• kolabönan73

Vi som gör äd 2018!

Anonym (ÄD2018) skrev 2018-06-27 07:08:59 följande:

Hur har det gått kolabönan? Själv började jag blöda igår så det vore trevligt att höra positiva resultat från andra håll :)

Åh, vad tråkigt! 
    Jag tog ett test nu på morgonen, en dag för tidigt, och det visade Gravid vecka 2-3! Hoppas att det "håller" nu.....
  • kolabönan73
    UndrandeSökare skrev 2018-06-27 07:23:43 följande:
    Hur har det gått för dig? Vi är flera som är nyfikna och hoppas få höra glada nyheter om plus
    Testade i morse, en dag för tidigt. Det visade gravid vecka 2-3! Känns overkligt....
  • kolabönan73

Hej alla kunniga! 
    Vad härligt att det är fler som tänker på en! 

Jag testade positivt i morse! Nu ska jag ta ett blodprov för att mäta HCB. Hur gör jag det? Hos vårdcentralen? Eller hos läkaren jag har gått och gjort ultraljud hos?

• kolabönan73
    UndrandeSökare skrev 2018-06-27 09:09:47 följande:
    Grattis till plus !

Hcgblodprov tar du smidigast genom att gå in på www.werlabs.se klicka i vilka prover du vill ta, ange rabattkoden "LCHF", välj labbet du vill ta provet hos och betala via hemsidan.

Sen tidigast nästa vardag går du till labbet du valde, visar idkort och tar provet. Sen får du sms när provsvaret ät klart.

Du loggar in på sidan och läser provsvaret direkt på skärmen. Jättesmidigt !

Hcg 5 och över det betyder gravid men bör vara minst 50-100 i startvärde för att det ska gå vägen. 

Kolla på werlabs.se eller Blodkollen.se (2 olika firmor) under provtagningsorter så ser du vilka adresser och tider som gäller. De flesta har dropp-in men hos några får du boka tid.
    Tusen tack! Nu har jag bokat, ska ta blodprov i morgon. 
    Men är det så att man kan vara gravid på teststickan, men ändå inte? Och det ser man först när man tar blodprov?
  • kolabönan73
    UndrandeSökare skrev 2018-06-27 09:53:21 följande:

Kolabönan- I värsta fall kan ett urintest vara felaktigt.

Men hcgprov visar inte fel. Det kan ju vara så att en urinsticka visar 2 streck men sen tar man blodhcg och det visar tex hcg 8. Det innebär gravid men för lågt hcg, då brukar det bli missfall tyvärr. Minst 50-100 eller över det i startvärde brukar det behövas för att det ska gå bra.

Men nu hoppas vi att du får höga fina siffror på ditt prov !

Lycka till med blodprov imorgon !

Tack för svar! 

Okej, då förstår jag. Hoppas att mitt test inte visar fel då... Jag tog ett Clearblue med veckoindikator som visade Gravid v. 2-3. 
  • kolabönan73
    UndrandeSökare skrev 2018-06-27 10:50:10 följande:
    Ok, det låter jättebra ! Av gravidurinstickorna litar jag mest på Clearblue med veckoindikator.

Däremot litar jag inte så mycket på de med otydliga streck man aka tyda, man blir ju galen på dem. En tjej sa till mig att Testlagrets billiga gravidstickor kunde visa falskt positivt så dem passar jag mig för.

Satte du in 1 eller 2 embryon? 3-dagars eller 5-dagars ?

Stort lycka till imorgon ! Om du tar provet på ett Werlabs med eget labb i samma stad så bör du få provsvaret samma dag. Tar du provet på ett Werlabs som ej har labb i samma stad utan måste skicka blodet så får du provsvaret dagen efteråt.
    Vi satte in ett embryo, i Danmark sätter de bara in ett vid ÄD. Ett 3-dagars tror jag att det var.. 
    Hoppas på snabbt svar på blodprov! Puh! 
  • kolabönan73
    UndrandeSökare skrev 2018-06-27 10:57:55 följande:

Då blir det jättespännande allihop på fredag ! Lovsan ska på ultraljud, och Kolabönan och Flowerpower har förhoppningsvis fått sina hcgbesked på fredag !

Vi håller tummarna allihop för glada besked ! 

UndrandeSökare skrev 2018-06-27 10:57:55 följande:

Då blir det jättespännande allihop på fredag ! Lovsan ska på ultraljud, och Kolabönan och Flowerpower har förhoppningsvis fått sina hcgbesked på fredag !

Vi håller tummarna allihop för glada besked !

Så roligt!! Känns härligt med lite stöd härifrån. Lovar att uppdatera Skrattande
  • kolabönan73
    Swoosh skrev 2018-06-27 12:19:54 följande:
    Urintestet visar inte fel om det är positivt! Grattis!!!
    Tack snälla!! 
  • kolabönan73
    UndrandeSökare skrev 2018-06-29 08:19:51 följande:

Flowerpower och Kolabönan - Har ni fått några sms från Werlabs ? Vi är nyfikna här...

Kom ihåg att allt över 100 är jättebra !

Lovsan -Vi håller tummarna för hjärtslag !

Spännande dag idag !!!

Inte hört något ännu... Pust!!!!

Har lite på programmet som tur är. Bra att inre ha för mycket tid att grubbla...
  • kolabönan73

Okej, nu kom svaret. 320 IE/L. Det är väl bra?!

Måste man fylla i en massa detaljer om sin hälsa och sånt för att få resultatet korrekt bedömt, eller räcker det med den siffran?

• kolabönan73

Måste man fylla i en massa detaljer om sin hälsa och sånt för att få resultatet korrekt bedömt, eller räcker det med den siffran?

• kolabönan73

• kolabönan73

• kolabönan73

Kliniken skriver att det ser bra ut, och att jag ska göra ett ultraljud runt den 15/7. Ingenting om att jag ska ta fler blodprov....

• kolabönan73
    Lovsan skrev 2018-06-29 19:16:27 följande:

Vi har fått se hjärtslag! Så mäktigt och ofattbart. Har varit så inställd de senaste dagarna på att där inte skulle finnas något. Men på sekunden läkaren påbörjade ultraljudet kunde vi se att det var något där och att det flimrade på en viss punkt - det lilla hjärtat. 8,9 mm lång(kort) är den lilla och inom spannet för vad som är normalt. Allt såg bra ut och vi är så glada och lättade för stunden. Nästa ultraljud kommer äga rum om 3 veckor, vi blev erbjudna det för att lugna oss ytterligare.

Vi både filmade lite och tog en bild idag:

Stort grattis, vad härligt med hjärtljud! 
  • kolabönan73

Ultraljud!
    Får man göra det på MVC? (har ju varit i Danmark p.g.a. att jag är för gammal...)
    Eller ska jag göra det privat? Har en läkare som är toppen, men det kostar 900kr för varje ultraljud, så om jag får så går jag hellre till MVC.

• kolabönan73
    UndrandeSökare skrev 2018-06-29 20:33:51 följande:
    Vul (vaginalt ultraljud) i tidig graviditet kan du göra på Kvinnokliniken på närmaste sjukhus. Det brukar jag göra. MVC brukar inte ställa upp föränn det är dags för KUB runt v. 12.
    Okej, tack! Det ska jag kolla upp.
  • kolabönan73
    Flowerpower skrev 2018-06-30 06:19:42 följande:

God morgon! Jag fick SMS mitt i natten och det visar att HCG ligger på 379 E/L Hjärta

Grattis, vad härligt!
    Jag fick också ett sms från Werlabs med mer information, det kom klockan två i natt...
  • kolabönan73

Idag har vi varit på ultraljud!
    Fostret är 7,3 mm och hjärtat tickade fint! Vecka 6 plus fyra enligt mätningen Skrattande

• kolabönan73
    Lovsan skrev 2018-07-01 15:17:41 följande:
    Tack för informationen :) Hade inskrivning samtidigt som vi gjorde vul. Så allt det är klart och vi har nu en planering för kommande besök, inkl. KUB. Funderar på att även göra NIPT, men isf efter KUB. Valde MVC med omsorg och hittills verkar de väldigt bra.
    Hej!
    Hur valde du MVC? Är det något speciellt man ska kolla efter tycker du? 
    Jag tänkte kanske bara gå till vårdcentralen där jag är skriven, men jag kanske ska forska lite först...
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!