• vargungen

41 år och hoppas på sladdis

Hej! Det var verkligen länge sedan jag skrev här på FL . sist var nog när jag planerade mitt första barn som nu är 10 år. Jag har ett barn på 8 år också. Jag och min man har pratat om att försöka få till en liten sladdis . Är medveten om att det kommer blir svårt och eventuellt inte bli av alls,

men sen vi bestämde oss tänker jag på det hela tiden och hoppas förstås. Någon som är i samma sits eller någon som kan länka till en tråd där jag kan hoppa in?

• Svar på tråden 41 år och hoppas på sladdis
  • Femblirsex14
    Lindsey77 skrev 2018-04-07 08:31:46 följande:

Testat med samma test hela veckan. Har varit samma svaga streck sen ÄL +10. Nu ser det verkligen mörkt ut. Jag kommer att börja blöda vilken dag som helst. Vaknade dessutom utan molvärk idag... :(

Näe va tråkigt! Ledsen för din/er skull!!
  • Hemflyttad
    Lindsey77 skrev 2018-04-07 08:31:46 följande:

Testat med samma test hela veckan. Har varit samma svaga streck sen ÄL +10. Nu ser det verkligen mörkt ut. Jag kommer att börja blöda vilken dag som helst. Vaknade dessutom utan molvärk idag... :(

Fy vad tungt. Jag vet hur det känns. Nästan så man hellre testar minus numera för att slippa den där ångesten över att se strecket bli svagare ...

Jag hoppas att det ändå vänder för dig, inte så stor chans kanske, men omöjligt är det nog inte. Finns många variabler i början som påverkan styrkan på strecket. Håller tummarna!
  • Lindsey77

Det tredje missfallet är ett faktum. Följer samma mönster. Fin ägglossning, digitalt visar gravid, missfall i vecka 4+3. Något måste gå väldigt fel när ägget ska fästa ordentligt.

Jag ger inte upp ännu, kämpar vidare...

• Stora My

Beklagar verkligen.

Jag vågar aldrig testa förrän jag passerat bim och knappt då heller men jag blir ju inte heller gravid. Måste vara hemskt få upp all förhoppning med plusset på stickan och så börja blöda ändå.

Kommer du söka hjälp i och med att det återupprepas?

• Hemflyttad
    Lindsey77 skrev 2018-04-09 19:50:37 följande:

Det tredje missfallet är ett faktum. Följer samma mönster. Fin ägglossning, digitalt visar gravid, missfall i vecka 4+3. Något måste gå väldigt fel när ägget ska fästa ordentligt.

Jag ger inte upp ännu, kämpar vidare...

Vad sorgligt, förstår precis hur det känns. Personligen tror jag att det är en kombination av viss överfertilitet och dålig äggkvalitet på grund av åldern. Men vem vet. Det är i alla fall positivt att man blir gravid, gäller "bara" att fånga det där guldägget. Bra att du kämpar vidare, det är säkert bara en tidsfråga!

Jag är på ÄL+7 idag, stimulerad cykel. Dagarna kryper fram... Testar på lördag, räknar med rättvisande svar då.
  • Lejoninna77

Hej! Äntligen en tråd som jag passar in i, jag fyller 41 i augusti, jag och mannen jobbar på barn nr.9, yngsta 14 mån och äldsya 18. Jag går just nu igenom ett mf, testade positivt 6 april, och idag kom den jävla blödningen???? blev även gravid i dec som oxå slutade i ett tidigt mf... Det måste vara åldern!!! Jag har bara haft ett MA tidigare, och fått 8 barn... Trodde de skulle vara enkelt även nu denna gång???? Såg att någon skrev om att förbättra äggkvaliten, går det???

• vargungen

Första försöket sket sig för mig. Fick mens idag. Var ordentligt skengravid för några dagar sen, mådde till och med illa. Köpte ett graviditetstest som visade minus.

Är ledsen för din skull, Lindsey 77, ge inte upp!

Kram

• Hemflyttad
    vargungen skrev 2018-04-13 23:11:24 följande:

Första försöket sket sig för mig. Fick mens idag. Var ordentligt skengravid för några dagar sen, mådde till och med illa. Köpte ett graviditetstest som visade minus.

Tråkigt! Bara att försöka igen då, första försöket hade väl varit för bra för att vara sant...
    Lejoninna77 skrev 2018-04-10 18:25:35 följande:

Hej! Äntligen en tråd som jag passar in i, jag fyller 41 i augusti, jag och mannen jobbar på barn nr.9, yngsta 14 mån och äldsya 18. Jag går just nu igenom ett mf, testade positivt 6 april, och idag kom den jävla blödningen???? blev även gravid i dec som oxå slutade i ett tidigt mf... Det måste vara åldern!!! Jag har bara haft ett MA tidigare, och fått 8 barn... Trodde de skulle vara enkelt även nu denna gång???? Såg att någon skrev om att förbättra äggkvaliten, går det???

Beklagar missfallen. Jag har också fått flera stycken det senaste året. Jag har jobbat stenhårt på att förbättra äggkvaliteten men än så länge har det inte gett något... Men vem vet. Det finns en del som har fått uppmärksamhet i forskningen och som eventuellt kan hjälpa. Du kan googla på ubiquinol (Q10), DHEA, melatonin och inositol. Rekommenderar att man gör så mycket efterforskningar som möjligt själv och bestämmer vad som kan vara lämpligt för en själv. det finns inga enkla svar... Men förhoppningsvis finns det något guldägg kvar, så det viktigaste skulle jag tro är att få till det vid rätt tillfälle varje månad och ha tålamod.

• Stora My

Jag fick också mensen på morgon eller spottings eller vad det nu var.

• Lindsey77
    Hemflyttad skrev 2018-04-10 08:38:57 följande:

Vad sorgligt, förstår precis hur det känns. Personligen tror jag att det är en kombination av viss överfertilitet och dålig äggkvalitet på grund av åldern. Men vem vet. Det är i alla fall positivt att man blir gravid, gäller "bara" att fånga det där guldägget. Bra att du kämpar vidare, det är säkert bara en tidsfråga!

Jag är på ÄL+7 idag, stimulerad cykel. Dagarna kryper fram... Testar på lördag, räknar med rättvisande svar då.

Hur gick det för dig?

Jag tror att jag är superfertil. Alla ägg befruktas oavsett om de är befruktningsdugliga eller inte, och då blir det missfall...
  • Kyllykki

Hej! Jag är också 41 och har precis börjat jobba på nummer två. Jag har velat ha en till länge, men min sambo har inte velat, eller åtmindtone helst väntat ett tag. Nu har han iaf gått med på det, så spiralen åkte ur förrförra veckan och nu går jag och väntar på ägglossning.

• vargungen

Tog nyss ett test. Andra försöket och BIM i morgon. Kan det vara falskt positivt med tanke på min ålder? Känner mig helt skakis nu.

• DaniellaCal
    vargungen skrev 2018-05-10 05:04:06 följande:

Tog nyss ett test. Andra försöket och BIM i morgon. Kan det vara falskt positivt med tanke på min ålder? Känner mig helt skakis nu.

Klart positivt!! Grattis :))
  • Candyjunkie
    vargungen skrev 2018-05-10 05:04:06 följande:

Hur har det gått för dig?!

Är 41 1/2 år och väntar vår trea nu i september bara fem veckor kvar nu. De två äldre är 12 & 6. jag hade inga problem, trots ålder, att bli gravid. Är tydligen väldigt fruktbar, med tre barn som kommit till på första "försöket".
Svar på tråden 41 år och hoppas på sladdis