• Ritatut

Är S, V och MP för pedofili/barnäktenskap? Är detta beviset från Socialstyrelsen?

Hej!

Som alla vet röstade S, V och MP nej till förbud för barnäktenskap, ja ni läste rätt. Försvaret var att de själva jobbade på ett liknande förslag, men vad den innehöll och när det skulle kommer är det ingen som vet, det vi kan säga är att M, V och MP helt enkelt inte ville förbjuda barnäktenskap!

Nu har man även hittat en broschyr från Socialstyrelsen och Migrationsverket där de "rekommenderar" att inte bo ihop med barnet man är gift med och att det är olämpligt att gifta sig med ett barn?!

Det är tydligt att S, V och MP är rädda att "provocera" män som gift sig med BARN.

Varför inte bara skriva att i Sverige är det förbjudet att gifta sig med barn?? 

Vad tycker nu om att S, V och MP är för barnäktenskap?

?Det är olämpligt?

Socialstyrelsens broschyr ?Information till dig som är gift med ett barn? väcker kritik på Twitter. ?Eftersom barn under 15 år har en absolut rätt till skydd mot sexuella handlingar är det olämpligt att ni bor tillsammans?, står det i foldern.

www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/kab6OB/broschyr-till-den-som-ar-gift-med-ett-barn-kritiseras-som-om-det-vor

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-29 11:09
    Såg att jag skrev fel "vi kan säga är att M, V och MP helt enkelt inte ville förbjuda barnäktenskap!" M=S
  • Svar på tråden Är S, V och MP för pedofili/barnäktenskap? Är detta beviset från Socialstyrelsen?
  • Anonym (Eller)
    Ritatut skrev 2018-03-29 14:02:02 följande:

Innan har det varit ok för utlänningar som gift sig med barn utomlands, vilket S, V och MP styrda Malmö fått kritik för när de tillåtit barnen bo ihop med männen.

Nu är det också förbjudet och att S, V och MP ska behöva utreda om detta visar att de har folk i partiet som tycker att barnäktenskap är ok.. Många islamister inom S och MP tycks tydligt påverka partierna.

Men det var ju inte svar på vad sextiotalist skrev till dig. Mer en upprepning av vad du skrivit tidigare.
  • sextiotalist
    Ritatut skrev 2018-03-29 14:02:02 följande:
    Innan har det varit ok för utlänningar som gift sig med barn utomlands, vilket S, V och MP styrda Malmö fått kritik för när de tillåtit barnen bo ihop med männen.

Nu är det också förbjudet och att S, V och MP ska behöva utreda om detta visar att de har folk i partiet som tycker att barnäktenskap är ok.. Många islamister inom S och MP tycks tydligt påverka partierna.
    Det tyder ju på att den lag som kom 2014 är urvattnad. Med en tydligare lagstiftning så blir det, förhoppningsvis, omöjligt att bibehålla ett barnäktenskap i Sverige.
  • Anonym (G)
    Ritatut skrev 2018-03-29 13:45:14 följande:

Tryck på nr 4 Beslut för att se hur S, V och MP röstat Nej.

Röstat nej till exakt vilken fråga? Det som röstades var inte exakt den fråga du beskrev.
  • Anonym (sossen)

Oj vad den här tråden inte går som TS tänkt sig... Tack till er som orkar förklara hur fakta i fallet ser ut, ni är baske mig demokratins grundpelare.

Valrörelsen kommer att bli vedervärdig. Kräks

• Ritatut
    Anonym (G) skrev 2018-03-29 14:16:02 följande:
    Röstat nej till exakt vilken fråga? Det som röstades var inte exakt den fråga du beskrev.
    De röstade Nej till att förbjuda barnäktenskap S, V och MP har även kommit med dålig bortförklaring varför..
  • Ritatut
    Anonym (sossen) skrev 2018-03-29 14:36:36 följande:

Oj vad den här tråden inte går som TS tänkt sig... Tack till er som orkar förklara hur fakta i fallet ser ut, ni är baske mig demokratins grundpelare.

Vad menar du? Många visste nog inte hur falska S, V och MP är, hoppas många fått upp ögenen för det innan valet.
  • sextiotalist
    Anonym (sossen) skrev 2018-03-29 14:36:36 följande:

Och jag är inte ens sosse, utan röstat på alliansen.
  • Anonym (sossen)
    sextiotalist skrev 2018-03-29 14:43:20 följande:
    Och jag är inte ens sosse, utan röstat på alliansen.
    Jag hade för mig att jag läst det tidigare. Vad jag än tycker om dina politiska sympatier är du åtminstone hederlig. Glad
  • Anonym (sossen)
    Ritatut skrev 2018-03-29 14:41:44 följande:
    Vad menar du? Många visste nog inte hur falska S, V och MP är, hoppas många fått upp ögenen för det innan valet.
    Ditt trams har ju motbevisats gång på gång. Det måste du ju ha märkt?

Att sedan sanningen inte är intressant för dig är ju bara tragiskt, och du är dessvärre inte ensam om den inställningen. Därav min uppgivenhet inför valrörelsen.
  • Anonym (G)
    Ritatut skrev 2018-03-29 14:40:30 följande:

De röstade Nej till att förbjuda barnäktenskap S, V och MP har även kommit med dålig bortförklaring varför..

De röstade nej till ett speciellt utformat lagförslag. Ej samma sak som att rösta för barnäktenskap. Det förstår man om man fått godkänt i svenska språket.
Svar på tråden Är S, V och MP för pedofili/barnäktenskap? Är detta beviset från Socialstyrelsen?