Vi som gör äd 2018!
Hej!
Vi ska nu sätta igång med äd i vår, finns det någon som vill följas åt?
Var gör ni era ÄD någonstans? Har ni öppen eller anonym donator? Varför?
Hoppas ni vill dela med er av funderingar!
Hej!
Vi ska nu sätta igång med äd i vår, finns det någon som vill följas åt?
Hej på er!
hoppar in här för att följa er då även jag efter flertalet misslyckade IVF har börjat ta tag i det här med ÄD. Hur valde ni klinik? Det känns som en djungel Någon med erfarenheter av olika klinikers inställning till immunbehandling?
Är lite extra intresserad av dina erfarenheter "Kolabönan" då jag funderar på VitaNova. Var hos dem och gjorde immuntester för ett år sedan och har precis gjort en förfrågan ang ÄD till dem. Hur lång är deras väntetid och varför valde du dem?
Hej igen alla!
Nu har vi stått på väntelistan i två månader, och det finns en donator till oss! Vi är inte synkade i våra cykler, så de kommer att befrukta äggen och frysa in dem, och sedan åker jag ner när jag har ägglossning, tror jag.... Ska äta Progynol från mensdag 2.
Det känns väldigt spännande att det rör på sig nu.
Vi går hos Vitanova i Köpenhamn.
Någon som är i samma läge?
Hej alla igen!
Nu börjar det dra ihop sig! På torsdag åker jag till Vitanova i Köpenhamn för insättning.
Undrar på vilken dag sedan man tar grav-test? Det är ju midsommar och semester som kommer nu, och det vore skönt att veta var man är i processen då.
Något annat man ska tänka på när man ruvar...?
Kolabönan - Håller med om att Lutinus är rinnigt och kladdigt, Byt till Utrogestan istället, det är små runda bollar, mycket mindre än Lutinus och kladdar inte.
Utrogestan finns som 200mg och 100mg, kan tas oralt eller vaginalt. Men man kan bli lite yr om man tar det oralt.
Finns inte i Sverige, men i de flesta länder utomlands som tex Tyskland, Lettland, Spanien, Grekland. I Spanien och Grekland vet jag att de säljs receptfritt på Apoteken.
Så kolla med din klinik om de kan skicka till dig med posten. Annars kanske du har nån kompis som ska till Spanien eller Grekland på semester snart som kan handla åt dig ?