LFF skrev 2018-03-06 15:47:06 följande:
Jag har 2x4-åringar så jag vet hur jobbigt det kan vara att ha två plåster på en där inget duger. Räddningen för oss var just att kunna vara ute så mycket som möjligt och att vi hade turen att de höll sig friska på förskolan. Men man märker även idag vilken skillnad det gör när de varit ute mycket och när vi haft innedagar... Det är betydligt grinigare och kortare stubin hos alla inblandade. Har två killar med väldigt mycket energi.
Det har hänt många gånger att man velat sälja minst en på Blocket (senast i helgen) så det är en jäkla tur att de är söta när de sover
Man blir dessutom lite frustrerad när man märker att det bara är mot mamma som denna trots kommer. Men då får man försöka se det som en person jag hörde sa: Barn trotsar mest mot den/de de är absolut tryggast med.
Åh 2 stycken! Då vet du absolut vad man pratar om.
Det blev en positiv och rolig dag till slut ändå. Först gick vi till parken. Gunga och rutschkana lite. Sen hem sova en stund. Därefter mellis och måla/pyssla lite. Sen kom pappa. Så fick lillen hjölpa till att packa lite i kartonger. Sen middag och FaceTime med sin favorit; mormor. Vattenlek i badet. Sova!
Hoppas hoppas dagen imorgon blir lika bra! Och du har rätt i att det gör skillnad att vara ute mkt. Så imorgon beger vi oss ut igen!
Oxh sista du skrev! Spot on!! Mot pappa är han inte alls lika trotsig! Men ja, har också hört det ang tryggheten. Och det låter ju ganska logiskt tycker jag.
Nu dags att sova och samla krafter! Tack återigen <3