• vargungen

41 år och hoppas på sladdis

Hej! Det var verkligen länge sedan jag skrev här på FL . sist var nog när jag planerade mitt första barn som nu är 10 år. Jag har ett barn på 8 år också. Jag och min man har pratat om att försöka få till en liten sladdis . Är medveten om att det kommer blir svårt och eventuellt inte bli av alls,

men sen vi bestämde oss tänker jag på det hela tiden och hoppas förstås. Någon som är i samma sits eller någon som kan länka till en tråd där jag kan hoppa in?

• Svar på tråden 41 år och hoppas på sladdis
  • Jagochdublirvi

Önskar att jag också kunde ?hänga? här, men tyvärr får jag inte med mannen på det hela :( Det är i och för sig inte direkt en sladdis som det skulle handla om även om vi försökte då vår minsting fyller fyra i sommar, men ändå. Längtan är extra stor nu då jag vet att det handlar om ?nu eller aldrig? då den lilla blev till med hjälp av ivf pga såväl manlig som kvinnlig faktor. Och efter den ivf:en så har vi några embryon i frysen. Man får enligt svensk lagstiftning endast förvara dom fem år så för vår del är det inte långt kvar. Tyvärr. Även om jag vet att vi inte kunde bli gravida på egen hand då och att sannolikheten att det skulle kunna bli ett ?ooooups? nu så funderar jag på att ta och testa mina värden. Såg för ett tag sedan att det var någon firma som erbjöd fertilitetstester för strax över 1000-lappen och där de kollade de viktigaste blod- och hormonvärdena. Har någon av er testat något sådant? Gör jag det skulle jag ju kunna begära mina värden från utredningen för fem år sedan och jämföra med dagens värden, om inte annat

• Hemflyttad
    Stora My skrev 2018-04-04 18:17:18 följande:
    Då är vi i samma ålder och försökt ungefär lika länge samt att min yngsta också är 3 år. Beklagar dina mf förra året.

Nu önskar man ju bara det skulle ta sig och stanna kvar.
    Ja, precis... Inte mycket att göra utom att få till det vid rätt tillfällen. Jag har satsat jättemycket på att förbättra äggkvaliteten men vem vet om det gör någon nytta.
    Jagochdublirvi skrev 2018-04-04 23:29:14 följande:

Önskar att jag också kunde ?hänga? här, men tyvärr får jag inte med mannen på det hela :( Det är i och för sig inte direkt en sladdis som det skulle handla om även om vi försökte då vår minsting fyller fyra i sommar, men ändå. Längtan är extra stor nu då jag vet att det handlar om ?nu eller aldrig? då den lilla blev till med hjälp av ivf pga såväl manlig som kvinnlig faktor. Och efter den ivf:en så har vi några embryon i frysen. Man får enligt svensk lagstiftning endast förvara dom fem år så för vår del är det inte långt kvar. Tyvärr. Även om jag vet att vi inte kunde bli gravida på egen hand då och att sannolikheten att det skulle kunna bli ett ?ooooups? nu så funderar jag på att ta och testa mina värden. Såg för ett tag sedan att det var någon firma som erbjöd fertilitetstester för strax över 1000-lappen och där de kollade de viktigaste blod- och hormonvärdena. Har någon av er testat något sådant? Gör jag det skulle jag ju kunna begära mina värden från utredningen för fem år sedan och jämföra med dagens värden, om inte annat

Hej! Jag har också gjort IVF flera gånger, även FET. Du kan ansöka om förlängning av frysförvaringen. Vår klinik sa att det var jättesvårt att få förlängt men det stämmer inte. Vi skrev bara ett brev där vi förklarade lite varför vi inte återfört dem tidigare och fick förlängt med tre år. I många andra länder är 10 år standard.

Låter som en bra idé att kolla dina värden annars. Jag gick till en privat gynekolog som även kunde kolla med VUL att allt såg OK ut. Men annars går det säkert bra med typ Werlabs.
  • Lindsey77
    Femblirsex14 skrev 2018-04-04 20:58:06 följande:
    Har undrat hur det har gått för dig?! Sist var du mitt uppe i ett mf. Mår du bra nu? Usch jag vet verkligen vilket skit det är och hade inte fixat ett till. Hoppas det tar sig för er snart!!
    Jag mår bra! Fick imorse supersvagt streck på gravtest. Tog två olika test,och båda visade svagt streck. :) Känns inte definitivt förrän strecken ökar i styrka. För mig har de bara minskat efter BIM, eftersom de två graviditeterna avstannat. Inte klokt egentligen, det var bara 4 veckor sedan jag hade blött klart efter senaste missfallet! 

Konstigt nog känner jag mig inte gravid och lycklig, eftersom jag börjat blöda 4-5 dagar efter positivt test de två senaste gångerna. Rekordet är v 4+3. Imorgon är det v 4+0... Långa dagar nu... Bara att hoppas på extrem tur antar jag...
  • Femblirsex14
    Lindsey77 skrev 2018-04-05 20:46:12 följande:

Jag mår bra! Fick imorse supersvagt streck på gravtest. Tog två olika test,och båda visade svagt streck. :) Känns inte definitivt förrän strecken ökar i styrka. För mig har de bara minskat efter BIM, eftersom de två graviditeterna avstannat. Inte klokt egentligen, det var bara 4 veckor sedan jag hade blött klart efter senaste missfallet! 

Konstigt nog känner jag mig inte gravid och lycklig, eftersom jag börjat blöda 4-5 dagar efter positivt test de två senaste gångerna. Rekordet är v 4+3. Imorgon är det v 4+0... Långa dagar nu... Bara att hoppas på extrem tur antar jag...

Åh hoppas hoppas det är positivt och den stannar denna gång! Väntan nervositeten och allt det där är så påfrestande. Jag håller alla tummar nu!!
  • Hemflyttad

Lycka till! Jag fick själv tre tidiga missfall i höstas, strax efter BIM. Sjukt påfrestande. Hoppas strecken blir starkare för dig nu...
  • Stora My

Håller tummarna för dig. Förstår det är svårt tro på det hela.
  • Lindsey77

Uppdatering från mig. Strecken var ännu svagare imorse, känns som om det går åt fel håll... igen! Gravid är jag eftersom digitalt visade gravid. Då blir det ingen mens här framöver om jag börjar blöda utan missfall igen...

Ge mig ett mirakel, starkare streck på stickan imorgon...

• Femblirsex14
    Lindsey77 skrev 2018-04-06 19:41:59 följande:

Uppdatering från mig. Strecken var ännu svagare imorse, känns som om det går åt fel håll... igen! Gravid är jag eftersom digitalt visade gravid. Då blir det ingen mens här framöver om jag börjar blöda utan missfall igen...

Ge mig ett mirakel, starkare streck på stickan imorgon...

Är det andra dagen du testar? Är det med samma test? Hoppas så att det går vägen nu!!
  • Lindsey77

Testat med samma test hela veckan. Har varit samma svaga streck sen ÄL +10. Nu ser det verkligen mörkt ut. Jag kommer att börja blöda vilken dag som helst. Vaknade dessutom utan molvärk idag... :(

Svar på tråden 41 år och hoppas på sladdis