• Anonym (Trött)

Blåbär på förskolan, vem ersätter barnets tröja?

Nu har förskolan förstört ännu ett av mitt barns kläder! Tidigare har det blivit fläckar från målarfärg och mat som sen inte gått riktigt bort i tvätten. Jag har varit lite småsur över detta, men de fläckarna har varit så små och svaga att jag inte orkat göra en stor sak av det.

Men idag gick det för långt. Idag skulle de ha ett vasalopp, med blåbärssoppa! Vem kommer på idén att servera blåbär på en förskola ens?! Nu är hennes nya, fina, vita yllekofta helt förstörd. Det är en jättestor blå fläck mitt fram som inte går bort i tvätten (såklart). Jag har så klart sagt till personalen på skarpen att detta är helt oacceptabelt, så jag utgår från att det inte kommer hända igen. Men frågan är om jag kan få någon ersättning från förskolan eller förskolans försäkringsbolag? Vart vänder jag mig då, förskolan i fråga är kommunal

• Svar på tråden Blåbär på förskolan, vem ersätter barnets tröja?
  • Anonym (My)

Barn spiller och grisar ner sig. Ta på kläder du inte är rädd om att ha på sig på förskolan. Och vit tröja hur tänkte du där?

• modsey

Lugn och andas. Och ha inte såna kläder på dagis du är så rädd om !

• LittleSunshine84

Haha! Jag gjorde misstaget att sätta på min son en vit tröja från Mini Rodini första veckan på förskolan. Den kom hem fläckig, fläckar som inte gick bort! Men det var min läxa :) jag tänkte bara att den var så söt med sin groda på och då sonen kallas grodan så tyckte jag att det var lite fiffigt. My bad! :)

• Anonym (F)

Alltså ärligt talat. Sån pressad situation som det är i förskolorna nuförtiden, ska man dessutom se till att hålla deras nya fina kläder rena också?! Aldrig i livet. Jag arbetar på en förskola i en grupp med 18 1-2-åringar. De leker i leran, målar med färg och äter blåbär utan haklapp eftersom vi inte har haklappstvång. Blåbär är nyttigt! Sätt på ditt barn oömma, äldre, begagnade lekkläder på förskolan. Finns på loppis för 10kr tröjan.

• Anonym (O)

Jag köpte en ny ljusrosa tröja som mitt barn hade för första gången idag. Han kom hem med tomatfläckar på hela tröjan.

Inte oväntat alls. Jag köpte den för att han älskade tröjan och så klart han får använda den.

Går fläckarna inte bort får han ha den med fläckar på. Han är ett barn, de spiller på sina kläder.

• Anonym (Ava)

Haha! På våra barns förskola finns det en lapp uppsatt som förklarar att barnen kan komma hem med fläckiga kläder från mat och lek, och att vi inte ska bli arga på varken barn eller förskollärare. Alltid undrat varför lappen ens finns där och vilket nöt till förälder som skulle bli upprörd över att barnen kommer hem med fläckar på kläderna. Och vem klär på ungarna vita finkläder på förskolan?! Tror ts är en sådan som gillar att bli arg och gnälla på saker och (medvetet eller omedvetet) försätter sig i situationer som får blodet att koka.

• ankans

Bästa sättet att få bort blåbärsfläckar är att doppa fläcken i kokande vatten. Funkar otroligt bra! Testa!

• Anonym (Tess)

Hur kan man tycka att det är en bra idé att låta sitt barn ha på sig VITT på förskolan? Är väl självklart att kläderna kan få fläckar eller förstöras. Är bara att bita ihop och acceptera situationen.

• Egon den stora

Tur att jag inte jobbar på förskola. Jag hade fått spel på föräldrarna inom en vecka.

• Anonym (T)
    Egon den stora skrev 2018-02-26 20:08:31 följande:

Tur att jag inte jobbar på förskola. Jag hade fått spel på föräldrarna inom en vecka.

Eller hur!
Svar på tråden Blåbär på förskolan, vem ersätter barnets tröja?