• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • LillaAw
    Lillatjejen1992 skrev 2018-04-30 14:05:07 följande:

Har inte heller fått göra spolning och har gått hos läkare sedan september.. Trodde att det var standard men tydligen inte :/

Jag tror inte spolningen ingår i alla utredningar. De frågar om ens bakgrund om man haft infektioner/klamydia etc eller opererats i mage. Det är högst otroligt att det är stopp i båda äggledare om man inte har någon bakgrund med infektioner etc sa min läkare på Sophiahemmet :) skulle gärna struntat i min spolning för de kändes onödigt och va sjukt smärtsamt.
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-04-30 14:18:37 följande:

Jag tror inte spolningen ingår i alla utredningar. De frågar om ens bakgrund om man haft infektioner/klamydia etc eller opererats i mage. Det är högst otroligt att det är stopp i båda äggledare om man inte har någon bakgrund med infektioner etc sa min läkare på Sophiahemmet :) skulle gärna struntat i min spolning för de kändes onödigt och va sjukt smärtsamt.

Hmm okej! Man kanske får lita på det då. Min läkare sa i princip samma sak. Hur går det för er? När ska ni börja?
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2018-04-30 14:36:18 följande:

Hmm okej! Man kanske får lita på det då. Min läkare sa i princip samma sak. Hur går det för er? När ska ni börja?

Ja känn efter hur de känns :) vi börjar tisdag nästa vecka på Carl von Linnékliniken. Får se hur det blir men känns spännande :) kram och lycka till!
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-04-30 15:49:03 följande:

Ja känn efter hur de känns :) vi börjar tisdag nästa vecka på Carl von Linnékliniken. Får se hur det blir men känns spännande :) kram och lycka till!

Å skönt att komma igång! Vår klinik rekommenderade oss den oxå! Verkar gå hyfsat snabbt att sätta igång osv. Men blir väl efter sommaren då. Har du berättat för din chef? Minns inte om du sagt det :p
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2018-04-30 17:24:33 följande:

Å skönt att komma igång! Vår klinik rekommenderade oss den oxå! Verkar gå hyfsat snabbt att sätta igång osv. Men blir väl efter sommaren då. Har du berättat för din chef? Minns inte om du sagt det :p

Ja vi kollade vilka som hade fått bäst resultat och de var i topp, tom bättre resultat än Sophiahemmet. Sen va många nöjda där och min man jobbar i Uppsala så blir inte jätteomständigt att ta sig. Jag har berättat för min chef och hon va stöttande så det känns bra :) ska ha mens dagen efter besöket så hoppas att ta ett positivt gravtest samma dag vi ska dit så vi slipper ivf men den chansen känns rätt liten hehe. Är på äl+5 idag. Kram!
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-04-30 18:07:22 följande:

Ja vi kollade vilka som hade fått bäst resultat och de var i topp, tom bättre resultat än Sophiahemmet. Sen va många nöjda där och min man jobbar i Uppsala så blir inte jätteomständigt att ta sig. Jag har berättat för min chef och hon va stöttande så det känns bra :) ska ha mens dagen efter besöket så hoppas att ta ett positivt gravtest samma dag vi ska dit så vi slipper ivf men den chansen känns rätt liten hehe. Är på äl+5 idag. Kram!

Ja man hör ju faktiskt historier där sånt händer! Plussa dan innan ivf typ. Vore ju guld!! Ka va skönt. Kommer vi oxå så långt känns d givet att berätta! Så slipper dom undra varför man e borta osv. Själv har ja äl typ nu. Låg idag och i förrgår. Inget hetsligg dock utan för att vi ville. Min sambo vet inte ens om att äl är... trevlig valborg på dig!!
  • Lenaia

Och nu imorse kom mensen och vi säger hejdå till försök nr 13..... Tyckte ändå att allt kändes annorlunda denna gången men var väl önsketänkande....

Om två månader ska jag ringa Sahlgrenska och kolla av kön då har vår remiss varit inne i tre månader och vårdgarantin bör väl gå in då??

• Hedblomster

Har haft älvärk i typ tre dagar och hade positivt ältest igår. Ska börja med progesterall så fort testen är negativa igen, har aldrig testat det förut och vill inte råka börja för tidigt! Har haft sex varannan dag ett tag och det borde väl räcka... Skönt att ägglossningen kom i tid för om mindre än en vecka gör sambon spermaprov och då får han ha utlösning på 3-5 dagar innan haha... Känner att jag tappat gnistan lite. Är helt säker på att det inte kommer bli något barn på naturlig väg men man måste ju försöka iaf... ingen skulle bli gladare än jag om jag har fel dock.

Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Långväntanefterdig
    Lenaia skrev 2018-05-01 10:38:36 följande:

Och nu imorse kom mensen och vi säger hejdå till försök nr 13..... Tyckte ändå att allt kändes annorlunda denna gången men var väl önsketänkande....

Om två månader ska jag ringa Sahlgrenska och kolla av kön då har vår remiss varit inne i tre månader och vårdgarantin bör väl gå in då??

Skickade ni egenremiss eller skickade läkaren? Jag skickade en egenremiss förra veckan och undrar när jag får svar på remissen. Vi gjorde utredning privat och väntar nu 6 veckor på provsvar på killens kromosomprov. Så ville skicka in själv så sparar jag tid..dom ska ju skriva en tid till er som svar på remissenm och om dom inte kan erbjuda en tid inom 3 månader så skall dom erbjuda vård på annat håll.
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-05-01 11:13:50 följande:

Har haft älvärk i typ tre dagar och hade positivt ältest igår. Ska börja med progesterall så fort testen är negativa igen, har aldrig testat det förut och vill inte råka börja för tidigt! Har haft sex varannan dag ett tag och det borde väl räcka... Skönt att ägglossningen kom i tid för om mindre än en vecka gör sambon spermaprov och då får han ha utlösning på 3-5 dagar innan haha... Känner att jag tappat gnistan lite. Är helt säker på att det inte kommer bli något barn på naturlig väg men man måste ju försöka iaf... ingen skulle bli gladare än jag om jag har fel dock.

Då ligger vi väldigt lika. Struntade i test men kände av älvärk igår och det stämmer även med vad gyn sa. Har haft sex i lördags och igår. Försöker idag med. Min kille ska oxå lämna prov nästa vecka. Hoppas på turmånad för oss. Har tyckt att uttrycket ?hoppet är det sista som överger en? är lite klyschigt men i denna cirkusen så stämmer det jävligt bra!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år