• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Börjar min behandling nästa mens. Andra mensdagen är på söndag. Absurt! Men spännande

Oförklarligt barnlös. Börjar snart med första ivf försöket!
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-09-25 10:28:28 följande:

Hittade en broschyr jag fått senast jag var där, i den fanns typ allting insåg jag! Så känner mig lite lugnare nu :) ska ringa dom när mensen kommer så dom kan planera in ultraljud osv! Det är så konstigt för nu LÄNGTAR jag efter att mensen ska komma så vi får sätta igång! Hahaha när har det hänt liksom? Vill bara vara igång och känna att vi gör något som kan föra oss framåt efter all denna tid. Så mensen får gärna komma idag eller imorgon, den får absolut inte vara sen nu när man vill att den ska komma, haha! Känner mig konstigt förhoppningsfull trots allt. Inte att vi lyckas på första försöket men att vi någon gång kommer komma i mål.

Fick ni all information ni behövde idag känner du? Så himla kul att vi börjar samtidigt!! Även om vi aldrig träffats känns det så skönt att ha någon som är i nästan exakt samma sits! <3

Sa dom något om när på dagen du ska ta gonal? Har läst att de rekommenderar att man gör det på kvällen men det står ingenting om det i min broschyr..

Samma här! Längtar efter mens,

När fan hände det senast? Mycket info idag. Har hämtat ut alla fyra läkemedel nu! Man ska ta gonal mellan 21-23 på kvällen! Fråga om du undrar något mer :). Ja då kan vi stötta varandra under dessa veckor. Känns som man närmar sig målet alltmer. Även om man inte vågar tro att det ska gå vägen första ggn!
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-09-25 16:43:25 följande:

Kul att du verkar nöjd med Sophiahemmet hittills!

Hur lång tid tog det för er att få remissen godkänd från Huddinge? I morgon har det gått tre veckor sen den skickades för oss.

Ja dom är jättebra! Bara två veckor tror jag! Sen valde vi Sophiahemmet o fick komma på första mötet efter 1,5 månad. Skulle ni välja dom?
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-09-26 08:03:52 följande:

Inatt kom mensen. Prick klockan 00 fick jag gå upp för jag kände att någonting inte stämde. Ont som fan, och tänker att man väl inte ska ta Ipren när man ska göra ivf om ett par dagar? Körde på värmekudden och alvedon vilket inte hjälper det minsta :(

Väntar nu på att rmc ska ringa upp så jag kan berätta att det är igång. Hur sorgligt är det inte att jag trots allt fortfarande blev ledsen när mensen kom? Så någon form av hopp hade jag tydligen kvar...

Åh vad bra att du skrev om tiden! Då vet jag! Hämtade också ut läkemedel igår - heeeelvete vad dyrt det blev! Tror inte ens jag hämtade ut allt, haha.

Åå ja vet :(. Har oxå någon form av gnista hopp kvar... ja mitt gick på 2200! Ditt då? Då räknar du denna dag som mensdag 1 va? Hon förklarade att får man mens efter kl 18 så är det ju dagen därpå som är mensdag 1. Börjar du imorn då? Drömde om sprutorna inatt haha....
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-09-26 08:58:13 följande:

Kanske är lite mer att göra för Huddinge nu efter sommaren för nu har vi väntat på remissvar i tre veckor. Vi går ju redan på Sophiahemmet så vi fortsätter där tänkte vi. Har ju kört lite Letrozolkurer under sommaren och nu i väntan på remiss och hoppats på att det skulle funka men tyvärr hjälpte inte det heller :(

Ja juste så var det.. ja så kan det säkert vara. Vår skickades typ dagen innan midsommar o blev godkänd 7 juli. De har säkert mycket efter sommaren. Jag blev förvånad att tiden hos Sophiahemmet gick att få så pass snabbt. Man kan ju gå in o läsa ingefär hur lång tid det tar på nån sida hos Huddinge!
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-09-26 08:58:13 följande:

Kanske är lite mer att göra för Huddinge nu efter sommaren för nu har vi väntat på remissvar i tre veckor. Vi går ju redan på Sophiahemmet så vi fortsätter där tänkte vi. Har ju kört lite Letrozolkurer under sommaren och nu i väntan på remiss och hoppats på att det skulle funka men tyvärr hjälpte inte det heller :(

3-5

Månader står det om kötid. När vi höll på stod det 1-3 månader
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-09-26 09:16:28 följande:

Ahaaa, då får jag föröka hålla ut lite till :)

Gör det!! Hade dom hittat något under er utredning?
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-09-26 09:31:25 följande:

Kunde såklart inte hålla mig och ringde till Huddinge. :) Den låg för bedömning och skulle bli klar om typ en vecka så det är ju skönt. Nej de har inte hittat någonting alls. Min mans spermier är bra och allt ser fint ut hos mig och de har sagt att slemhinnan är fin varje gång jag varit där på undersökning. Jag börjar därför bli lite orolig för att det är mina ägg som har superdålig kvalitet. Min läkare har sagt att jag har en jättefin äggreserv och att det ser ljust ut inför IVF men jag fattar inte vad som går fel varenda gång. Det gör mig galen och jättefrustrerad. Det är som att jag är ovän med min kropp och jag hatar den!

Åå bra!! Då är det på gång! Samma här. De har inte hittat ett skit. Varför skulle då ivf funka tänker jag..... dock har min slemhinna varit tunn nån gång så kanske där som felet ligger.. jag ber till Gud att ivf är den rätta vägen nu!!
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-09-26 08:03:52 följande:

Inatt kom mensen. Prick klockan 00 fick jag gå upp för jag kände att någonting inte stämde. Ont som fan, och tänker att man väl inte ska ta Ipren när man ska göra ivf om ett par dagar? Körde på värmekudden och alvedon vilket inte hjälper det minsta :(

Väntar nu på att rmc ska ringa upp så jag kan berätta att det är igång. Hur sorgligt är det inte att jag trots allt fortfarande blev ledsen när mensen kom? Så någon form av hopp hade jag tydligen kvar...

Åh vad bra att du skrev om tiden! Då vet jag! Hämtade också ut läkemedel igår - heeeelvete vad dyrt det blev! Tror inte ens jag hämtade ut allt, haha.

Vilken dos har du fresten?
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2018-09-26 09:57:03 följande:

Tappa inte hoppet nu när du nästan är där! Det är så mycket mediciner som hjälper till att den ska stanna där inne. Det kommer gå bra ska du se!

Är så fruktansvärt less på att vänta nu bara. Jag har försökt ha ett bra tålamod hela vägen men nu känns det som att jag blir galen och arg på minsta lilla motgång.

Nej du har rätt. Känns bara som att det är så himla många steg som ska gå rätt! Men jag försöker tänka positivt ändå haha.. det förstår jag!! Men när ni fått hem papper så dröjer det nog inte så lång tid innan ni får komma till Sophia. Hur gamla är ni?
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år