Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

41 år och hoppas på sladdis

Jag försöker också på en till, fast egentligen är det ingen sladdis då yngsta bara är 3 år. Själv fyller jag 41 och hoppas det inte är försent. Vi har försökt i över 1.5 år nu. Snart dags för äl. Nu kör vi järnet och hoppas pricka rätt.

• Stora My
    Lindsey77 skrev 2018-04-03 21:17:29 följande:

Jag är snart 41 och jobbar på en sladdis. Det går dock inte så bra. Har blivit gravid 2 ggr sen i december, men båda graviditeterna slutade i tidigt missfall. Har fyra barn sen tidigare, och har aldrig haft missfall tidigare. Gissar att det är åldern. :(  Försökt sen augusti 2017. Men kämpar vidare...

Tråkigt höra om dina mf. Tyvärr ökar ju missfallsrisken med åren.

Har du testat smörja med progesteronkräm? Det kan hjälpa ägget att fästa och hålla sig kvar. Tydligen har många kvinnor brist på progesteron. Jag smörjer från äl+5 fram till mens. Om mensen inte kommer så ska man smörja fram till v 12.

Att äta E vitamin kan också hjälpa stärka slemhinnan så ägget fäster bättre.
  • Stora My
    Lindsey77 skrev 2018-04-04 08:03:36 följande:

Jag kör med progesteoronkräm och Albyl minor denna månaden. :)

När och hur mycket av album minor tar du? Har också tänkt testa det denna månad.
  • Stora My

Så du började cd1?

Såg i någon annan tråd äl+3 så tänkte köra på det. Håller tummarna mensen uteblir.

• Stora My
    Lindsey77 skrev 2018-04-04 17:12:36 följande:

Cykeldag 7 började jag, kändes inte så bra att äta blodförtunnande när jag blödde...

Klokt!

Det där om starkt immunförsvar har man ju hört om. Det kan ju ligga någonting i det. Skulle kunna stämma på mig som inte varit sjuk alls trots småbarn. Visste inte det där med blodproppar. Helt klart värt ett försök i alla fall. Ingenting har ju hänt hittills.
  • Stora My
    Hemflyttad skrev 2018-04-04 10:31:19 följande:

Hej!

Jag brukar hänga i 38+ och försöker bli gravid-tråden, men jag är själv 41 numera. Har försökt snart 1,5 år och fick 4 tidiga missfall förra året.

Har två barn som är 3 och 6 - med tanke på hur lång tid det här tar så blir det väl en sladdis om det väl blir något till slut...

Lycka till allihopa!

Då är vi i samma ålder och försökt ungefär lika länge samt att min yngsta också är 3 år. Beklagar dina mf förra året.

Nu önskar man ju bara det skulle ta sig och stanna kvar.
  • Stora My
    Lindsey77 skrev 2018-04-05 20:46:12 följande:

Jag mår bra! Fick imorse supersvagt streck på gravtest. Tog två olika test,och båda visade svagt streck. :) Känns inte definitivt förrän strecken ökar i styrka. För mig har de bara minskat efter BIM, eftersom de två graviditeterna avstannat. Inte klokt egentligen, det var bara 4 veckor sedan jag hade blött klart efter senaste missfallet! 

Konstigt nog känner jag mig inte gravid och lycklig, eftersom jag börjat blöda 4-5 dagar efter positivt test de två senaste gångerna. Rekordet är v 4+3. Imorgon är det v 4+0... Långa dagar nu... Bara att hoppas på extrem tur antar jag...

Håller tummarna för dig. Förstår det är svårt tro på det hela.
  • Stora My

Beklagar verkligen.

Jag vågar aldrig testa förrän jag passerat bim och knappt då heller men jag blir ju inte heller gravid. Måste vara hemskt få upp all förhoppning med plusset på stickan och så börja blöda ändå.

Kommer du söka hjälp i och med att det återupprepas?

• Stora My

Jag fick också mensen på morgon eller spottings eller vad det nu var.

Svar på tråden 41 år och hoppas på sladdis