• vargungen

41 år och hoppas på sladdis

Hej! Det var verkligen länge sedan jag skrev här på FL . sist var nog när jag planerade mitt första barn som nu är 10 år. Jag har ett barn på 8 år också. Jag och min man har pratat om att försöka få till en liten sladdis . Är medveten om att det kommer blir svårt och eventuellt inte bli av alls,

men sen vi bestämde oss tänker jag på det hela tiden och hoppas förstås. Någon som är i samma sits eller någon som kan länka till en tråd där jag kan hoppa in?

• Svar på tråden 41 år och hoppas på sladdis
  • mycat81

Hej! Så spännande! Jag hänger i en tråd som heter typ: Fler som planerar en liten sladdis . Kom dit och prata o peppa med oss

Själv är jag snart 37år med en son på snart 10 år och två bonusar på 11 och 14år Tog ut spiralen i januari och går mot försök nr2

• Niiiina

Hej ! Vi har pratat om en sladdis och har nu bestämt oss tar ut spiralen på onsdag. Jag är 34 snart 35 år har 3 tjejer på 16, 11, 8 år. Känns spännande men ändå nervöst att börja om allt, känner ni så?

• malvan

Hej! Vad spännande! Jag är 40 och vill försöka att få andra barn. ÄL kommer nästa vecka och det blir försök N1. Är stressad och orolig. Läst mycket om att det är så svårt att bli gravid vid 40... Så bestämde jag mig att skriva här för att inte känna mig ensam typ.))) Vill verkligen få ett barn till. Lycka till oss alla!

• Jennyjenka

Jag är också 41 och planerar en sladdis. Tog ut spiral i början av januari. Inte fått min mens tillbaka än, och kanske den inte kommer tillbaka innan. Jag håller tummarna för er

• DaniellaCal

Är också 41 (blir 42 iår) och försöker få till en sladdis :)

Fjärde försöket men tog sig inte denna månaden heller. Nya tag i april!

Kul att följas åt!

• Stora My

Jag försöker också på en till, fast egentligen är det ingen sladdis då yngsta bara är 3 år. Själv fyller jag 41 och hoppas det inte är försent. Vi har försökt i över 1.5 år nu. Snart dags för äl. Nu kör vi järnet och hoppas pricka rätt.

• vargungen

Vad roligt att vi är flera"gamlingar" som försöker! Jag fyller 42 i september och tänker just nu att jag åtminstone ska försöka tills dess. Sen kanske jag försöker släppa det.

Hade ägglossning nu i helgen och det var första försöket, spännande!

• Lindsey77

Jag är snart 41 och jobbar på en sladdis. Det går dock inte så bra. Har blivit gravid 2 ggr sen i december, men båda graviditeterna slutade i tidigt missfall. Har fyra barn sen tidigare, och har aldrig haft missfall tidigare. Gissar att det är åldern. :(  Försökt sen augusti 2017. Men kämpar vidare...

• vargungen

Jag blev så glad idag. Jobbar på en förskola och ett av barnen på min avdelning ska få ett syskon till hösten. Jag började fundera över hur gammal hennes mamma är och kollade upp det. Hon är 41, bara några månader yngre än mig. Så det finns hopp!

Svar på tråden 41 år och hoppas på sladdis