Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Hoppar in i tråden.. helt ny som medlem i familjeliv men läst i trådar bakom skärmen.
Tog ut spiral juni - 17 och inte fokuserat så mycket på äl och bim då jag trodde det skulle lösa sig själv och vi har regelbundet sex, men nu står vi här mer än 10 månader senare utan varken bebis eller graviditet och hjärtat värker efter en liten :(. Nu har vi köpt äl-test och börjat logga i FLO - appen för och se om man kan ha mer tur nu när man håller mer koll på det...
Sen jag tog ut spiralen har jag haft extrema problem med mensen, vilket jag inte haft förr. Smärtor från helvete som strålar ner i benen. De första 2 dagarna är mensen så riklig att jag behöver byta tampong 1 gång i timmen, kan behöva gå iväg och sätta mig på jobbet för jag inte kan stå upp ens av smärtorna. Blir så kass i magen (ursäkta TMI), så vet en dag innan mensen kommer enbart över hur mycket jag måste springa på toa.. har aldrig haft det så tidigare vid mens sen efter spiralen och då fick jag mens när jag var 10 och är idag 26 år (sambo 30 år).
Var på VC för en vecka sen angående bland annat detta och även att vi ej blivit gravida än. De sa att det är 1 år för utredning men att de skulle ta prover för att undersöka vad vi kan göra "så länge" tills vi uppnått 1 år. Fick lämna blodprov och klamydiaprov (??? Tyckte de va lite konstigt när man haft samma partner i flera år). Kontaktade just VC då det stod hos gynekologen i min kommun (utanför göteborg) att de var via de man skulle få remiss för att komma dit. Men efter att läst en del på FL undrar jag om de va fel väg och gå och om jag kanske borde försökt ringa och få tid hos antingen gynekolog eller barnmorska ändå?
Längtar så mycket efter att få bli mamma!