• Ritatut

Är S, V och MP för pedofili/barnäktenskap? Är detta beviset från Socialstyrelsen?

Hej!

Som alla vet röstade S, V och MP nej till förbud för barnäktenskap, ja ni läste rätt. Försvaret var att de själva jobbade på ett liknande förslag, men vad den innehöll och när det skulle kommer är det ingen som vet, det vi kan säga är att M, V och MP helt enkelt inte ville förbjuda barnäktenskap!

Nu har man även hittat en broschyr från Socialstyrelsen och Migrationsverket där de "rekommenderar" att inte bo ihop med barnet man är gift med och att det är olämpligt att gifta sig med ett barn?!

Det är tydligt att S, V och MP är rädda att "provocera" män som gift sig med BARN.

Varför inte bara skriva att i Sverige är det förbjudet att gifta sig med barn?? 

Vad tycker nu om att S, V och MP är för barnäktenskap?

?Det är olämpligt?

Socialstyrelsens broschyr ?Information till dig som är gift med ett barn? väcker kritik på Twitter. ?Eftersom barn under 15 år har en absolut rätt till skydd mot sexuella handlingar är det olämpligt att ni bor tillsammans?, står det i foldern.

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/kab6OB/broschyr-till-den-som-ar-gift-med-ett-barn-kritiseras-som-om-det-vor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-29 11:09
    Såg att jag skrev fel "vi kan säga är att M, V och MP helt enkelt inte ville förbjuda barnäktenskap!" M=S
  • Svar på tråden Är S, V och MP för pedofili/barnäktenskap? Är detta beviset från Socialstyrelsen?
  • KillBill
    Ritatut skrev 2018-03-29 16:51:40 följande:
    Som sagt, vad man säger är en sak, vad man gör är en annan.

S, V och MP röstade inte på oppositionens förslag att förbjuda barnäktenskap även när det sker i utlandet av invandrare.

S, V och MP styrda Malmö har låtit barn som är gifta med vuxna män bo ihop.

Idag kunde vi även läsa om hur socialstyrelsen och migrationsverket spridit informationsbladet "om du är gift med ett barn" som fått mycket kritik. Att det är S, V och MP som styr när detta dokument användas säger mycket.
    Nu är det ju så att regeringen redan har påbörjat arbetet med att ändra den nuvarande lagstiftningen så det är väl i så fall regeringen som varit aktiva och inte oppositionen?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Ritatut skrev 2018-03-29 13:17:54 följande:
    Foldern är ett regeringsuppdrag!
    Regeringen ger Socialstyrelsen i uppdrag att
    ? göra en fördjupad analys av socialtjänstens handläggning i ärenden som rör ensamkommande barn och barn som kommer till Sverige med vårdnadshavare och som uppges vara gifta,
    ? ta fram en förstärkt vägledning till kommunerna om handläggningen av ärenden som rör barn som uppges vara gifta, och sprida kunskapen till kommunernas socialtjänst,
    ? ta fram och sprida information till barn som uppges vara gifta, makar, föräldrar samt andra närstående med information om gällande lagar och praxis i Sverige såsom förbud mot barn- och tvångsäktenskap, barnets rättigheter, socialtjänstens uppdrag samt rätten till stöd och skydd.

www.regeringen.se/regeringsuppdrag/2017/02/uppdragom-socialtjanstens-handlaggnming-av-arenden-gallande-barn-som-kommer-till-sverige-och-som-uppges-vara-gifta/
    Jag ser inget fel i regeringens uppdrag till socialstyrelsen, problemet är socialstyrelsen hantering.

Kan du förklara vad som är fel i regeringens uppdrag till socialstyrelsen?

- göra en fördjupad analys av socialtjänstens handläggning i ärenden som rör ensamkommande barn och barn som kommer till Sverige med vårdnadshavare och som uppges vara gifta,

- ta fram en förstärkt vägledning till kommunerna om handläggningen av ärenden som rör barn som uppges vara gifta, och sprida kunskapen till kommunernas socialtjänst,

- ta fram och sprida information till barn som uppges vara gifta, makar, föräldrar samt andra närstående med information om gällande lagar och praxis i Sverige såsom förbud mot barn- och tvångsäktenskapbarnets rättigheter, socialtjänstens uppdrag samt rätten till stöd och skydd.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Ritatut
    KillBill skrev 2018-03-29 17:58:43 följande:
    Nu är det ju så att regeringen redan har påbörjat arbetet med att ändra den nuvarande lagstiftningen så det är väl i så fall regeringen som varit aktiva och inte oppositionen?
    Att lyssna på dagens Studio Ett och Socialdemokraten Lena Hallengren säger allt. När man tycker att en äldre man som skaffat barn med en minderårig ska få bo ihop. Vem säger att den minderåriga tjejen vill det? Är hon tvingad, har hon våldtagits?

Som sagt, jag bryr mig inte längre vad socialdemokraterna säger utan vad de gör..
  • Anonym (qwerty)
    Ritatut skrev 2018-03-29 18:05:34 följande:
    Att lyssna på dagens Studio Ett och Socialdemokraten Lena Hallengren säger allt. När man tycker att en äldre man som skaffat barn med en minderårig ska få bo ihop. Vem säger att den minderåriga tjejen vill det? Är hon tvingad, har hon våldtagits?

Som sagt, jag bryr mig inte längre vad socialdemokraterna säger utan vad de gör..
    då borde du ju bry dig om att de initierade en utredning i frågan långt innan oppositionen och inte det som sägs i en radiointervju 
  • Ritatut
    Anonym (qwerty) skrev 2018-03-29 18:08:49 följande:
    då borde du ju bry dig om att de initierade en utredning i frågan långt innan oppositionen och inte det som sägs i en radiointervju 
    Haha ja utredning som ska komma fram till vad, att utländska män ska få ha barnfruar. 

Nej jag är för att alla ska dömmas lika i Sverige, vi ska inte heller införa några sharialagar..
  • Anonym (qwerty)
    Ritatut skrev 2018-03-29 18:11:19 följande:
    Haha ja utredning som ska komma fram till vad, att utländska män ska få ha barnfruar. 

Nej jag är för att alla ska dömmas lika i Sverige, vi ska inte heller införa några sharialagar..
    sharialagar? ska du starta en sån här tråd och inte kan ta några argument som inte stöder din tes så kan ju iallafall ha respekten nog att hålla dig till ämnet
  • Ritatut
    Anonym (qwerty) skrev 2018-03-29 18:14:24 följande:
    sharialagar? ska du starta en sån här tråd och inte kan ta några argument som inte stöder din tes så kan ju iallafall ha respekten nog att hålla dig till ämnet
    Tycker det är relevant, speciellt då vi redan haft 2st centerpartister som nämndeman som dömde enligt sharialagar, iofs sparkades de.

Så vad ska man utreda om man inte ska förbjuda barnfruar?
  • Anonym (G)
    Ritatut skrev 2018-03-29 18:05:34 följande:

På samma sätt kan man ignorera att SD säger sig inte vara rasister. Det är bara att strunta i partiprogrammet och se hur företrädarna agerar. Ok?
  • Ritatut
    Anonym (G) skrev 2018-03-29 18:19:49 följande:
    På samma sätt kan man ignorera att SD säger sig inte vara rasister. Det är bara att strunta i partiprogrammet och se hur företrädarna agerar. Ok?
    Ja gör det, men vad jag vet så styr inte SD Sverige... Eller?
  • myskmalva
    Anonym (WTF) skrev 2018-03-29 17:25:57 följande:
    Studio Ett P1 om barnäktenskap, vet inte vilken kvinna som var mot detta men hon var bra. *Socialdemokrat och socialsekreterare, -jamen tänk om 16 åringen har barn med 45 åriga mannen. Kvinnan som var mot. VEM FAN SÄGER ATT BARA FÖR ATT HON HAR BARN SÅ VILL HON VARA I FÖRHÅLLANDET, tänk om hon blivit tvingad, våldtagen m.m. (Inte exakt citerat) Fyfan för fega och konflikträdda socialdemokrater som offrar tjejer. Feministisk regering?????

"Inte exakt citerat" var verkligen dagens underdrift. Du har till och med blandat ihop ministern med programledaren! sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6921375
Svar på tråden Är S, V och MP för pedofili/barnäktenskap? Är detta beviset från Socialstyrelsen?