• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hedblomster skrev 2018-11-07 13:41:37 följande:

Det här året är officiellt det värsta i mitt liv... Inte gravid, inte ivf och igår fick vi akut avliva vår älskade, älskade katt. Sambon fick nog en känsla av att livet är kort efter och att han behöver något att se fram emot så han sa att nu skiter vi i att vänta och bara betalar för 3 behandlingar privat. Vi skiter i renoveringen, det kan vi ta sen. Jag frågade om han var säker och det var han sa han. Men tyvärr kan jag inte glädjas åt det nu när jag sörjer... Det känns inte som prio 1 längre. Är hemma från jobbet och bara gråter samtidigt som jag ser hur högen med jobb samlas på mitt skrivbord när jag är borta... 

Gulliga du! Ja vet detta år har varit förjävligt!! Beklagar med katten :( Ver hur jävligt det är med sådana saker. Jag hoppas att du om några dagar kan känna lite hopp igen och kan se mer positivt på framtiden. År 2019 SKA vi fan bli grAvida. Har myst med en bebis hela eftermiddagen. Det är nästan lite jobbigt :(! 100 kramar
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • Jooosen
    LillaLuna skrev 2018-11-15 07:22:35 följande:

Har för övrigt raderat min app, kastat alla ÄL-test jag hade kvar och slängt kalendern vi köpte för att ha koll på alla datum relaterat till detta och en eventuell graviditet. Snart nytt år ändå.

Haha, jag låter helt galen inser jag??

FYFAN vad skönt!!!!
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-11-18 11:28:49 följande:

Cd 18 och ingen ägglossning än... Jag och sambon orkar inte med framtvingat sex nu så vi har inte haft något sedan cd 14. Önskar väl att han kunde ta lite mer ansvar kring det, han vet ju att det är rätt tid nu... Han vill gärna att jag ska få honom att bli sugen men jag är ju inte sugen själv. Vill inte hela tiden vara den som ser till att det blir gjort. Men å andra sidan spelar det väl ingen roll nu när vi troligtvis ändå gör ivf i januari.

Drygt!! Tror inte min kom denna månad. Struntade dock i test. Men inga ömma bröst alls nu fram till mens som är beräknad på tisdag. Vill bara komma igång med vårat fet-försök! Jag tycker inte du ska stressa upp dig för mkt med att ni borde ligga. Gör vad ni känner för. Nu ska ni iallafall snart få hjälp! Förstår att det är svårt dock. Den där stressen gnager ändå varje månad..
  • Jooosen
    saijda skrev 2018-11-19 10:32:35 följande:

Fortfarande ingen mens i sikte...

bara en konstig värmande känsla i magen, typ molvärk

Tempen har stigit till 36.90 (brukar ligga på 36.2 max 36.5)

drar och strålar i ljumskarna/höfterna

extremt trött

illamående (framför allt på morgonen)

Halsbränna (framför allt på kvällen)

Vet inte vad jag ska tro. Den har aldrig varit såhär sen :0 enligt app så är den 6 dagar sen...Tog ett nytt test nyss, väntar...

Spännande! Vad sa testet?
  • Jooosen
    Lillatjejen1992 skrev 2018-11-20 19:35:55 följande:

Låter precis som mina symptom varje månad och jag har pcos som orsakar dem :(

Länge sedan, hur mår du? <3
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-11-20 20:07:17 följande:

CD 20 och ingen ägglossning än! Så frustrerande! Förstår att det måste vara det för dig med, cykeln måste ju komma igång för att ni ska kunna göra fet :( ska ni göra i ostimulerad cykel?

Men åh jobbigt! Tror inte ja hade ägglossning denna månad. Skulle fått mens igår. Så mensen kommer nog senare pga ej äl! När man faktiskt vill att mensen ska komma :(. Ja tror ostinulerad pga har ju nästan alltid mens och ögglossning. Men verkar inte vara så många kontroller då innan vilket oroar mig. Mätning av slemhinna osv... kollar du fortfarande med äl test?
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-11-20 21:08:01 följande:

Jag har ju också oftast ägglossning och mens så man blir ju sur när kroppen ba nej inte denna gång. Man vill ju typ göra stimulerad cykel känner jag?! Så man vet vad som händer...

Jag hade inte använt ältest på flera månader men köpte 7 denna månad som redan är slut då, helt i onödan. Behöver dem inte men vad lite spänd på när jag skulle få äl för jag hoppades det skulle bli tidigt och tänk om man skulle ha hunnit en ivf innan jul osv.. Så blev det ju inte haha. Kommer inte börja använda varje gång iaf. Var bara ett onödigt infall. Bättre att lägga pengarna i ivf kassan.

Tråkigt, verkligen pengar i sjön men jag får samma infall ibland. Ägglossningen innan ivf körde ja oxå 7 clearblue. Ja det är det ja känner. Man kanske kan be om det haha. Nej men jag ska ringa när jag får min jäkla mens.. har ni köpt ett försök eller var det 3?
  • Jooosen
    Lillatjejen1992 skrev 2018-11-20 20:39:29 följande:

Åh så snällt att du frågade (kan inte göra hjärtan via mobilen). Jag mår sådär, upp och ner. Svårt att separera från någon pga barnlöshet, svårt att acceptera att vi inte tillhörde kategorin som fick barn inom 6mån-1år :(

Funderat på att starta utredning och ställa mig i kö för insemination för ensamstående men vet inte om jag vill göra allt ensam när jag sålänge föreställt mig allt med min föredetta. Varken han eller jag vill träffa någon ny samtidigt som vi inte vet hur tusan vi skulle orka att bli tillsammans igen när vi vet vad som väntar. Och på det är det snart jul och allt å själen bara skriker att jag vill bli mamma. Sorry för långt inlägg xD

Hur mår du själv? Hur går allt?

Åå, ja tufft är det. O alla blir typ gravida med deras andra barn samtidigt som man inte kommit nånstans typ. Ses ni fortfarande mycket? Hur länge var ni ett par? Vi har iallafall kommit igång med ivf-karusellen. Första försöket gick åt skogen. Väntar på mens så vi kan göra ett frysförsök innan jul. Men det är som att allt hopp försvunnit. Känns som min kropp aldrig nånsin kommer vilja bli gravid.
  • Jooosen
    Lillatjejen1992 skrev 2018-11-21 08:12:32 följande:

Ja alla blir gravida direkt typ.. alla våra vänner som började försöken till första samtidigt som oss har nu börjat försöka eller väntar sin andra. Så jävla orättvist på något sätt.

Vi ses mycket och hörs varje dag. Vi var ett par i nästan 3år men kände tidigt att vi var så rätt för varandra. Vi började försöka få barn efter 8mån ihop och när vi inte blev några gick vi båda totalt sönder.

Hoppas frysförsöket går bättre! Är så innerligt impad av par som vågar ge sig på ivf!

Har ni fått någon samtalshjälp? Om inte så be om att få det. Att vara barnlös, genomgå ivf och sen ev bli gravid med all sorg i bagaget sliter på förhållandet. Det var just pga brist på samtalsstöd som fick oss isär och då hade vi inte ens börjat med ivf.

Hoppet är ju tyvärr det som bryter ner en varje månad så förstår helt hur du känner.

Ja det är orättvist. Men ni var aldrig redo för ivf va? Ni behövde kanske lappa ihop er själva innan kan jag tänka mig. Ja det är oerhört slitigt. Speciellt när jag nog tar såå mycket hårdare på alla misslyckade försök. Man är på helt olika nivåer. Ska kolla lite vad det finns för samtalshjälp. Det är lustigt att typ ingen på kliniken (som för övrigt är oerhört hjälpsamma) nämnt något om samtalshjälp...
  • Jooosen
    Grumpycavat skrev 2018-12-06 09:51:45 följande:

Hej, 

Efter ett par månaders frånvaro på forumet tittar jag nu in en liten stund igen. 

Inne på försök 17, och är mitt i ÄL-veckan. 

BIM 22 december, vore fint att kunna ge sambon en fin julklapp i år. :)

Oavsett - förhoppningarna är inte särskilt höga. 

Igår slutade jag röka.

Jag är helt övertygad om att min rökning är faktorn som ställer till det för mig. Hoppas hoppas hoppas att jag har rätt - för längtan efter en bebis är min största motivation. 

Många kanske undrar varför vi ännu inte sökt hjälp - men jag har inte velat söka hjälp eftersom jag är rökare. Men nu har jag bestämt mig, tar det sig inte innan mars (Och jag fortfarande är rökfri) så ska vi söka hjälp. 

Någon annan som är i "Sluta-röka-karusellen" ? 

Kämpa på!

Bra jobbat!!!! Förstår att det är svårt. Det är i såna här tider man vill ha sin kompis - nikotinet. Innan vi började med ivf så slutade jag snusa efter typ 10 år. Så varit snusfri i 4 månader nu! Motivationen är ju att det kanske tar sig bättre utan nikotin. Dock tar jag tuggummin ibland (inte efter insättning dock). Heja dig, det blir lättare efter några veckor! Tänk på bebisgrejen så vill du avstå.
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år