma under mamma ledighet (har bott utomlands väldigt mycket) så det vore kul att träffa andra blivande mammor i samma område.

Kul med en till som väntar sitt 4:e barn med ny sambo Har du hittat till Fb gruppen?
  • Bobno1

Från Lidingö, 33 och väntar 3e barnet. Har två pojkar, 3 år och minsta 11 månader. Blir tight mellan minstingarna. Just plussat så bf blir runt 20 januari.

Ni som har bf i januari, har ni ringt bm ännu och bokat första mötet? Minns inte när man går dit första FN trots att jag nyligen var där..

• Bobno1
    Bobno1 skrev 2018-05-16 15:03:28 följande:

Från Lidingö, 33 och väntar 3e barnet. Har två pojkar, 3 år och minsta 11 månader. Blir tight mellan minstingarna. Just plussat så bf blir runt 20 januari.

Ni som har bf i januari, har ni ringt bm ännu och bokat första mötet? Minns inte när man går dit första FN trots att jag nyligen var där..

*gången ska det stå och inte FN
  • Nelliki
    Bobno1 skrev 2018-05-16 15:03:28 följande:

Jag ringde barnmorska direkt och fick tid den 7/6 samt tid för inskrivning den 21/6 för att hinna med det innan alla går på semester. Jag har med app beräknat BF den 23/1-19.
  • Emelies95
    Nelliki skrev 2018-05-16 10:45:18 följande:

Just det skulle tillägga att jag e 27 och gravid med första.

Hej. Plussade den 12/5. Gravid vecka 6. Bor i norra sköndal. Rätt så nära tyresö. Är 22 (Snart 23) gravid mes mott första barn:)
  • längtan18

Hejhej :) jag plussade i söndags och är nu på 4+6. Jag är 26 år och bor i brandbergen, det här är också första barnet :) Har de skapats någon fb grupp än? :)

• any87

Hej! Va kul med ngn som bor nära. Jag bor i vallentuna. Är 31 PR gammal och har 2 barn.är i v 13 nu. Vilken v är du i?

lamla skrev 2018-05-15 05:19:47 följande:

Hej alla!

Är 33 o väntar andra barnet i november. Har en 2,5-åring och bor i Täby. Vore superkul att följas åt och kanske tom ha lite mammahäng när det blir dags!

Svar på tråden Gravid i Stockholm med bf nov/dec/Jan 2018-19