• CatlinB

Bim 4/5, någon annan som planerar syskon?

CBF skrev 2018-04-25 20:43:16 följande:

Haha ja min med! Han är som världens filbunke med allt medan jag är stormigaste havet med världens humör och tankar som far och flyger i hjärnan.. :D haha ja precis! Konsekvenstänk bör man ha!

Haha ja jag ville bara trycka upp min fina söta bebis i deras ansikten och säga att jag klarar det superbra oavsett ålder och om det var planerat eller ej!

Hahaha ja! Det är det som är så sjukt! Det skulle ju vara helt fantastiskt!! Här sitter vi och analyserar medan vi i själva verket kanske redan är gravida.. iiih så spännande! Jag är så himla taggad!! Åh då är det ju typ bara en vecka kvar?! Wow så spännande!! Åh jag vet inte, jag tror jag kanske provar nästa helg :D

Hahaha ja, exakt så är det här hemma också. Vilket är lite märkligt, jag blir 30 i år och min sambo blir 25.. Borde vara tvärtom tycker man! Hur gammal är du?

Haha ja!! Vem vet! Hoppas verkligen! Önskar bara att jag kände något mer än det lilla jag gör, försöker att inte leta efter något utan låter såfall känslan tala för sig själv - men ja, ibland är det svårt att avgöra faktiskt. Så lätt att inbilla sig saker! Speciellt när man så gärna vill känna!

Nästa helg alltså! Wow.. Så nära men ändå så långt ifrån innan vi vet. Haha.. Man vill ju veta nu!!!! (Jag har inget superbra tålamod med att vänta med saker..)
  • CatlinB
    CBF skrev 2018-04-25 21:26:30 följande:

Här hemma är det i stort sett tvärtom! Jag är 26 och min sambo är 31!

Ja men verkligen! Varje morgon hoppas jag att vakna med något mer än detta eller mer känningar i det jag redan känner. Försöker verkligen tänka på annat men attans så svårt det är! Och som du säger, när man verkligen vill känna så är man superbra på att inbilla sig!

Haha ja vi båda är så himla nära nu, men varje dag känns ju som en evighet så det är ju superduperlångt kvar!! Mitt tålamod existerar inte ens.. haha! Tror jag föddes utan ett sådant! Åh vi måste verkligen uppdatera om vi får mer känningar och när vi vågar ta testet!!

Ja vi får uppdatera under de kommande dagarna :D

Jag räkna ut att Jag kan testa med clearblue early redan på söndag! Tror dock jag väntar tills tisdag iaf.. Hade du bim dagen efter mig..? Eller hur var det nu?
  • CatlinB
    CBF skrev 2018-04-26 13:29:06 följande:

Åh är det sant? Åh vad spännande!! Några mer känningar idag? Ja jag kan möjligtvis ha det! Jag har någongång mellan 5-8! Min cykel tror jag brukar ligga på runt 28-30 dagar! Så kan vara dagen efter men kan även vara någon dag senare :D så jobbigt att jag inte haft koll innan så jag vet exakt!

Ja, med clearblue early kan man testa 5 dagar innan BIM.. ! :D men jag tror ändå det är bäst att hålla sig till bim-3 iaf. Det känns mer som om testet skulle vara mer sannolikt då.

Jag har haft ett svagt illamående som kommer och går, några få ilningar vid ljumsken men inte mer än så. Så exakt samma som igår :'D men ja, vet inte om det är inbillning eller inte, man känner sig lite dum som uttalar sig om det - så bara var man inte gravid!!! Haha (nåja, då får jag väl känna mig lite dum om det nu skulle vara så). Känner du något idag?

Alright! Ja jag vet.. Man blir så förvirrad av det. Men 1 eller 3 dagar kanske kvittar, om man nu har myst regelbundet både före och efter äl (tänker att man inte chansar med att missa äl ju)..Man gör allt för att pricka in det! Eller hur gör ni? Om man nu får fråga :'D Enligt min app skulle jag ha ÄL den 20 april men äl-testerna visade negativt?? Och har vart negativt efter det också. Alltså måste jag haft äl tidigare känns det som. Tur vi har myst sen den 14de och frammåt .. Och någon dag efter äl för att absolut inte missa! :')
  • CatlinB
    CBF skrev 2018-04-26 15:39:44 följande:

Åh vad spännande! Undra om det var en sådan jag testade med sist jag var gravid kanske :D minns att det iallafall stod vecka 1-2 på stickan så måste ha testat tidigt! Ja jag ska nog också vänta, iallafall till nästa helg. Kanske på fredagen alternativt lördagen!

Ah det är samma här! Samma symptom som igår! Åh jag vill bara att det ska förvärras, låter ju sjukt att man vill ha ondare haha men det är ju iaf ett gott tecken i sånt fall! Det är iallafall skönt att många delar med sig hur man känner oavsett om man senare får reda på att man är gravid eller ej, för då känns det inte som att man blir dumförklarad iallafall!

Ja klart du får fråga! Jag har velat med att ställa in appen på 28 dagar och 30 dagar för att inte försöka missa något av de. Så enligt appen skulle jag ha hagt ägglossning i lördags, söndags eller i måndags! Så vi hade det mysigt i måndags, fredags, lördags, söndags och i tisdags! Så jag hoppas verkligen vi lyckats pricka in! Ni då? Jag önskade jag dubbelkollar med Äl stickor men orkade inte lägga pengar på det haha! (Fattig student)

Det är säkert med clearblue early du testat med då!

Alltså ja, det har du faktiskt helt rätt i. Det är verkligen skönt att läsa hur andra också går igenom det, och kunna prata med andra som är i samma situation. Vi alla delar ju samma vilja och längtan!

Det låter ju onekligen som om ni prickat in äl iallafall! Håller verkligen tummarna för det :D

Vi mysde (mös?) från den 14 varannan dag fram till den 19. Sen den 20 (då jag skulle haft äl) 21, och 22. Tog första äl-testet den 19 och då visa det svagt plus, samma den 20.de. Men ja, enligt förpackningen så ska man läsa ett svagt plus som negativt. Så jag är förvirrad.. haha. Vad hände med min äl? :'D

Tycker det är lite stressigt med äl-stickor faktiskt så funkar det inte denna gången så skippar jag dem nästa månad. Jag blir också en fattig student till hösten!
  • CatlinB
    lullis94 skrev 2018-04-26 21:02:03 följande:

Jag håller tummarna för er att ni får ett plus :D själv har mensen precis slutat så nu gäller det bara att hinna mysa och en lång väntar :( önskar cykeln var 28 dagar, men min är 35-36 dagar :(

Tack fina du!

Försök att inte tänka så mycket på det just nu utan mys på, njut av allt, och håll hoppet uppe! Vi finns här för att stötta dig i den långa väntan! :)

Jag läste i någon tråd för ett tag sen där någon hade en cykel på 42 dagar! Jag förstod hennes frustration och jag förstår din... Men!!! Nu har du iaf avklarat mensen! Nu väntas det massa mys :D
  • CatlinB
    CBF skrev 2018-04-26 22:02:24 följande:

Då ska jag nog testa med en sådan igen :D

Ja jag hoppas ju verkligen det! Vill bara veta nu nu nuuuuu!!

Åh vad spännande! Då har ni ju iallafall verkligen försökt! :D håller alla tummar och tår!!

Ja det va väl lite det jag kände också tror jag, den där stressen med Äl stickor.. men men, ska bli kul att prova nästa månad om det inte tar sig nu :D high-five till studentlivet! Vart/vad ska du plugga?

Haha ja man blir verkligen otålig!! Ska också köra på clearblue! :D ja alltså detta var första gången jag prova äl stickor, kände väl att jag ville prova och se hur det var, känns som det flesta kör med stickorna liksom!

High-five!! Jag ska läsa Strategisk inköp och upphandling i Malmö. Vart pluggar du? Och till vad? :D
  • CatlinB
    CBF skrev 2018-04-26 22:31:34 följande:

Ja alltid kul att prova på ändå! Man vet ju aldrig hur det funkar för en själv innan man provat :D

Åh vad spännande det lät!! Jag håller just nu på att plugga till sista kurser via komvux för att senare bli läkare är tanken! :D och vart återstår att se! Förhoppningsvis Stockholm!

lullis94 skrev 2018-04-27 00:13:34 följande:

Va kul att ni också pluggar! Jag pluggar till energiingenjör :D

Hur tror ni det går att vara gravid/få barn/ta hand om barn och plugga? :)

Så vi alla pluggar! Så kul :D

Läkare och energiingenjör! Wow, låter helt värsta imponerande alltså!! High-five till oss som har barn, planerar fler barn, samtidigt som vi bygger vår framtid inom arbetslivet också! Grymt! :)

Jag har för alltid, sålänge jag kan minnas, prioriterat jobb.. Så för mig kommer det vara så skönt att börja plugga igen. Även om jag mitt i det hela får ta en termin ledigt (om den möjligheten finns, vilket de brukar göra) pga barnen så rör det inte mig så mycket. Man får se det som en investering i barnens, Och ens egna liv :)

CBF hur mår du idag? :D
  • CatlinB

Föresten, nu är jag waaaaay in the future men, igår satt jag och kollade på namn som jag hade kunnat tänka mig om det blir en till pojke (vi har redan flicknamn klart, hehe) men alltså jag hittade inget som kändes bra :'D

Har ni några ess i rocken när det kommer till pojknamn?

Sorry för att jag gör tråden till en alltiallo-tråd....

• CatlinB
    lullis94 skrev 2018-04-27 16:52:52 följande:

Vi hade också lätt för tjejnamn när vi fick barn sist så de namnen finns kvar om det blir ett barn till som blir en tjej, men killnamn är svårt... Vår son heter Knut leo noa, leo hette hästen jag sålde pga att jag inte hade tid när jag fick barn och knut och noa var de namn vi kunde tänka oss :P fler namn kom vi inte på som vi kunde tänka oss. (båda jobbar/joggat på förskola en längre tid så många namn assosieras till barn på förskolan som oftast är negativt)

Flicknamn är redan bestämt sen läääänge, haha.

Ja killnamn är verkligen svårt, Leon är det närmsta tänkbara just nu, noa är förvisso jättefint det också!

Haha ja det kan jag tänka mig! Men ni lyckades bra med namnen tycker jag :D
  • CatlinB
    CBF skrev 2018-04-27 19:47:48 följande:

Haha ja alltså vi har tjejnamn klart men vi tjaffsat om pojknamn haha! Det är så himla svårt!! Vi är från två olika länder så vi vill ha något som funkar överallt, så det får inte vara alldeles för svenskt om ni förstår hur jag menar! :D så jag har veeeerkligen inga ess i rockarmen! Dock så gillar jag Matheo, men det fick jag ett rejält avslag på!

Detta är hur KUL som helst att läsa!! Min sambo är från Kanada, så ett jättesvenskt namn funkar inte riktigt här heller. Vi pratar engelska hemma (han började nyss sfi) .. Och vår son, SOM HETER MATEO :'D pratar med störst sannolikhet också engelska nu i början (det är språket han mest är van vid, även ifall jag pratar svenska med han) . Så jag förstår vad du menar.. Det måste vara lite internationellt!

Vi kan tex aldrig döpa vårt barn med något som har ett "Ö" i sig, det låter som om min sambo håller på att kvävas eller något när han försöker uttala det :'D

Vad har ni för tjejnamn klart? :D
  • CatlinB
    lullis94 skrev 2018-04-27 18:06:06 följande:

Jag vet inte hur ni tänker kring namn, vi ville ha ett enkelt namn att stava och som inte behöver bokstaveras för att veta stavningen. Just nu kämpar vi med att få honom att säga knut och inte bara "nut" :P

Eftersom min sambo är från Kanada så får det inte vara för svenskt, det ska liksom klicka på svenska och engelska! :)

Haha nää vad söt!!! <3
  • CatlinB

Vad tror ni om detta resultatet? :/ tog det på eftermiddagen idag. Ska ta ett nytt tisdag morgon ! :D sjukt om det tagit sig på första försöket!

• CatlinB
    CBF skrev 2018-04-30 15:24:14 följande:

Orkade inte hålla mig! Har dock bim om 5-7 dagar! Men jag tycker mig se ett pyttestreck?! Eller så är jag väldans bra på att inbilla mig. Skitsvårt att få en tydlig bild med telefonen också! Trevlig valborg på er!

Jag kan ana en skugga!!!!!! :D oh så spännande!!!
  • CatlinB
    CBF skrev 2018-05-01 09:49:05 följande:

Tack så jättemycket! Känns helt overkligt..

Ja verkligen!! Jag trodde det va kört igår morse när jag såg att det kom blod på pappret, men der va bara då och sen va det slut. Så misstänkte att det kunde varit den då! Jag har haft molande värk i magen sedan ÄL förra helgen, började få ömmade bröst för några dagar sen, har känt mig lite halvt yr vissa dagar, huvudvärk och ont i ryggen. Vet inte om alla är symptom på graviditeten men en del av de! Lycka till!! Nej det va andra, tog ett igår eftermiddag som jag lade upp en bild på här lite högre upp. Tyckte jag va knäpp som inbillade mig ett litet skuggsträck, men icke!

GRATTIS! såååå kul att vi båda är gravida!! Helt galet! :D och båda på första försöket!
  • CatlinB
    mjaomjao skrev 2018-05-01 08:49:38 följande:

Grattis grattis!! Får jag fråga om dina symptom, flytningar?? Jag fick lite rosa sådana för några dagar sedan men nu inget. Spända tuttar.. Bim 3/5.. Testade negativt för två dagar sedan..

Tack! :D Jag har haft molvärk som kommit och gått sen någon dag efter Äl. Yrsel, lite halsbränna, och ett diffust illamående som suttit i. Jag har inte märkt en större skillnad på flytningarna faktiskt, kanske lite mer än vanligt bara. Hade nog en nidblödning för 3 dagar sen, kom minipytte blod på pappret :) lycka till med allt! Håller tummarna!
Svar på tråden Bim 4/5, någon annan som planerar syskon?