• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Lillatjejen1992
    XAHHA92 skrev 2018-04-28 20:38:07 följande:

Japp, allt är precis som det brukar :( Vi får invänta ivf helt enkelt

1miljon kramar till dig <3 Hoppades så att det skulle vara din tur!
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-04-28 19:45:03 följande:

Fan också, spottings....... Den här månaden också körd! Nu har vi försökt exakt två år

Urs så trist :( här vankas det ägglossningstider men har inget hopp alls denna månad..
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-04-29 01:01:57 följande:

Urs så trist :( här vankas det ägglossningstider men har inget hopp alls denna månad..

Jag hoppas för din skull! Har också ÄL snart men eftersom jag ska göra spolning på onsdag får vi inte ha sex innan dess.. så bara hoppas att ÄL kommer dagen efter spolningen så man hinner med en gång iallafall :/ läst så mycket om alla som blivit gravida efter spolning men vet att det inte finns några vetenskapliga bevis för det. Ett fåfängt hopp hänger kvar iallafall. Tänk om..
  • Jooosen

Fan vill oxå göra spolning! Man ska aldrig googla btw. Googlade på vår gyn som vi hade. Sjukt vad dåliga betyg han fått från folk :(. Men ska försöka se det från min vinkel o inte påverkas av deras uttalanden... :/

• Lillatjejen1992
    Jooosen skrev 2018-04-29 15:38:19 följande:

Fan vill oxå göra spolning! Man ska aldrig googla btw. Googlade på vår gyn som vi hade. Sjukt vad dåliga betyg han fått från folk :(. Men ska försöka se det från min vinkel o inte påverkas av deras uttalanden... :/

Ni kan ju byta klinik för utredning .. Stockholm har ju väldigt många bra att välja på som är med landstingtaxa.
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Jooosen
    Lillatjejen1992 skrev 2018-04-29 19:40:19 följande:

Ni kan ju byta klinik för utredning .. Stockholm har ju väldigt många bra att välja på som är med landstingtaxa.

Aa sant... vet du nån som du hört är bra? Får ge det lite tid till så får vi se hur d artar sig..
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-04-29 15:38:19 följande:

Så himla konstigt att ni inte blev erbjudna att göra det! Trodde att det var standard att göra i ett första skede..

Haha nej sant, man ska inte googla. Men det är ungefär lika lätt att låta bli det som att låta bli att testa tidigt :P
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-04-29 21:48:40 följande:

Så himla konstigt att ni inte blev erbjudna att göra det! Trodde att det var standard att göra i ett första skede..

Haha nej sant, man ska inte googla. Men det är ungefär lika lätt att låta bli det som att låta bli att testa tidigt :P

Ja enligt många så verkar inget gjort det hos honom... :/ .. haha ja vet!! Man är inte smartare än så :p
  • Lillatjejen1992
    Jooosen skrev 2018-04-29 20:49:35 följande:

Aa sant... vet du nån som du hört är bra? Får ge det lite tid till så får vi se hur d artar sig..

Sophiahemmet ska ju vara absolut bäst. Lite längre väntetid men tror helt ärligt det är värt det. Vi ska byta dit efter flera rekommendationer.
  • Lillatjejen1992
    LLW skrev 2018-04-29 21:48:40 följande:

Har inte heller fått göra spolning och har gått hos läkare sedan september.. Trodde att det var standard men tydligen inte :/
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år