• Anonym (Trött)

Blåbär på förskolan, vem ersätter barnets tröja?

Nu har förskolan förstört ännu ett av mitt barns kläder! Tidigare har det blivit fläckar från målarfärg och mat som sen inte gått riktigt bort i tvätten. Jag har varit lite småsur över detta, men de fläckarna har varit så små och svaga att jag inte orkat göra en stor sak av det.

Men idag gick det för långt. Idag skulle de ha ett vasalopp, med blåbärssoppa! Vem kommer på idén att servera blåbär på en förskola ens?! Nu är hennes nya, fina, vita yllekofta helt förstörd. Det är en jättestor blå fläck mitt fram som inte går bort i tvätten (såklart). Jag har så klart sagt till personalen på skarpen att detta är helt oacceptabelt, så jag utgår från att det inte kommer hända igen. Men frågan är om jag kan få någon ersättning från förskolan eller förskolans försäkringsbolag? Vart vänder jag mig då, förskolan i fråga är kommunal

• Svar på tråden Blåbär på förskolan, vem ersätter barnets tröja?
  • Anonym (B)

Jag har inte ens barn och tillochmed jag förstår att barn i den åldern lär sig genom att grisa ner sig, kladda och söla. Sorligt att du som är förälder har noll förståelse över att förskolan är just för att LÄRA SIG och då leker man och kladdar man. Skyll dig själv om du sätter på ungen fina ljusa kläder.

• Anonym (Bill)
    SysterY skrev 2018-02-26 22:59:14 följande:

Du vet att det går barn i förskolan va? De spiller varesig man har med eller utan sugrör.

Synd om spillet..
  • EnAnonumius

Vadå förstörda av lite blåbär?

Hade du varit en kvinna från "gamla tider" innan dessa fina "fläckborttagningsmedel" hade funnits på marknaden så hade du klarat av att ta bort blåbärsfläckar.

Men men dagens kvinnor och män av det moderna samhället vill ju hellre gapa om förstörda plagg.

Här är ett par gammala husmorsknep på att ta bort blåbärsfläckar. Funkar på de flesta material men INTE siden och acetet.

https://www.cleanipedia.com/se/lukt-flackborttagning/att-ta-bort-blabarsflackar-sa-har-gor-du

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Jodå-) skrev 2018-02-26 18:01:50 följande:
    Galltvål tar bort fläcken. Köp begagnade kläder du inte är rädd och och sätt dem på ditt barn på förskolan. Ha andra finkläder hemma. 

Smutsiga barn är lyckliga barn. Och jo, föräldrar kan vara exakt så här tröga. Jag jobbade extra i somras på förskolan som tillhör skolan jag arbetar på. Vissa föräldrar har en massa orimliga krav på förskolan, bla att kläderna inte ska bli smutsiga. 
    Jupp den skall man heller aldrig glömma; galltvål. Har en sådan tvål hemma.
  • EnAnonumius
    Egon den stora skrev 2018-02-26 20:08:31 följande:
    Tur att jag inte jobbar på förskola. Jag hade fått spel på föräldrarna inom en vecka.
    Samma här..
    Ärligt, jag måste berömma min egna son som är förskolepedagog. Jag fattar inte hur han står ut med tanke på vilka typ av föräldrar det finns. 
  • EnAnonumius
    Aikido skrev 2018-02-26 22:43:54 följande:
    Hade jag jobbat på förskolan hade jag krävt TS på ersättning för att barnet slösat med blåbärssoppan och hällt den på kläderna i stället för i munnen.
    Skål

• Anonym (tsss.....)
    Anonym (Trött) skrev 2018-02-26 17:19:58 följande:

Nu har förskolan förstört ännu ett av mitt barns kläder! Tidigare har det blivit fläckar från målarfärg och mat som sen inte gått riktigt bort i tvätten. Jag har varit lite småsur över detta, men de fläckarna har varit så små och svaga att jag inte orkat göra en stor sak av det.

Men idag gick det för långt. Idag skulle de ha ett vasalopp, med blåbärssoppa! Vem kommer på idén att servera blåbär på en förskola ens?! Nu är hennes nya, fina, vita yllekofta helt förstörd. Det är en jättestor blå fläck mitt fram som inte går bort i tvätten (såklart). Jag har så klart sagt till personalen på skarpen att detta är helt oacceptabelt, så jag utgår från att det inte kommer hända igen. Men frågan är om jag kan få någon ersättning från förskolan eller förskolans försäkringsbolag? Vart vänder jag mig då, förskolan i fråga är kommunal

ursäkta men är du helt dum i huvudet?
    ett barn som spiller på sig är NORMALT
  • Anonym (duh)
    Anonym (Bill) skrev 2018-02-26 21:15:49 följande:
    Finns att köpa med sugrör..mindre spill då..?
    Förskolebarn brukar inte ha några problem att spilla ens genom en bakvänd envägsventil.
  • Anonym (mor)
    Anonym (K) skrev 2018-02-26 22:50:35 följande:

Uppenbar trolltråd.

Eller hur! Klär lillan i vit yllekofta till förskolan och gnäller över fläckar......!
  • Tveksamt

Du köper kläder åt ditt barn. Oavsett situation är det ditt ansvar att förse barnet med för ändamålet lämpliga kläder. Är det förskola betyder det sannolikt kläder som tål lek, stoj, matfläckar och annat som kan uppkomna när barn leker inne och ute, deltar i de aktiviteter som förskolan ordnar.

Enkelt.

Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
Svar på tråden Blåbär på förskolan, vem ersätter barnets tröja?