Inlägg från: Lindsey77 |Visa alla inlägg
  • Lindsey77

41 år och hoppas på sladdis

Jag är snart 41 och jobbar på en sladdis. Det går dock inte så bra. Har blivit gravid 2 ggr sen i december, men båda graviditeterna slutade i tidigt missfall. Har fyra barn sen tidigare, och har aldrig haft missfall tidigare. Gissar att det är åldern. :(  Försökt sen augusti 2017. Men kämpar vidare...

• Lindsey77
    Stora My skrev 2018-04-04 07:52:24 följande:

Tråkigt höra om dina mf. Tyvärr ökar ju missfallsrisken med åren.

Har du testat smörja med progesteronkräm? Det kan hjälpa ägget att fästa och hålla sig kvar. Tydligen har många kvinnor brist på progesteron. Jag smörjer från äl+5 fram till mens. Om mensen inte kommer så ska man smörja fram till v 12.

Att äta E vitamin kan också hjälpa stärka slemhinnan så ägget fäster bättre.

Jag kör med progesteoronkräm och Albyl minor denna månaden. :)
  • Lindsey77
    Stora My skrev 2018-04-04 13:02:51 följande:
    När och hur mycket av album minor tar du? Har också tänkt testa det denna månad.
    Jag började redan i början av cykeln. Därför för att jag råkade googla att immunförsvaret kan vara för bra och stöter ifrån sig ägget. Detta kunde blodförtunnande tydligen hjälpa till med, ville därför börja lite före. Har inga vetenskapliga belägg för detta. Ska ju hjälpa främst mot blodproppar, som kan göra att man får tidigt missfall. Om det nu är orsaken till mina missfall, annars hjälper det ju inte. Är det pga av för gamla ägg (kromosomfel) finns det inte mycket jag kan göra. Har även börjat med progesteoronkräm ÄL +4. Progesteoronbrist kan också vara en orsak. Då har jag i alla fall gjort vad jag kan, sen får jag väl acceptera att jag är för gammal. Men har fortfarande ÄL så hoppas på fler chanser! 

Jag äter 1/3 tablett varje dag. Är på ÄL +12 idag, så jag hoppas INTE få mens de kommande dagarna... Ska sluta med dem om jag får mens. 
  • Lindsey77
    Stora My skrev 2018-04-04 15:48:40 följande:

Så du började cd1?

Såg i någon annan tråd äl+3 så tänkte köra på det. Håller tummarna mensen uteblir.

Cykeldag 7 började jag, kändes inte så bra att äta blodförtunnande när jag blödde...
  • Lindsey77
    Femblirsex14 skrev 2018-04-04 20:58:06 följande:
    Har undrat hur det har gått för dig?! Sist var du mitt uppe i ett mf. Mår du bra nu? Usch jag vet verkligen vilket skit det är och hade inte fixat ett till. Hoppas det tar sig för er snart!!
    Jag mår bra! Fick imorse supersvagt streck på gravtest. Tog två olika test,och båda visade svagt streck. :) Känns inte definitivt förrän strecken ökar i styrka. För mig har de bara minskat efter BIM, eftersom de två graviditeterna avstannat. Inte klokt egentligen, det var bara 4 veckor sedan jag hade blött klart efter senaste missfallet! 

Konstigt nog känner jag mig inte gravid och lycklig, eftersom jag börjat blöda 4-5 dagar efter positivt test de två senaste gångerna. Rekordet är v 4+3. Imorgon är det v 4+0... Långa dagar nu... Bara att hoppas på extrem tur antar jag...
  • Lindsey77

Uppdatering från mig. Strecken var ännu svagare imorse, känns som om det går åt fel håll... igen! Gravid är jag eftersom digitalt visade gravid. Då blir det ingen mens här framöver om jag börjar blöda utan missfall igen...

Ge mig ett mirakel, starkare streck på stickan imorgon...

• Lindsey77

Testat med samma test hela veckan. Har varit samma svaga streck sen ÄL +10. Nu ser det verkligen mörkt ut. Jag kommer att börja blöda vilken dag som helst. Vaknade dessutom utan molvärk idag... :(

• Lindsey77

Det tredje missfallet är ett faktum. Följer samma mönster. Fin ägglossning, digitalt visar gravid, missfall i vecka 4+3. Något måste gå väldigt fel när ägget ska fästa ordentligt.

Jag ger inte upp ännu, kämpar vidare...

• Lindsey77
    Hemflyttad skrev 2018-04-10 08:38:57 följande:

Vad sorgligt, förstår precis hur det känns. Personligen tror jag att det är en kombination av viss överfertilitet och dålig äggkvalitet på grund av åldern. Men vem vet. Det är i alla fall positivt att man blir gravid, gäller "bara" att fånga det där guldägget. Bra att du kämpar vidare, det är säkert bara en tidsfråga!

Jag är på ÄL+7 idag, stimulerad cykel. Dagarna kryper fram... Testar på lördag, räknar med rättvisande svar då.

Hur gick det för dig?

Jag tror att jag är superfertil. Alla ägg befruktas oavsett om de är befruktningsdugliga eller inte, och då blir det missfall...
Svar på tråden 41 år och hoppas på sladdis