Stora My skrev 2018-04-04 18:17:18 följande:
Då är vi i samma ålder och försökt ungefär lika länge samt att min yngsta också är 3 år. Beklagar dina mf förra året.
Nu önskar man ju bara det skulle ta sig och stanna kvar.
Ja, precis... Inte mycket att göra utom att få till det vid rätt tillfällen. Jag har satsat jättemycket på att förbättra äggkvaliteten men vem vet om det gör någon nytta.
Jagochdublirvi skrev 2018-04-04 23:29:14 följande:
Önskar att jag också kunde ?hänga? här, men tyvärr får jag inte med mannen på det hela :( Det är i och för sig inte direkt en sladdis som det skulle handla om även om vi försökte då vår minsting fyller fyra i sommar, men ändå. Längtan är extra stor nu då jag vet att det handlar om ?nu eller aldrig? då den lilla blev till med hjälp av ivf pga såväl manlig som kvinnlig faktor. Och efter den ivf:en så har vi några embryon i frysen. Man får enligt svensk lagstiftning endast förvara dom fem år så för vår del är det inte långt kvar. Tyvärr. Även om jag vet att vi inte kunde bli gravida på egen hand då och att sannolikheten att det skulle kunna bli ett ?ooooups? nu så funderar jag på att ta och testa mina värden. Såg för ett tag sedan att det var någon firma som erbjöd fertilitetstester för strax över 1000-lappen och där de kollade de viktigaste blod- och hormonvärdena. Har någon av er testat något sådant? Gör jag det skulle jag ju kunna begära mina värden från utredningen för fem år sedan och jämföra med dagens värden, om inte annat
Hej! Jag har också gjort IVF flera gånger, även FET. Du kan ansöka om förlängning av frysförvaringen. Vår klinik sa att det var jättesvårt att få förlängt men det stämmer inte. Vi skrev bara ett brev där vi förklarade lite varför vi inte återfört dem tidigare och fick förlängt med tre år. I många andra länder är 10 år standard.
Låter som en bra idé att kolla dina värden annars. Jag gick till en privat gynekolog som även kunde kolla med VUL att allt såg OK ut. Men annars går det säkert bra med typ Werlabs.