LLW skrev 2019-03-11 08:24:19 följande:
Har känt precis som du under mina två behandlingar. Misslyckad och ledsen för att det gått såhär långt. Sån jävla sorg för att jag var tvungen att hamna här. Varför kunde jag inte fått vara en av dom ?normala? människorna som blev gravida naturligt och aldrig behövde lära mig om ivf och allt vad det innebär?
Försökt mota bort de tankarna med att vara jävligt tacksam för den hjälp vi får här i Sverige. Det är inte många andra länder där de hjälper till lika mycket som här. Så ska jag nu vara barnlös är det ju ett bra land att vara det i typ.
Men det är just det där med att inte veta om man gör allt och tar alla sprutor förgäves som är tuffast. Att aldrig veta vad man kommer få för utgång. Men när allt kommer omkring så kommer vi ju fortsätta tills vi når målet. Hur jävla vidriga sprutorna och äggplock och allt runt om än är, så tar vi oss igenom det för att priset är så mycket större än smärtan på vägen dit. Jag tänker vara en av dom som lyckas. Så är det bara.
Hoppas att du finner lite styrka och kan släppa en del av sorgen, den är så tung att bära på <3
LLW skrev 2019-03-11 16:24:14 följande:
Fick nyss veta att min bästa vän är gravid igen. Så nu är mina tre allra bästa vänner gravida samt att mannens bästa vän ska ha barn. Orkar för i helvete inte. Känner mig omringad. Så jävla trött på alla gravidbesked, känns som ett slag i ansiktet varje gång. Har försökt distansera mig till hela barnlösheten på sistone men det går ju inte när det ploppar upp nya graviditeter hela tiden... så jävla less.
Ja, sorgen är fan så jäkla tung? Du sätter verkligen ord på mina känslor. Misslyckande och sorg utan någon garanti. Fy fan...
Usch och blä för ovälkomna graviditetsbesked!! Har fortfarande inte träffat min sambos bästa vän och hans gravida flickvän då jag är så missunnsam till deras lycka. När de blir föräldrar så har de knappt ens känt till varandra i 1,5 år. Men visst, kul för dem osv osv
Det är okej att inte vara glad! Det är okej att inte heller vilja träffa dem!