Bli gravid efter missfall följas åt
Hej på er, hittade denna tråd idag och känner att jag behöver skriva av mig lite..
Jag har precis genomgått ett MF och det känns rent ut sagt förjä*ligt. Min man och jag vill verkligen ha ett gemensamt barn (jag var två sedan tidigare) och detta tog mig mycket hårdare än jag kunde tänka mig att det skulle göra.
Vi har kört på att "händer det så händer det", dvs ingen press. Blev gravid endast två månader efter att jag tog ut kopparspiralen (vilket är väldigt "lyxigt"). Dock fick vi reda på för endast en vecka sedan att jag var gravid, då i vecka 7+6 (hade mensliknande blödning när jag skulle ha mens så trodde inte jag var gravid). Har blött lite till och från i ca fyra veckor vilket inte tyckt är så konstigt då jag har vääldigt känsliga slemhinnor. I tisdags, tre dagar efter att vi fick veta fick jag ont och ringde mödrarådgivningen. Fick då antagligen missfall (8+3). I fredags fick jag hemska smärtor och åkte in. Inget foster men ev. ett utomkveds. Där började rumban. Suttit på sjukhus fredag och hela gårddagen och väntat på svar - och vet ej ännu om det är utomkveds. Skall tillbaka på torsdag för att kolla hcg nivåerna. Det är så hemskt jobbigt alltihopa! Idag igen har jag fått ont och blöder... Suck, känner mig så ledsen.
Detta blev långt känner jag men ville bara skriva av mig lite..
Jag hoppas att allt går bra o att kroppen återhämtar sig fort så ni kan börja försöka igen, va stark, ha tålamod o ge inte upp! Ni kommer lyckas till slut :)