Jooosen skrev 2018-04-17 22:40:47 följande:
Välkommen. Samma här! Första dagen på
Mensen blöder jag extremt mycket. Blöder igenom tampong osv. För att sedan dag 2 märka att mensen typ är slut. Så blöder jätte mkt dag 1 sedan typ nada dag 2-3 sen är mensen slut.. och oxå rätt ont! Undrar vad d beror på. Kom efter p piller stop!
Tack! För mig håller mensen i sig i typ 5 dagar.. 2 dagar extremt, 2 "lagom" för att sen sina ut. Undrar också varför det kom efter man slutat med preventivmedel? De första två månaderna tänkte jag att de kanske var för att mensen "kom igång" då jag inte hade någon mens under de 4 år jag hade spiralen men efter såhär lång tid känns det inte normalt eller vad man ska säga...
Läkaren på VC svarade "men du kan ändå jobba"... vet inte om jag anser att jag kan jobba om jag måste gå iväg och sätta mig bara för att jag är där.. jobbar på lager så ett väldigt fysiskt ansträngande jobb så om jag behöver gå iväg så kan jag ju inte jobba även om jag inte går hem från jobbet (om det låter logiskt).
I dec var jag i Thailand i 5v. Innan vi åkte sa vi att vi trodde jag skulle bli gravid under semestern. På resan var mensen 1v sen. Sa inget till min sambo då jag ville avvakta men han kommenterade det själv sen och frågade om jag inte borde ha mens. Förhoppningarna var såklart skyhöga men sen kom mensen.. och den kom med råge. Blödde igenom både tampong OCH binda. Var tvungen att ha båda. Vaknade en morgon och blödit igenom trosorna och när jag reste mig kände jag hur det bara rann ur mig så jag fick springa på toa. Kan det ha varit något som satt sig men slutat i MF? Tänkte inte så mycket på det då mer än att de va extremt men nu på senare tid så har tanken slått mig...