• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

LLW skrev 2018-09-26 10:51:01 följande:

Ska ta 137.5 av gonal! Börjar på fredag och sen på torsdag nästa vecka ska vi på ultraljud för att kolla hur det gått och ev justera dosen! Hur mycket ska du ta?

Okej! Jag ska ta 150 de tre första dagarna sedan två dagar med 125. Femte dagen lägger jag till stopsprutan på 0,25. Sjätte dagen första ultraljudet. Så mycket siffror haha. Könner mig redan lite borta...
    Oförklarligt barnlös. Börjar snart med första ivf försöket!
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-09-27 10:32:41 följande:

Hahaha ja det är verkligen mycket! Känns bra ändå att vara igång, men nu vill jag bara hoppa tills vi vet om/hur många ägg man kan få ut. Sjukt orolig för att man inte får några. Denna ovisshet är värst.

Ja vet samma här!! Tänker du positivt? Jag försöker men hela tiden vill man skydda sig. Ja tänker nästan tankar som att ivf inte kommer funka. Sjukt men sant.. mär var din första sprutdag? Idag?
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-09-27 18:41:02 följande:

Ibland, när tankarna skenar iväg kan jag typ fantisera om att vi lyckas på första försöket och att allt går vägen. Men försöker hålla dom borta för det gör fan bara ont. Bäst att kanske inte förvänta sig något. Iallafall inte första som många säger är testomgången..! Men jag har nog inte tänkt på att ivf inte kommer funka, så kanske är rätt optimistisk? Eller kanske bara har skygglapparna på..

Imorgon är första dagen! Tänkte ta sprutan 21. Är det dags för mens snart för dig?

Shit va spännande!! Ja jag tänker oxå typ 21 eller 22! Ja ska börja tänka som du för annars blir denna resa inte så ?kul? kanske... min mens är beräknad lördag och sprutdag1 är på söndag. Mensen kommer nog som vAnligt känner jag ;/
  • Jooosen

Mensvärk från hell vid 06!! Men gick över. Ingen mens än. Men nu vill jag att den ska komma! Så blir nog idag eller imorn!

• Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-09-28 12:26:11 följande:

Å jag minns när jag väntade på mensen , 4 dagar sent kom den å det var på dagen att jag hann börja innan sommarstängt haha... Ja den enda gången man längtar efter mens. Jag hoppas den kommer för dig så du får sätta igång. Jag fick idag ett så glädjande besked, en vän som fått barn genom ivf blev spontant gravid utan ivf nu!! Ger en hopp inför framtiden. En sak i taget men ändå , fantastiskt!

Ja men precis!! Åå det ger en ju hopp. Fick mens nyss. Men kommer inte fram i telefonen till sjukhuset, de har inga fler tider. Ska prova akutnumret tänker jag... så typiskt!!
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-09-28 13:16:55 följande:

Men du kan köra igång ändå va och ringa dom på måndag om du inte kommer fram?? Du måste väl inte vänta på ok från dom för att börja?

Precis. Men kom fram tillslut. Börjar imorn. En dag efter dig! Hur känns allt idag?
  • Jooosen
    Lillatjejen1992 skrev 2018-10-02 21:33:23 följande:

Vill önska alla i gruppen lycka till. Jag och sambon har nu valt att separera 3

:(. Jävla barnlöshet. Den tar verkligen knäcken.. kram
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Jooosen
    saijda skrev 2018-10-05 10:04:01 följande:

Vad tror ni om detta? Finns det en chans till ett pluss <3

Kan inget om temp då jag aldrig tempat. Men det lilla jag vet så ser det där bra ut ju!! Mär skulle mensen komma?
  • Jooosen
    saijda skrev 2018-10-05 10:11:26 följande:

Jag tycker också det.. men vågar inte tro att man äntligen är gravid igen (fick ju missfall i januari :/ )

Enligt flo så är jag två dagar sen med mensen. Men enligt fertilityfriend (som bilden är tagen ifrån) så är BIM imorgon :0

Ser lovande ut på kurvan! När ska du testa??
  • Jooosen

Äggplock redan måndag. Shit va nervig jag är!!!!

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år